شناسایی عوامل موثر بر استقبال شرکت های تجاری از بیلبوردهای تبلیغاتی برون شهری استان هرمزگان (مطالعه موردی: شرکت های تبلیغاتی)
الموضوعات : مدیریت بازاریابیرقیه صمدی تیراندازی 1 , رضا احمدی 2 , علی تیزرو 3 , سیامک محمدی پور 4
1 - کارشناس ارشد مدیریت بازرگانی گرایش بازاریابی دانشگاه آزاد اسلامی، واحد قشم، قشم، ایران
2 - استادیار و عضو هیات علمی گروه مدیریت دانشگاه هرمزگان
3 - استادیار و عضو هیات علمی گروه مدیریت دانشگاه هرمزگان
4 - کارشناس ارشد مدیریت بازرگانی گرایش بازاریابی دانشگاه آزاد اسلامی، واحد قشم، قشم، ایران
الکلمات المفتاحية: تبلیغات محیطی, بیلبورد تبلیغاتی, پذیرش بیلبورد تبلیغاتی, شرکت تجاری, شرکت تبلیغاتی,
ملخص المقالة :
هدف تحقیق حاضر شناسایی و تعیین اهمیت عوامل موثر بر استقبال شرکت های تجاری از بیلبوردهای تبلیغاتی برون شهری استان هرمزگان است. شناخت این عوامل موثر، راه کارهایی را برای جذابیت بیشتر تابلوهای تبلیغاتی و افزایش استقبال از آن ها ارائه می دهد. این تحقیق از نظر هدف، کاربردی و از نظر نحوه جمع آوری اطلاعات، پیمایشی است. جامعه آماری این پژوهش 45 شرکت تبلیغاتی فعال موجود در بندرعباس است که از 80 متخصص تبلیغاتی تشکیل شده است. ابزار اصلی جمع آوری داده های تحقیق، پرسشنامه و مصاحبه است. پرسشنامه تحقیق پس از سنجش روایی و پایایی آن، در اختیار متخصصان تبلیغات قرار گرفت و تعداد 61 پرسشنامه برگشت داده شد. داده های به دست آمده از پرسشنامه با استفاده از آمار توصیفی و آزمون t تک متغیره و فریدمن در نرم افزار SPSS تجزیه و تحلیل گردید. نتایج حاصل از این تحقیق حاکی از این است کهعمده ترین عوامل شناسایی شده مربوط به شرکت های تجاری، جاده، شرکت های تبلیغاتی و بیلبورد هستند و از بین این عوامل، میزان تردد در جاده، نوع جاده، ادراک شرکت ها نسبت به رسانه بیلبورد و منافع حاصل از آن، نوع فعالیت های بازاریابی شرکت های تبلیغاتی و توان مالی شرکت های تجاری از اهمیت بیشتری برخوردارند.