معرفي نشريه
علمی
- نوع اعتبار علمی (وزارت علوم تحقیقات فناوری)
- توالی انتشار فصلنامه
- رتبه در ISC ضریب تاثیر 0.309 (Q1)
- رتبه در نشریات دانشگاه آزاد اسلامی (A(84))
- رتبه در وزارت علوم (الف)
- زبان نشریه فارسی چکیده: (انگلیسی)
- نوع انتشار الکترونیکی
- نوع دسترسی رایگان
- دسته بندی موضوعی ندارد
- هزینه بررسی و انتشار دارد
- استراتژی داوری نشریه داوری بسته
تمامی مقالات ارسالی به دانشگاه آزاد اسلامی واحد اصفهان(خوراسگان) قبل از ورود به فرآیند داوری از طریق نرم افزار مشابهت یاب سمیم نور بررسی خواهند شد.
نویسنده گرامی
لطفا ترتیب اسامی و افیلیشن نویسندگان بر روی سامانه مجله ( نه فایل word مقاله) موقع ثبت نام به درستی وارد شود چرا که بعد از پذیرش نهایی، چاپ مقاله و ورود به پایگاه های اطلاعاتی به هیچ عنوان قابل تغییر و اصلاح نمی باشد. (حتی به صورت سفارشی)
ارتباط با دفتر مجله فقط با ایمیل زیر امکان پذیر می باشد
curr_journalkhuisf@yahoo.com
بر اساس رأی بیست و پنجمین جلسه مورخ 25/3/85 کمیسیون بررسی اعتبار نشریات علمی و مجوز شماره 88600/87 مورخ 18/4/85 سازمان مرکزی دانشگاه آزاد اسلامی، فصلنامه پژوهش در برنامهریزی درسی حایز شرایط دریافت درجه علمی ـ پژوهشی شناخته شد. دارای رتبه علمی ـ پژوهشی به شماره 72413/3111 مورخ 12/5/1390 کمیسیون نشریات علمی وزارت علوم تحقیقات و فناوری. این مجله با همکاری انجمن مطالعات برنامه درسی ایران منتشر میگردد. پایگاه استنادی جهان اسلام به آدرس www.ISC.gov.ir و پایگاه اطلاعات علمی جهاد دانشگاهی به آدرس www.SID.ir پذیرفته و نمایه میشود.
-
دسترسی آزاد مقاله
1 - طراحي الگوي عوامل موثر بر برنامه درسي محيط کار مبتني بر مديريت يادگيري
زهرا شریفی بلو * ، کورش فتحی واجارگاه ، سعید صفایی موحد ، علیرضا عراقیهشماره 81 , دوره 21 , تابستان 1403 -
دسترسی آزاد مقاله
2 - طراحی برنامه درسی ارتقاء خودکارآمدی دانشجویان در نظام آموزش عالی
افسانه صابر گرکانی *شماره 81 , دوره 21 , تابستان 1403 -
دسترسی آزاد مقاله
3 - بررسی ذهنیت و تصور دانشجومعلمان از منطق درس کارورزی 4
رقیه علائی *شماره 81 , دوره 21 , تابستان 1403 -
دسترسی آزاد مقاله
4 - نقد و بررسی بندهای سند برنامه درسی ملّی، بر اساس استلزامات برنامه درسی و تعلیم و تربیت اسلامی
خسرو باقری ، میکاءیل علی پور * ، ایمان عباسی سورشجانی ، رضا وفائیشماره 81 , دوره 21 , تابستان 1403 -
دسترسی آزاد مقاله
5 - واکاوی باورهای تربیتی معلمان با استفاده از پروفایل ایدئولوژی¬های برنامه درسی
علی نوری * ، نرگس کیانیشماره 81 , دوره 21 , تابستان 1403 -
دسترسی آزاد مقاله
6 - طراحی الگوی برنامه درسی چند فرهنگی دوره متوسطه مبتنی بر نظریه بوم شناختی برونفن برنر
جواد کیهان * ، دریا کیانشماره 81 , دوره 21 , تابستان 1403 -
دسترسی آزاد مقاله
7 - طراحی مدل آموزشی معلم مثبت در دوره متوسطه دوم (پایه دهم) با استفاده نظریه برخاسته از دادهها
سمیه سلطانی دزکی ، محمد علی نادی * ، ایلناز سجادیانشماره 81 , دوره 21 , تابستان 1403 -
دسترسی آزاد مقاله
8 - بازنمایی تجارب زیسته آموزگاران دوره اول ابتدایی از رویکرد «غمخوارانه» در کلاس درس
زهرا انصاری ، پروین احمدی * ، پروین صمدیشماره 81 , دوره 21 , تابستان 1403 -
دسترسی آزاد مقاله
9 - شناسايي جايگاه برنامه درسي تربيت شهروندي در نظام آموزش و پرورش ايران با رويکرد تحليل گفتمان انتقادي فرکلاف
سجاد باباخانی * ، اکبر صالحیشماره 81 , دوره 21 , تابستان 1403 -
دسترسی آزاد مقاله
10 - تأملی بر چگونگی برنامه ریزی درسی در دوران بیماری کرونا؛ پدیدارشناسی نگرشها و تجربیات زیسته مدیران و معلمان
حسین حافظی * ، ولید لطیفی ، مهدیه رضائیشماره 81 , دوره 21 , تابستان 1403
-
دسترسی آزاد مقاله
1 - تأثیر بازی¬وارسازی فعالیت¬های کلاسی بر کیفیت یادگیری دانش¬آموزان پایه دهم در برنامه درسی شیمی
الناز رشتی زاده * ، رحمت اله خسروی ، سمیرا حسینیانشماره 1 , دوره 21 , بهار 1403 -
دسترسی آزاد مقاله
2 - تحليل مفهوم شايستگي ديجيتال در نظام تربيت عمومي
حسن حذرخانی * ، فاطمه زهرا احمدی ، مینو آیت اللهیشماره 3 , دوره 20 , پاییز 1402 -
دسترسی آزاد مقاله
3 - تحلیلی بر میزان تناسب بین روش¬های تدریس علوم ¬تجربی آموزگاران دوره ابتدایی از منظر میزان توجه به دانش محتوایی – تربیتی(pck): پژوهش انتقادی
نوشین گشمردی ، سید محمد سیدکلان *شماره 4 , دوره 20 , زمستان 1402 -
دسترسی آزاد مقاله
4 - طراحی و اعتباریابی الگوی آموزش ریاضی مبتنی بر راهحلهای چندگانه جهت توسعه تفکر خلاق دانشآموزان دوره اول متوسطه
معصومه موذن زاده ، نعمت الله موسی پور * ، صادق نصری ، مریم صفرنوادهشماره 2 , دوره 20 , تابستان 1402 -
دسترسی آزاد مقاله
5 - کشف ابعاد تدریس مبحث ذرات زیراتمی درس شیمی، پایه دهم، براساس نظریه PCK، با روش دلفی
مهشید ترکمان اسدی * ، مصطفی قادری ، محبوبه خسروی ، بهرام صالح صدق پور ، علیرضا کرمی گزافیشماره 2 , دوره 20 , تابستان 1402 -
دسترسی آزاد مقاله
6 - واکاوی و تبیین الگوهای برنامه درسی آموزش عالی در ایران
محمد جوادی پور * ، سمیه رحیمی ، مریم بنی عامریان ، هستی فرخ پورشماره 3 , دوره 20 , پاییز 1402 -
دسترسی آزاد مقاله
7 - سنتزپژوهی مطالعات آموزش چندفرهنگی در ایران
سمیه صائبی ، علیرضا عصاره * ، نرگس کشتی آرای ، علیرضا صادقیشماره 2 , دوره 20 , تابستان 1402 -
دسترسی آزاد مقاله
8 - شناسایی ، اعتباریابی و مدل عوامل موثر بر چابکی یادگیری در یادگیری الکترونیکی در نظام آموزش و پرورش
مستانه سلیمی ، زهرا طالب * ، عصمت مسعودی ندوشنشماره 2 , دوره 20 , تابستان 1402 -
دسترسی آزاد مقاله
9 - بررسی کتابهای درسی فارسی دوره اول آموزش متوسطه با تاکید بر تفکر مراقبتی
جابر افتخاری ، رضاعلی نوروزی * ، حجت افتخاریشماره 74 , دوره 19 , پاییز 1401 -
دسترسی آزاد مقاله
10 - تدوین الگوی طراحی آموزشی بر پایه اصول یادگیری معکوس
فرانک اسماعیلیان ، زهرا زارع *شماره 74 , دوره 19 , پاییز 1401