بررسی زمینه استقرار مدیریت مدرسه محور از دید مدیران مقطع متوسطه دخترانه ناحیه 2 و 1 شیراز
الموضوعات :مهدیه ظهیر صالحی 1 , دکتر عبدالله احمدی 2 , دکتر سید جواد ایرانبان 3
1 - دانشجوی کارشناسی ارشد رشته مدیریت آموزشی دانشگاه آزاد اسلامی واحد مرودشت
2 - استادیار دانشگاه آزاد اسلامی واحد شیراز
3 - استادیار دانشگاه آزاد اسلامی واحد شیراز
الکلمات المفتاحية: مدیریت مدرسه محور, دانش و بینش مدیریتی, اعتماد به نفش مدیر, قوانین و مقررات مخالف, وقت و منابع لازم, ترس مسئولین از کاهش قدرت,
ملخص المقالة :
هدف از تحقیق حاضر بررسی زمینه استقرار مدیریت مدرسه محور از دید مدیران و نیز بررسی موانعی که بر سر راه اجرای آن ممکن است وجود داشته باشد، بود. مدیریت مبتنی بر مدرسه نوعی مدیریت مشارکتی و یا حرکت به سوی عدم تمرکز در نظام آموزش و پرورش و استقلال بیشتر مدرسه میباشد. جامعه مورد بررسی شامل کلیه مدیران مقاطع متوسطه دخترانه شهر شیراز بود که به علت قلت جامعه مدیران، بدون هیچ گونه روش نمونه گیری مورد استفاده قرار گرفتند. ابزار مورد استفاده پرسشنامه مدیریت مدرسه محور بود. پایان ابزار با استفاده از روش آلفای کرانباخ محاسبه گردید. ضریب پایایی پرسشنامه 92/0 بدست آمد. نتایج یافتهها با استفاده از روش t تک نمونهای نشان داد مدیران نمونه مورد بررسی مدیریت مبتنی بر مدرسه را به عنوان جزئی از برنامه تفویض اختیار بیشتر به مدرسه شناختهاند و از این گونه برنامه ها استقبال میکنند.