تبیین فرآیند رفتار مشتری مداری مدیریت اقناع رسانه ای تحلیل مسیر عوامل مؤثر بر مدیریت اقناع تبلیغات شبکههای اینترنتی و ماهواره ای بر خرید و مصرف مخاطبان
الموضوعات :علیرضا محسنی تبریزی 1 , ذبیح اله صدفی 2
1 - دانشیار گروه جامعه شناسى ، دانشکدة علوم اجتماعى ، دانشگاه تهران ، تهران ، ایران
2 - دانشجوى دورة دکترى ، دانشگاه آزاد اسلامى ، واحد علوم و تحقیقات ، گروه جامعه شناسى ، تهران ، ایران .
الکلمات المفتاحية: مدیریتِ اقناع رستانه اى/ ارزش اقتصتادى تبلیغتات/ انگیتزش پیتروى از تبلیغتات/ گزینش, تبلیغات مهم تجارى/ گرایش به تبلیغات تجارى/ میزان اعتماد به نفس/ متغیرهاى زمینه اى,
ملخص المقالة :
هدف از این پژوهش، تبیین فرآیند رفتار مشتری مداری مدیریت اقناع رسانه ای [ تحلیل مسیر عوامل مؤثر ( ارزش اقتصادی تبلیغات / انگیزش پیروی از تبلیغات گزینش تبلیغات مهم تجاری گرایش به تبلیغات تجاری میزان اعتماد به نفس / متغیرهای زمینه ای ) بر مدیریت اقناع تبلیغات شبکه های اینترنتی و ماهواره ای بر خرید و مصرف کالاهای تبلیغاتی ] برمبنای مدل ارتباطی متقاعد سازی رسانه ای ( شامل : مبلغین یا پیام دهندگان منبع پیام کانال یا وسیلۀ انتقال پیام ماهیت یا محتوای پیام/ مخاطبان یا گیرندگان و هدف پیام ( ) در نظریه کارلها ولند ( می باشد. در واقع مکانیزمهای عمده ای ( نظیر: اعتبار منبع پیام فرآیند محتوای پیام/ ابزار عامل ارتباطی ویژگی گیرندگان پیام ) بر روند خرید و مصرف مخاطبان در فضای تبلیغات تجاری شبکه های اینترنتی و ماهواره ای ) طبق نظریه : گریت جوویت / ویکتوریا أودائل ( تأثیر گذار . باشند ؛ از اینرو در مدیریت اقناع رسانه ای قصد و تصمیم گیری در بین مشتریان و مصرف کنندگان بالفعل ) شامل : جستجوی اطلاعات / مقایسه گزینه ها/ انتخاب گزینه مناسب / ... ( برای خرید و مصرف آنلاین از فروشگاههای مجازی خاص نه تنها به خود مخاطبان ) از جمله: میل و علاقه مخاطبان برای خرید کردن احتمال بازگشت مخاطبان به یک وبسایت فروش/ احتمال خرید مجدد مخاطبان از یک فروشگاه مجازی بطور مکررا رضایت مخاطبان نسبت به خرید آنلاین و مصرف کالاهای تبلیغ شده / ... ( بستگی دارد؛ بلکه باعث می گردد قصد و تصمیم گیری مشتریان و مصرف کنندگان بالقوه برای خرید و مصرف آنلاین کالاهای تبلیغاتی) نیز از فرآیندی سه مرحله ای ) بررسی ارزیابی اقدام ( در بستر توسعه اقتصادی عبور نماید .