موضع یابی استراتژیک برند بانک صادرات از دیدگاه مشتریان حقوقی- واحدهای تولیدی خراسان جنوبی
الموضوعات : مدیریت بازاریابیلیلا محمودی 1 , سید علیرضا داودی 2 , تورج صادقی 3 , آذر کفاش پور 4 , فاطمه یوسف زاده 5
1 -
2 -
3 -
4 -
5 -
الکلمات المفتاحية: جایگاه یابی, ویژگی های تعیین کننده, نقشه ادراکی, گروه کانونی, فرایند تحلیل سلسله مراتبی, فرایند ارائه تسهیلات برای واحد, ارائه تسهیلات برای واحد تولیدی, ارائه ضمانت نامه و ال سی, مذاکره و مشاوره, ارتباط بین مدیران ارشد واحد تو,
ملخص المقالة :
جایگاه یابی برند بانک صادرات نسبت به برند بانک های اقتصاد نوین، پارسیان، تجارت، سپه، ملت و ملی در جذب مشتریان حقوقی- واحدهای تولیدی با تکنیک نقشه ادراکی هدف این مطالعه است. پژوهش حاضر با روش تحقیق آمیخته و بر اساس مدل مفهومی واکر انجام شده است. جامعه آماری، مدیران ارشد و مدیران مالی واحدهای تولیدی می باشد که نظرات آنان با روش سرشماری جمع آوری گردیده است. تکنیک گروه کانون و توزیع پرسشنامه برای جمع آوری داده ها مورد استفاده قرار گرفته و تحلیل یافته ها، با استفاده از تکنیک فرایند تحلیل سلسله مراتبی و آزمون اسمیرنوف و کلوموگرو ف، آمارناپارامتریک، آزمون کروسکال والیس و یو من ویتنی انجام شده است. نتایج، نشان می دهد: بانک صادرات و بانک ملت در ارائه تسهیلات برای واحدهای تولیدی و فرایند آن، همچنین ارائه ضمانت نامه و ال سی و فرایند آن بهترین جایگاه را دارند و در ویژگی های خدمات مذاکره و مشاوره، ارتباط بین مدیران بانک و مدیران ارشد واحدهای تولیدی بانک صادرات پس از بانک ملت دومین جایگاه را در اذهان مشتریان این بخش از بازار به دست آورده است.