معرفي نشريه
علمی
- نوع اعتبار علمی (وزارت علوم تحقیقات فناوری)
- توالی انتشار فصلنامه
- رتبه در ISC ضریب تاثیر 0.309 (Q1)
- رتبه در نشریات دانشگاه آزاد اسلامی (A(84))
- رتبه در وزارت علوم (الف)
- زبان نشریه فارسی چکیده: (انگلیسی)
- نوع انتشار الکترونیکی
- نوع دسترسی رایگان
- دسته بندی موضوعی ندارد
- هزینه بررسی و انتشار دارد
- استراتژی داوری نشریه داوری بسته
تمامی مقالات ارسالی به دانشگاه آزاد اسلامی واحد اصفهان(خوراسگان) قبل از ورود به فرآیند داوری از طریق نرم افزار مشابهت یاب سمیم نور بررسی خواهند شد.
نویسنده گرامی
لطفا ترتیب اسامی و افیلیشن نویسندگان بر روی سامانه مجله ( نه فایل word مقاله) موقع ثبت نام به درستی وارد شود چرا که بعد از پذیرش نهایی، چاپ مقاله و ورود به پایگاه های اطلاعاتی به هیچ عنوان قابل تغییر و اصلاح نمی باشد. (حتی به صورت سفارشی)
ارتباط با دفتر مجله فقط با ایمیل زیر امکان پذیر می باشد
curr_journalkhuisf@yahoo.com
بر اساس رأی بیست و پنجمین جلسه مورخ 25/3/85 کمیسیون بررسی اعتبار نشریات علمی و مجوز شماره 88600/87 مورخ 18/4/85 سازمان مرکزی دانشگاه آزاد اسلامی، فصلنامه پژوهش در برنامهریزی درسی حایز شرایط دریافت درجه علمی ـ پژوهشی شناخته شد. دارای رتبه علمی ـ پژوهشی به شماره 72413/3111 مورخ 12/5/1390 کمیسیون نشریات علمی وزارت علوم تحقیقات و فناوری. این مجله با همکاری انجمن مطالعات برنامه درسی ایران منتشر میگردد. پایگاه استنادی جهان اسلام به آدرس www.ISC.gov.ir و پایگاه اطلاعات علمی جهاد دانشگاهی به آدرس www.SID.ir پذیرفته و نمایه میشود.
-
دسترسی آزاد مقاله
1 - واکاوی آسیبهای برنامه درسی دوره ابتدایی در مناطق دوزبانه: مطالعهای کیفی
جواد جهاندیده * ، محبوبه عارفی ، اباصلت خراسانیشماره 1 , دوره 22 , بهار 1404 -
دسترسی آزاد مقاله
2 - چالش های ناشی از مغایرت انتظارات والدین با برنامه درسی در دوره ابتدایی: واکاوی تجربیات معلمان
بهبود یاری قلی * ، زهرا ابوالقاسمی ، سیروس اسدیانشماره 1 , دوره 22 , بهار 1404 -
دسترسی آزاد مقاله
3 - تجربه زیسته یادگیری غیررسمی در مدارس رسمی: رویکرد پدیدارشناسی
فاطمه گودرزی ، علیرضا صادقی * ، مصطفی قادری ، حسن ملکی ، غلامرضا یادگارزادهشماره 1 , دوره 22 , بهار 1404 -
دسترسی آزاد مقاله
4 - ارائه مدلی از تفکر آموزگاران در خصوص بدفهمی¬های دانش¬آموزان در مفهوم محیط و مساحت: یک مطالعه داده- بنیاد
محیا زارع ، مهدی ایزدی ، ابراهیم ریحانی *شماره 1 , دوره 22 , بهار 1404 -
دسترسی آزاد مقاله
5 - بازاندیشی در برنامه درسی علوم تجربی پایه هفتم (مبحث انرژی) براساس دو مولفه ساختار و انسجام دانش درون رشته ای و برون رشته ای از منظر چارچوب ایده های کلان
شادی نصرتی ، ابراهیم طلائی * ، جواد حاتمی ، محمود مهرمحمدیشماره 1 , دوره 22 , بهار 1404 -
دسترسی آزاد مقاله
6 - شناسایی و تحلیل چالش¬های آموزش مفاهیم درس علوم تجربی در دوره ابتدایی با تاکید بر ارائه راهکار برای رفع آن¬ها، یک مطالعه سنتزپژوهانه
زهرا علیزاده *شماره 1 , دوره 22 , بهار 1404 -
دسترسی آزاد مقاله
7 - مقایسه اثربخشی آموزش علوم پایه دوم دوره ابتدایی با رویکرد استیم (STEAM) و روش سنتی
پریا میردار مکاری ، سولماز نورآبادی *شماره 1 , دوره 22 , بهار 1404 -
دسترسی آزاد مقاله
8 - شناسایی عناصر کلیدی طراحی و اجرای اثربخش برنامه های درسی در دانشگاه ها: رویکرد محیط-آینده¬محور
جعفر ترک زاده * ، زهرا پاکباز ، مجید شعبانی فردشماره 1 , دوره 22 , بهار 1404 -
دسترسی آزاد مقاله
9 - طراحی الگوی برنامه درسی شهودی مبتنی بر بررسی زیبا شناسانه دیوان حافظ
فاطمه طاهری ، نرگس کشتی آرا *شماره 1 , دوره 22 , بهار 1404 -
دسترسی آزاد مقاله
10 - شناسايي و اولويت بندي صلاحیت های آموزشی مسئولین ایمنی، بهداشت و محیط زیست (HSE) کارخانه های صنعت فولاد کشور
حمیدرضا سامری کمریی * ، مریم لاریجانی ، محمدرضا سرمدی ، مرجان معصومی فردشماره 1 , دوره 22 , بهار 1404
-
دسترسی آزاد مقاله
1 - بازنمایی عدالت زیست بوم در بر نامهدرسی جغرافیا؛ روایتهای معلمان از آموزش تا کنشگری
آرش مهربان ، عبدالله عزیزی ، جمال سلیمی *شماره 83 , دوره 21 , زمستان 1403 -
دسترسی آزاد مقاله
2 - تأثیر بازی¬وارسازی فعالیت¬های کلاسی بر کیفیت یادگیری دانش¬آموزان پایه دهم در برنامه درسی شیمی
الناز رشتی زاده * ، رحمت اله خسروی ، سمیرا حسینیانشماره 1 , دوره 21 , بهار 1403 -
دسترسی آزاد مقاله
3 - تحليل مفهوم شايستگي ديجيتال در نظام تربيت عمومي
حسن حذرخانی * ، فاطمه زهرا احمدی ، مینو آیت اللهیشماره 3 , دوره 20 , پاییز 1402 -
دسترسی آزاد مقاله
4 - سنتزپژوهی مطالعات آموزش چندفرهنگی در ایران
سمیه صائبی ، علیرضا عصاره * ، نرگس کشتی آرای ، علیرضا صادقیشماره 2 , دوره 20 , تابستان 1402 -
دسترسی آزاد مقاله
5 - واکاوی و تبیین الگوهای برنامه درسی آموزش عالی در ایران
محمد جوادی پور * ، سمیه رحیمی ، مریم بنی عامریان ، هستی فرخ پورشماره 3 , دوره 20 , پاییز 1402 -
دسترسی آزاد مقاله
6 - تحلیلی بر میزان تناسب بین روش¬های تدریس علوم ¬تجربی آموزگاران دوره ابتدایی از منظر میزان توجه به دانش محتوایی – تربیتی(pck): پژوهش انتقادی
نوشین گشمردی ، سید محمد سیدکلان *شماره 4 , دوره 20 , زمستان 1402 -
دسترسی آزاد مقاله
7 - طراحی و اعتباریابی الگوی آموزش ریاضی مبتنی بر راهحلهای چندگانه جهت توسعه تفکر خلاق دانشآموزان دوره اول متوسطه
معصومه موذن زاده ، نعمت الله موسی پور * ، مریم صفرنواده ، صادق نصریشماره 2 , دوره 20 , تابستان 1402 -
دسترسی آزاد مقاله
8 - تدوین الگوی طراحی آموزشی بر پایه اصول یادگیری معکوس
فرانک اسماعیلیان ، زهرا زارع *شماره 74 , دوره 19 , پاییز 1401 -
دسترسی آزاد مقاله
9 - بررسی کتابهای درسی فارسی دوره اول آموزش متوسطه با تاکید بر تفکر مراقبتی
جابر افتخاری ، رضاعلی نوروزی * ، حجت افتخاریشماره 74 , دوره 19 , پاییز 1401 -
دسترسی آزاد مقاله
10 - کشف ابعاد تدریس مبحث ذرات زیراتمی درس شیمی، پایه دهم، براساس نظریه PCK، با روش دلفی
مهشید ترکمان اسدی * ، مصطفی قادری ، محبوبه خسروی ، بهرام صالح صدق پور ، علیرضا کرمی گزافیشماره 2 , دوره 20 , تابستان 1402
