بررسی فرصتهای تجارت الکترونیک در متاورس
الموضوعات :جبرئیل مرزی علمداری 1 , محمد حسن حدادی 2 , احد شاه آبادیان 3
1 - گروه آموزشی مدیریت،دانشگاه آزاد اسلامی واحد ارس، جلفا، ایران
2 - استادیار گروه مدیریت، دانشگاه آزاد اسلامی، واحد ارس، هادیشهر، آذربایجان شرقی
3 - کارشناس ارشد مدیریت بازرگانی
الکلمات المفتاحية: تجارت الکترونیک, بازاریابی الکترونیک, متاورس, تبلیغات الکترونیک,
ملخص المقالة :
هدف تحقیق حاضر بررسی فرصتهای تجارت الکترونیک در متاورس میباشد. که از نظر هدف، بنیادی به حساب می آید. روشی که در این تحقیق مورد استفاده قرار گرفته روش تحقیق آمیخته از نوع اکتشافی با تأکید بر داده های کیفی است. جامعه آماری تحقیق شامل مقالات داخلی، خارجی، کتابها و اینترنت مرتبط با فرصتهای متاورس در حوزه تجارت الکترونیک می باشد. روش نمونه گیری تحقیق حاضر از نوع هدفمند و شامل انتخاب 50 مقاله با 62 کد و با موضوع بررسی فرصت های متاورس در حوزه تجارت الکترونیک میباشند. با توجه به سؤال و هدف تحقیق، مناسبترین طرح تحقیق فراترکیبی است. شرط رویکرد فراترکیبی بررسی سیتماتیک ادبیات به منظور شناسایی عوامل مرتبط با هدف تحقیق است. که در این پژوهش در گام های اجرای این روش بررسی نظاممند ادبیات با جستجو در دیتابیسها و ژورنال های معتبر و ترکیب ادبیات تحقیق انجام شد. نتایج تحقیق صورت گرفته نشان داد متاورس فرصتی مناسب در توسعه تجارت الکترونیک محسوب میشود.
_||_