نقش هوشمندسازی مدارس بر کیفیت یادگیری دانشآموزان دوره ابتدایی شهرستان نکا
الموضوعات : پژوهش در برنامه ریزی درسیامین اکبری نودهی 1 , مرضیه رضایی کلانتری 2
1 - دانشگاه آزاد اسلامی واحد نکا
2 - دانشگاه آزاد اسلامی واحد نکا
الکلمات المفتاحية: دانشآموزان دوره ابتدایی, هوشمندسازی, کیفیت یادگیری,
ملخص المقالة :
هدف این پژوهش، نقش هوشمندسازی مدارس بر کیفیت یادگیری دانشآموزان از دیدگاه معلّمان دوره ابتدایی شهرستان نکا بوده است. روش پژوهش توصیفی از نوع زمینهیابی بوده و جامعه آماری این تحقیق را کلیه معلّمان دوره ابتدایی شهرستان نکا در سال تحصیلی 94-93 تشکیل میدادهاند که شامل 293 نفر بودند و با مراجعه به جدول کرجسی و مورگان (1970) تعداد 165 نفر به روش نمونهگیری تصادفی طبقهای به عنوان نمونه انتخاب شدند. ابزار این پژوهش، پرسشنامه محققساخته در 5 بعد طراحی شد. برای روایی پرسشنامه از دیدگاه اساتید و صابنظران استفاده شد و پایایی آن از طریق آلفای کرونباخ 894/0 محاسبه شد. نتایج نشان داد که هوشمندسازی مدارس در ابعاد کیفیت یادگیری (نگرشها، عادتهای ذهنی، بسط و اصلاح دانش، اکتساب و درهم تنیدن دانش، استفاده معنادار از دانش) نقش داشت. بین میانگین نظرات معلّمان، تفاوت وجود داشت. بین رتبههای ابعاد یادگیری، تفاوت معناداری وجود داشت و استفاده معنادار از دانش با 4/39 در رتبه اول و عادتهای ذهنی با 2/93 در رتبه آخر قرار داشت.
Fazelnia, E. (2013). The influence of smart learning master of science in instruction and retention of third grade boys students in Gorgan. (Persian Thesis)
Firuzjaee, E. (2013). Check the influence of making smart schools in making motive and interest in middle student of Mazandaran in teacher's viewpoint. (Persian Thesis)
Habibi, J. (2013). Base universal education. (Persian)
Heidari, M; Shahriari, A. (2014) the influence of making smart classes in students` learning speed. (Persian)
Ghanbari, M. (2013). Comparison the influence of education software, tablet and entry with traditional method in learning math of third level of middle study in associates in Neka in an academic year of (2013-2014). (Persian Thesis)
Ghanbarpur-juybari, M. (2011). The influence of using the multimedia software in sociology to progress in students` study. (Persian Thesis)
Shafipurmotlagh, F; Yarmohammadian, MH. (2011). Research in Curriculum Planning, 10(1&2) (continus 28): 72-83. (Persian)
Tahmasebi, H. (2013). check of the problems in making smart complex of education in Amol in an academic year of (2012-2013). (Persian Thesis)
Yarmohammadian, MH; Shafipur-Motlagh, F. (2013). A model to evaluate the factors affecting the development of efficient communication among students and teachers in schools perceived. Research in Curriculum Planning, 10(9) (continus 63): 16-26. (Persian)
Yarmohammadian, MH. (2010). the rule of education schematization. Tehran: Memorial book publishers. (Persian)