تاثیر بازی وارسازی بر وفاداری برند موسسات آموزشی مورد مطالعه برند آموزشی قلمچی
الموضوعات :
1 - دانشگاه آزاد بجنورد
2 - دانشگاه آزاد اسلامی واحد بجنورد
الکلمات المفتاحية: موسسات آموزشی , بازی وار سازی , رضایت از برند , عشق به برند , وفاداری برند,
ملخص المقالة :
هدف پژوهش کشف رابطه ی میان استفاده از اپ های گیمیفید شده در موسسات آموزشی و تاثیر آن بر ابعاد برند این موسسات بود. پژوهش در زمینه ی آموزش آنلاین و حوزه ی بازاریابی و برند انجام شد. روش پژوهش به لحاظ هدف، کاربردی و به لحاظ روش و ماهیت جمع آوری اطلاعات، توصیفی-پیمایشی بود. .مورد مطالعاتی این پژوهش اپلیکیشن آموزش زبان انگلیسی دنیای واژگان قلمچی (wow) بود که به روش گیمیفیکیشن طراحی شده بود .جامعه ی آماری شامل 147 نفر از کاربران این اپ از جمله دانش آموزانی که از موسسه ی قلمچی برای آمادگی آزمون جامع ورد به دانشگاه استفاده کردند بود. ، روش تحلیل دادهها معادلات ساختاری بود به منظور بررسی پایایی بار های عاملی از ضریب آلفای کرونباخ استفاده شد و از میانگین واریانس استخراج شده AVE به منظور بررسی روایی همگرا استفاده شد. نتایج فرضیات پژوهش حاضر نشان داد که استفاده از روش گیمیفیکیشن در آموزش الکترونیک موسسه ی قلمچی تاثیر مثبت و معنا داری در افزایش رضایت ، عشق به برند و نگرش به برند در نزد دانش آموزان و سایر کاربران این اپ آموزشی داشته باشد. همچنین موسسات آموزشی به منظور ایجاد پیوند قوی ، تعهد و حفظ مشتریانشان باید تمرکز بیشتری بر ابعاد عاطفی دانش آموزان به خصوص ایجاد علاقه و اشتیاق تحصیلی داشته باشند.