تاثیر جاذبه های فروش نرم و سخت آگهی های تجاری بر قصد خرید مصرف کنندگان
الموضوعات : مدیریت بازاریابیهاشم نیکومرام 1 , مرضیه سرآبادانی 2
1 -
2 -
الکلمات المفتاحية: جاذبه های فروش نرم, جاذبه های فروش سخت و قصد خرید ,
ملخص المقالة :
هدف اصلی پژوهش حاضر، مطالعه تاثیر جاذبه های فروش نرم و سخت آگهی های تجاری بر قصد خرید مصرف کنندگانمی باشد. تحقیق حاضر از نظر روش تحقیق بر مبنای هدف، کاربردی و از نظر اجرا، پیمایشی است. جامعه آماری دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی واحد علوم و تحقیقات تهران است و برای نمونه گیری از روش تصادفی متناسب با حجم جامعه استفاده شده است. برای تجزیه و تحلیل محتوا، 6 آگهی - یکی فروش نرم و یکی فروش سخت از هر کدام از طبقه محصول مایکروویو، ال ای دی و تلویزیون ال ای دی سه بعدی - انتخاب شدند. نتایج تحقیق بیانگر آن است که جاذبه های فروش نرم و سخت، هر دو تاثیر مثبتی بر نگرش نسبت به آگهی و قابل باور بودن آن دارد. اگر چه تاثیر جاذبه های فروش سخت کم تر از تاثیر جاذبه های فروش نرم بر نگرش نسبت به آگهی است و این تاثیر بر قابل باور بودن آگهی بیشتر است. طبق یافته های تحقیق، جاذبه های فروش نرم نسبت به جاذبه های فروش سخت تاثیر بیشتری بر قصد خرید مصرف کنندگان دارند.