اقتصاد شهری و نهادهای مالی، تحلیل و ارائه مدل نتایج کیفیت رابطه بانک با مشتریان شرکتی (مطالعه موردی: بانک ملت)
الموضوعات :
1 - دانشجوی گروه بازرگانی دانشکده مدیریت واحد تهران مرکز دانشگاه آزاداسلامی تهران ایران
2 - گروه بازرگانی . دانشکده مدیریت .واحد علوم و تحقیقات .دانشگاه ازاد اسلامی .تهران .ایران
الکلمات المفتاحية: کیفیت خدمات بانک, رابطه بانک با مشتریان شرکتی, مشتریان شرکتی,
ملخص المقالة :
مسأله اصلی پژوهش حاضر "ارائه مدل نتایج کیفیت رابطه بانک با مشتریان شرکتی(مطالعه موردی : بانک ملت)" است.در این پژوهش محقق تلاش می کند به این سوال اساسی پاسخ دهد که نتایج وجود روابط بلندمدت و افزایش کیفیت رابطه بانکها با مشتریان شرکتی چیست؟ پژوهش از نظر هدف از نوع توسعهای-کاربردی و از نظر روش، آمیخته (کمی و کیفی) میباشد. به منظور گردآوری دادههای مورد نیاز از هر دو روش کتابخانهای و میدانی استفاده شد. ابزار گرد آوری داده ها نیز: بررسی اسناد و مدارک، مصاحبه و پرسشنامه است. جامعه آماری پژوهش مشتریان شرکتی بانک ملت در سطح شعب استان تهران، که تعداد 350 مجموعه و شرکت های زیر مجموعه را تشکیل داده بودند که با استفاده از فرمول کوکران، تعداد 291 نفر از مدیران ارشد مشتریان شرکتی بانک ملت در سطح شعب استان تهران به عنوان حجم نمونه، در این پژوهش همکاری کردند. تجزیه و تحلیل دادههای جمع آوری شده، به دو روش توصیفی و استنباطی از طریق نرم افزار SPSS 16 و Smart PLS انجام شد. در پایان رفتار کارکنان، شایستگی و مهارت کارکنان، امکانات فیزیکی ،قابلیت اعتماد و تنوع خدمات تحت عنوان مولفه های مدل نتایج کیفیت رابطه بانک با مشتریان شرکتی، مورد پذیرش قرار گرفت.
_||_