طراحی مدل ارزیابی اثربخشی رسانه های تبلیغاتی بر رفتار مصرف کننده
الموضوعات : مدیریت بازاریابیسهراب خان محمدی 1 , محسن محمدی 2
1 - استاد، عضو هیات علمی دانشگاه تبریز
2 - استادیار، عضو هیات علمی دانشگاه آزاد اسلامی، واحد شهرری
الکلمات المفتاحية: مدل ریاضی, سیست م های دینامیک, تابع تبدیل, متغیرهای کلامی, منطق فازی, رفتار مصر ف کننده, تبلیغات, رسانه ها,
ملخص المقالة :
تبلیغات یکی از عوامل حیاتی در موفقیت یک سازمان است، به طوری که تدوین برنام ه های تبلیغاتیبایستی با در نظر گرفتن عوامل تاثیرگذار در فرآیند تصمی م گیری خرید مصرف کننده - از جمله عواملآمیخته بازاریابی، عوامل محیطی مانند عوامل اجتماعی، فرهنگی، سیاسی و موقعیتی جامعه، خصوصیاتفردی مصرف کننده یا عوامل روانی و شخصی و اهداف بازاریابی سازمان- انجام شود.در این مقاله یک مدل دینامیک برای ارزیابی اثربخشی رسانه های تبلیغاتی بر رفتار مصر ف کننده ارائهمی شود. در این مدل برنامه ریزی تبلیغات بر اساس شناسایی عوامل درونی و بیرونی سازمان و تاثیراتمتقابل آنها بر یکدیگر با نظر خواهی از خبرگان و با استفاده از مفاهیم منطق فازی اجرا می گردد. به منظور تخصیص بهی نه بودجه به رسانه های تبلیغاتی از یک مدل تصمی م گیری چند شاخصه استفاده می شود.