بررسی تاثیر ارزش مبتنی بر فایده و ارزش لذت جویانه بر نگرش کلی مشتریان مراکز خرید (مطالعه موردی: هایپر استار)
الموضوعات : مدیریت بازاریابی
1 -
الکلمات المفتاحية: مراکز خرید, ارزش لذت جویانه, ارزش مبتنی بر فایده, موقعیت های خرده فروشی, احساس دلبستگی به مکان, تمایز (تفاوت) ادراک شده, ارزیابی مشتریان مراکز خرید,
ملخص المقالة :
این مقاله بر پایه خرید از مراکز خرید است، که به بررسی گرایش های مشتریان با استفاده از ارزش لذت جویانه و ارزش مبتنی بر فایده پرداخته است. به علاوه به بررسی تمایز ادراک شده مشتریان که تاثیر مستقیم بر ادراکات آن ها خواهد داشت. یک عامل تعیین کننده در ارزیابی مراکز خرید به دست آمد که آن ارزش لذت جویانه بود که بیشتر مباحث مقاله را پوشش می دهد. این مقاله بررسی می کند که چگونه نگرش های تک تک مشتریان می تواند احساس وابستگی به مراکز خرید را ایجاد کند زیرا به وجود آوردن چنین ارتباطی با مشتریان مهم است. این یافته ها راه های امید بخشی را برای فروشگاه های بزرگ (مراکز خرید) جهت رسیدن به هدف نهایی خود نشان می دهد. این مطالعه از 203 نفر از مشتریان یک مرکز خرید (فروشگاه هایپر استار) به عمل آمده است. داده ها با استفاده از مدل ساختاری تحلیل شده است. تمایزه ادراک شده، احساس دلبستگی به مکان، هیجان خرید (مثبت، منفی) و نگرش کلی مشتریان مراکز خرید از طریق مدل مفهومی بررسی شده است و همچنین مفاهیم مدیریتی مهمی برای مراکز خرید در توسعه ی استراتژی های جدید جهت پیشرفت و راه کارها و محدودیت ها مقاله مورد بحث قرار گرفته است.