بررسی رابطه بین ارزشهای لاکچری و نگرش مشتریان بر قصد خرید آنها در هنگام سفر با میانجیگری تصویر غذا
الموضوعات : مدیریت بازاریابیاصغر مشبکی اصفهانی 1 , علی عابدینی 2 , داریوش طهماسبی 3
1 - استاد، گروه مدیریت بازرگانی، دانشگاه تربیت مدرس، تهران، ایران
2 - دانشجوی دکتری مدیریت استراتژیک، دانشگاه تربیت مدرس، تهران، ایران
3 - دکتری مدیریت استراتژیک، دانشگاه تهران، تهران، ایران
الکلمات المفتاحية: سفر, تصویر غذا, ارزشهای لاکچری, قصد خرید, نگرش مشتریان,
ملخص المقالة :
سفر و گردشگری از مهمترین بخشهای اقتصاد جهانی به شمار میآیند که میتوانند منجر به تولید درآمد و اشتغال شوند. از این رو در این پژوهش که از نوع توصیفی ـ همبستگی است و به صورت پیمایشی انجام گرفت، بررسی رابطه بین ارزشهای لاکچری و نگرش مشتریان بر قصد خرید، به طور کاربردی سنجیده شده است. جامعه آماری پژوهش حاضر، گردشگرانی که در فصل بهار و تابستان 1399 در رستورانهای لاکچری استان گیلان غذا خوردهاند، را شامل میشود که نمونه 384 نفری با استفاده از نمونهگیری غیراحتمالی از نوع آسان انتخاب شده است و دادههای آن نیز به کمک ابزار پرسشنامه گردآوری شده است. تجزیهوتحلیل دادهها نیز با استفاده از مدلسازی معادلات ساختاری در محیط نرمافزار پی ال اس انجام گرفت. نتایج پژوهش نشان میدهند رابطه معناداری بین ارزشهای لاکچری (عملکردی، مالی، نمادین و لذتی) و نگرش مشتریان وجود دارد و نیز رابطه معناداری بین ارزشهای لاکچری (عملکردی، مالی، نمادین و لذتی) نگرش مشتریان و قصد خرید تأیید شد و در نهایت رابطه بین نگرش مشتریان و قصد خرید با نقش میانجی تصویر غذا معنادار است.
ابراهیمی، ق.، علوی، س.م. و پورموردینی، ا. (1395). "بررسی اثر مسئولیتپذیری اجتماعی ادراکی بر شهرت، هویتیابی مشتری و قصد خرید برند (مطالعه موردی: شرکت گلستان)"، فصلنامه مدیریت بازرگانی، دوره 8(3)، صص. 479-502.
امینی کسبی، ح.، اسفیدانی، م.ر. و شاهحسینی، م.ع. (1394). "تأثیر نوسازی لوگو بر نگرش مشتریان به برند (مطالعه موردی لوگوی بانک مهر اقتصاد)"، مدیریت برند، دوره 2(2)، صص. 69-96.
ایزدی، ح. (1394). "گردشگری غذا، فرصتی برای توسعه پایدار روستایی در ایران"، پژوهشهای روستائی، دوره 6(1)، 65-96.
آقازاده، ه.، آقامیری حسین آبادی، ا. و شهرامی، ف. (1395). "بررسی تأثیر ارزش برند صنعتی بر مؤلفههای ارزش برند ترکیبی و قصد خرید مصرفکننده نهایی"، فصلنامه مدیریت بازرگانی، دوره 8(4)، صص. 699-720.
بهرامی، م.، خانی، ن. و مرادی، م.ر. (1397). "نگاه چند بعدی به نگرش: تبیین رویکرد تئوری تلاش در بررسی عوامل مؤثر بر پذیرش همراه بانک"، مجله مدیریت بازاریابی، دوره 13(41).
درویش، م. (1400). "بررسی تأثیر اصالت رستوران بر ارزیابی مصرفکننده از ارزشهای درک شده از محصول با توجه به نقش میانجی دلبستگی مکانی"، مدیریت بازاریابی، دوره 16(51)، صص. 87-105.
دعائی، ح.ا. و فرزانه حسنزاده، ژ. (1389). "مقایسه تطبیقی نگرش مشتریان به برندهای جهانی پوشاک (مورد مطالعه مقایسه برندهای محلی ایران، کره و ژاپن)"، بررسیهای بازرگانی، دوره 42(3)، صص. 40-26.
رنجبریان، ب.، جمشیدیان، م. و دهقان، ز. (1386). "بررسی عوامل مؤثر بر نگرش خریداران فرش ماشینی نسبت به نامهای تجاری مختلف در شهر اصفهان"، راهبردهای بازرگانی (دانشور رفتار سابق)، دوره ۵(۲۳)، صص. ۱۰۹-۱۱۸.
زمانی دادانه، ش.، اسمعیلی، م.ر. و زارعی، ع. (1400). "تأثیر مسئولیت اجتماعی باشگاه بر رفتار حمایتی از برند با نقش میانجی نگرش و احساسات اخلاقی مثبت هواداران"، مدیریت بازاریابی، دوره 16(50)، صص. 79-95.
سرور، ر.، اکبری، م. و درویش، ب. (1396). "طراحی مدل توسعه گردشگری غذا در ایران با رویکرد مدل سازی ساختاری تفسیری"، جغرافیا، دوره 15(53)، صص. 90-73.
سعیدا اردکانی، س. و جهانبازی، ن. (1394). "تأثیر تصویر فروشگاه بر قصد خرید مشتریان: اعتماد و ریسک درک شده به عنوان متغیرهای تعدیل کننده"، پژوهشات بازاریابی نوین، دوره 5(2)، صص. 53-72.
عابدین، ب.، حقیقینسب، م. و حسینی، س.س. (1399). "تبیین رابطه ارزش ادراکشده مصرفکنندگان برندهای لوکس خودرو و رفتار خرید آنان در شهر تهران"، تحقیقات بازاریابی نوین، دوره 10(2)، صص. 43-62.
فیضآبادی، ح.، زنگانه، م.، شجاعی، س. و مهرانی، ه. (1397). "بررسی تأثیر موسیقی پس زمینه بر قصد خرید به واسطه برانگیختگی، لذت، اعتماد و تعدیل کنندگی طبقه محصول"، فصلنامه مدیریت بازرگانی، دوره 10(4)، صص. 761-776.
منصوری، م. کردناییج، ا.ا. و خداداد حسینی، ح. (1395). "تأثیر ارزشهای مصرف بر قصد خرید"، پژوهشهای مدیریت منابع سازمانی، دوره ۶(۴)، صص. 188-171.
میرمحمدی، م. و توکلپور صالح، ش. (1396). "بررسی تأثیر راحتی خدمات بر ارزش خرید مشتریان و پیامدهای آن در مراکزخرید (مطالعه موردی: مرکز خرید خلیج فارس شیراز)"، فصلنامه مطالعات مدیریت و حسابداری، دوره 3(1)، صص. 15-1.
نادریبنی، م. ادیبزاده، م. و دهقانی قهنویه، ع. (1394). "تأثیر نوآوری بر قصد خرید الکترونیکی با استفاده از مدلسازی معادلات ساختاری"، فصلنامه مدیریت بازرگانی، دوره 7(4)، صص. 941-966.
Alan, A., Dursun, I., Kabadayi, E., Aydin, K. & Anlagan, F. (2016). “What influences the repurchase intention for luxury brands? The relative impacts of luxury value dimensions”, International Business Research, Vol. 9(5), PP. 11-24.
Aslimoski, P. & Gerasimoski, S. (2012). “Food and nutrition as tourist phenomenon”, Procedia-Social and Behavioral Sciences, Vol. 44, PP. 357-362.
Beer, S. (2016). “Edible identities: food as cultural heritage”, Journal of Heritage Tourism, Vol. 11(2), PP. 191-192.
Chen, A. & Peng, N. (2014). “Examining Chinese consumers’ luxury hotel staying behavior”, International Journal of Hospitality Management, Vol. 39, PP. 53-56.
Chen, A. & Peng, N. (2018). “Examining consumers’ intentions to dine at luxury restaurants while traveling”, International Journal of Hospitality Management, Vol. 71, PP. 59-67.
Chen, A., Peng, N. & Hung, K.P. (2015). “The effects of luxury restaurant environments on diners’ emotions and loyalty: incorporating diner expectations into an extended Mehrabian-Russell model”, International Journal of Contemporary Hospitality Management, Vol. 27(2), PP. 236-260.
Cheng, H.H. & Huang, S.W. (2013). “Exploring antecedents and consequence of online group-buying intention: An extended perspective on theory of planned behavior”, International Journal of Information Management, Vol. 33(1), PP. 185-198.
Dabholkar, P.A., & Bagozzi, R.P. (2002). “An attitudinal model of technology-based self-service: moderating effects of consumer traits and situational factors”, Journal of the academy of marketing science, Vol. 30(3), PP. 184-201.
De Toni, D., Pompermayer, R., Lazzari, F. & Milan, G.S. (2021). “The symbolic value of wine, moderating and mediating factors and their relationship to consumer purchase intention”, International Journal of Wine Business Research.
Dwyer, L. & Kim, C. (2003). “Destination competitiveness: determinants and indicators”, Current issues in tourism, Vol. 6(5), PP. 369-414.
Elizabeth Lloyd, A., YK Chan, R., SC Yip, L. & Chan, A. (2014). “Time buying and time saving: effects on service convenience and the shopping experience at the mall”, Journal of Services Marketing, Vol. 28(1), PP. 36-49.
Goldsmith, R.E., Stith, M.T. & White, J.D. (2015). “An empirical study of the relationship between personal values and innovative purchasing behavior”, In Proceedings of the 1989 Academy of Marketing Science (AMS) Annual Conference (PP. 84-88). Springer, Cham.
Grbac, B. & Milohanovic, A. (2008). “Contribution of food products in creating cultural identity of tourist destination. WSEAS”, International Conference on Cultural Heritage and Tourism (CUHT'08), Heraklion, Crete Island, Greece, July 22-24, 83-88.
Harrington, R.J., Ottenbacher, M.C. & Kendall, K.W. (2011). “Fine-dining restaurant selection: Direct and moderating effects of customer attributes”, Journal of Foodservice Business Research, Vol. 14(3), PP. 272-289.
Hu, Y. (2010). “An investigation on the linkage between purchase intention and service quality in the e-commerce context”, In 2010 International Conference on Innovative Computing and Communication and 2010 Asia-Pacific Conference on Information Technology and Ocean Engineering (PP. 304-307). IEEE.
Jackson, V., Stoel, L. & Brantley, A. (2011). “Mall attributes and shopping value: Differences by gender and generational cohort”, Journal of retailing and consumer services, Vol. 18(1), PP. 1-9.
Jin, B., & GU Suh, Y. (2005). “Integrating effect of consumer perception factors in predicting private brand purchase in a Korean discount store context”, Journal of consumer marketing, Vol. 22(2), PP. 62-71.
Jun, J. & Arendt, S.W. (2016). “Understanding healthy eating behaviors at casual dining restaurants using the extended theory of planned behavior”, International Journal of Hospitality Management, Vol. 53, PP. 106-115.
Kang, J., Jun, J. & Arendt, S.W. (2015). “Understanding customers’ healthy food choices at casual dining restaurants: Using the Value–Attitude–Behavior model”, International Journal of Hospitality Management, Vol. 48, PP. 12-21.
Kim, D. J., Ferrin, D.L. & Rao, H.R. (2008). “A trust-based consumer decision-making model in electronic commerce: The role of trust, perceived risk, and their antecedents”, Decision support systems, Vol. 44(2), PP. 544-564.
Kim, J. & Chan‐Olmsted, S.M. (2005). “Comparative effects of organization–public relationships and product‐related attributes on brand attitude”, Journal of Marketing Communications, Vol. 11(3), PP. 145-170.
Kim, K.H. & Park, D.B. (2017). “Relationships among perceived value, satisfaction, and loyalty: Community-based ecotourism in Korea”, Journal of Travel & Tourism Marketing, Vol. 34(2), PP. 171-191.
Kim, Y.H., Kim, M., Goh, B.K. & Antun, J.M. (2011). “The role of money: The impact on food tourists' satisfaction and intention to revisit food events”, Journal of Culinary Science & Technology, Vol. 9(2), PP. 85-98.
Kim, Y. J., Njite, D. & Hancer, M. (2013). “Anticipated emotion in consumers’ intentions to select eco-friendly restaurants: Augmenting the theory of planned behavior”, International Journal of Hospitality Management, Vol. 34, PP. 255-262.
Lai, M.Y., Khoo-Lattimore, C. & Wang, Y. (2018). “A perception gap investigation into food and cuisine image attributes for destination branding from the host perspective: The case of Australia”, Tourism Management, Vol. 69, PP. 579-595.
Lee, K.H. & Hyun, S.S. (2015). “A model of behavioral intentions to follow online travel advice based on social and emotional loneliness scales in the context of online travel communities: The moderating role of emotional expressivity”, Tourism Management, Vol. 48, PP. 426-438.
Lee, W.I., Cheng, S.Y. & Shih, Y.T. (2017). “Effects among product attributes, involvement, word-of-mouth, and purchase intention in online shopping”, Asia Pacific Management Review, Vol. 22(4), PP. 223-229.
Lertputtarak, S. (2012). “The relationship between destination image, food image, and revisiting Pattaya, Thailand”, International Journal of Business and Management, Vol. 7(5), PP. 111-121.
Li, M. & Cui, H.J. (2021). “Face consciousness and purchase intention of organic food: the moderating effect of purchase situation and advertising appeal”, British Food Journal, Vol. 123(9), PP. 3133-3153.
Lim, Y.J., Osman, A., Salahuddin, S.N., Romle, A.R. & Abdullah, S. (2016). “Factors influencing online shopping behavior: the mediating role of purchase intention”, Procedia Economics and Finance, Vol. 35, PP. 401-410.
Lim, Y. & Weaver, P.A. (2014). “Customer‐based brand equity for a destination: The effect of destination image on preference for products associated with a destination brand”, International Journal of Tourism Research, Vol. 16(3), PP. 223-231.
Lin, W.B., Wang, M.K. & Hwang, K.P. (2010). “The combined model of influencing on-line consumer behavior”, Expert Systems with Applications, Vol. 37(4), PP. 3236-3247.
Lin, Y.C., Pearson, T.E. & CAI, L.A. (2011). “Food as a form of destination identity: A tourism destination brand perspective”, Tourism and Hospitality Research, Vol. 11(1), PP. 30-48.
Meler, M. & Cerovic, Z. (2003). “Food marketing in the function of tourist product development”, British Food Journal, Vol. 105(3), PP. 175-192.
Nunkoo, R. & Ramkissoon, H. (2010). “Gendered theory of planned behaviour and residents' support for tourism”, Current Issues in Tourism, Vol. 13(6), PP. 525-540.
Peng, N., Chen, A. & Hung, K.P. (2019). “Dining at luxury restaurants when traveling abroad: incorporating destination attitude into a luxury consumption value model”, Journal of Travel & Tourism Marketing, PP. 1-15.
Pitts, R.E. & Woodside, A.G. (1983). “Personal value influences on consumer product class and brand preferences”, The Journal of Social Psychology, Vol. 119(1), PP. 37-53.
Quan, S. & Wang, N. (2004). “Towards a structural model of the tourist experience: An illustration from food experiences in tourism”, Tourism management, Vol. 25(3), PP. 297-305.
Shaouf, A., Lü, K. & Li, X. (2016). “The effect of web advertising visual design on online purchase intention: An examination across gender”, Computers in Human Behavior, Vol. 60, PP. 622-634.
Shukla, P. & Purani, K. (2012). “Comparing the importance of luxury value perceptions in cross-national contexts”, Journal of Business Research, Vol. 65(10), PP. 1417-1424.
Smith, J.B. & Colgate, M. (2007). “Customer value creation: a practical framework”, Journal of marketing Theory and Practice, Vol. 15(1), PP. 7-23.
Smith, S.L. (1991). “The supply-side definition of tourism: Reply to Leiper”, Annals of Tourism Research, Vol. 18(2), PP. 312-315.
Tan, J.P.T. & Freathy, P. (2011). “Consumer decision making and store patronage behaviour in Traditional Chinese Medicine (TCM) halls in Singapore” Journal of Retailing and Consumer Services, Vol. 18(4), PP. 285-292.
Tandon, A., Kaur, P., Bhatt, Y., Mäntymäki, M. & Dhir, A. (2021). “Why do people purchase from food delivery apps? A consumer value perspective”, Journal of Retailing and Consumer Services, Vol. 63, PP. 102667.
Ukpabi D., Karjaluoto H., Olaleye S. & Mogaji E. (2019). “Influence of Offline Activities and Customer Value Creation on Online Travel Community Continuance Usage Intention. In: Pesonen J., Neidhardt J”, (Eds) Information and Communication Technologies in Tourism 2019. Springer, Cham.
Wang, H.Y. (2016). “Predicting customers’ intentions to check in on Facebook while patronizing hospitality firms”, Service Business, Vol. 10(1), PP. 201-222.
Wang, X. & Yang, Z. (2010). “The effect of brand credibility on consumers’ brand purchase intention in emerging economies: The moderating role of brand awareness and brand image”, Journal of Global Marketing, Vol. 23(3), PP. 177-188.
Yang, W. & Mattila, A.S. (2016). “Why do we buy luxury experiences? Measuring value perceptions of luxury hospitality services”, International Journal of Contemporary Hospitality Management, Vol. 28(9), PP. 1848-1867.
Zhang, M., Guo, L., Hu, M. & Liu, W. (2017). “Influence of customer engagement with company social networks on stickiness: Mediating effect of customer value creation”, International Journal of Information Management, Vol. 37(3), PP. 229-240.
_||_ابراهیمی، ق.، علوی، س.م. و پورموردینی، ا. (1395). "بررسی اثر مسئولیتپذیری اجتماعی ادراکی بر شهرت، هویتیابی مشتری و قصد خرید برند (مطالعه موردی: شرکت گلستان)"، فصلنامه مدیریت بازرگانی، دوره 8(3)، صص. 479-502.
امینی کسبی، ح.، اسفیدانی، م.ر. و شاهحسینی، م.ع. (1394). "تأثیر نوسازی لوگو بر نگرش مشتریان به برند (مطالعه موردی لوگوی بانک مهر اقتصاد)"، مدیریت برند، دوره 2(2)، صص. 69-96.
ایزدی، ح. (1394). "گردشگری غذا، فرصتی برای توسعه پایدار روستایی در ایران"، پژوهشهای روستائی، دوره 6(1)، 65-96.
آقازاده، ه.، آقامیری حسین آبادی، ا. و شهرامی، ف. (1395). "بررسی تأثیر ارزش برند صنعتی بر مؤلفههای ارزش برند ترکیبی و قصد خرید مصرفکننده نهایی"، فصلنامه مدیریت بازرگانی، دوره 8(4)، صص. 699-720.
بهرامی، م.، خانی، ن. و مرادی، م.ر. (1397). "نگاه چند بعدی به نگرش: تبیین رویکرد تئوری تلاش در بررسی عوامل مؤثر بر پذیرش همراه بانک"، مجله مدیریت بازاریابی، دوره 13(41).
درویش، م. (1400). "بررسی تأثیر اصالت رستوران بر ارزیابی مصرفکننده از ارزشهای درک شده از محصول با توجه به نقش میانجی دلبستگی مکانی"، مدیریت بازاریابی، دوره 16(51)، صص. 87-105.
دعائی، ح.ا. و فرزانه حسنزاده، ژ. (1389). "مقایسه تطبیقی نگرش مشتریان به برندهای جهانی پوشاک (مورد مطالعه مقایسه برندهای محلی ایران، کره و ژاپن)"، بررسیهای بازرگانی، دوره 42(3)، صص. 40-26.
رنجبریان، ب.، جمشیدیان، م. و دهقان، ز. (1386). "بررسی عوامل مؤثر بر نگرش خریداران فرش ماشینی نسبت به نامهای تجاری مختلف در شهر اصفهان"، راهبردهای بازرگانی (دانشور رفتار سابق)، دوره ۵(۲۳)، صص. ۱۰۹-۱۱۸.
زمانی دادانه، ش.، اسمعیلی، م.ر. و زارعی، ع. (1400). "تأثیر مسئولیت اجتماعی باشگاه بر رفتار حمایتی از برند با نقش میانجی نگرش و احساسات اخلاقی مثبت هواداران"، مدیریت بازاریابی، دوره 16(50)، صص. 79-95.
سرور، ر.، اکبری، م. و درویش، ب. (1396). "طراحی مدل توسعه گردشگری غذا در ایران با رویکرد مدل سازی ساختاری تفسیری"، جغرافیا، دوره 15(53)، صص. 90-73.
سعیدا اردکانی، س. و جهانبازی، ن. (1394). "تأثیر تصویر فروشگاه بر قصد خرید مشتریان: اعتماد و ریسک درک شده به عنوان متغیرهای تعدیل کننده"، پژوهشات بازاریابی نوین، دوره 5(2)، صص. 53-72.
عابدین، ب.، حقیقینسب، م. و حسینی، س.س. (1399). "تبیین رابطه ارزش ادراکشده مصرفکنندگان برندهای لوکس خودرو و رفتار خرید آنان در شهر تهران"، تحقیقات بازاریابی نوین، دوره 10(2)، صص. 43-62.
فیضآبادی، ح.، زنگانه، م.، شجاعی، س. و مهرانی، ه. (1397). "بررسی تأثیر موسیقی پس زمینه بر قصد خرید به واسطه برانگیختگی، لذت، اعتماد و تعدیل کنندگی طبقه محصول"، فصلنامه مدیریت بازرگانی، دوره 10(4)، صص. 761-776.
منصوری، م. کردناییج، ا.ا. و خداداد حسینی، ح. (1395). "تأثیر ارزشهای مصرف بر قصد خرید"، پژوهشهای مدیریت منابع سازمانی، دوره ۶(۴)، صص. 188-171.
میرمحمدی، م. و توکلپور صالح، ش. (1396). "بررسی تأثیر راحتی خدمات بر ارزش خرید مشتریان و پیامدهای آن در مراکزخرید (مطالعه موردی: مرکز خرید خلیج فارس شیراز)"، فصلنامه مطالعات مدیریت و حسابداری، دوره 3(1)، صص. 15-1.
نادریبنی، م. ادیبزاده، م. و دهقانی قهنویه، ع. (1394). "تأثیر نوآوری بر قصد خرید الکترونیکی با استفاده از مدلسازی معادلات ساختاری"، فصلنامه مدیریت بازرگانی، دوره 7(4)، صص. 941-966.
Alan, A., Dursun, I., Kabadayi, E., Aydin, K. & Anlagan, F. (2016). “What influences the repurchase intention for luxury brands? The relative impacts of luxury value dimensions”, International Business Research, Vol. 9(5), PP. 11-24.
Aslimoski, P. & Gerasimoski, S. (2012). “Food and nutrition as tourist phenomenon”, Procedia-Social and Behavioral Sciences, Vol. 44, PP. 357-362.
Beer, S. (2016). “Edible identities: food as cultural heritage”, Journal of Heritage Tourism, Vol. 11(2), PP. 191-192.
Chen, A. & Peng, N. (2014). “Examining Chinese consumers’ luxury hotel staying behavior”, International Journal of Hospitality Management, Vol. 39, PP. 53-56.
Chen, A. & Peng, N. (2018). “Examining consumers’ intentions to dine at luxury restaurants while traveling”, International Journal of Hospitality Management, Vol. 71, PP. 59-67.
Chen, A., Peng, N. & Hung, K.P. (2015). “The effects of luxury restaurant environments on diners’ emotions and loyalty: incorporating diner expectations into an extended Mehrabian-Russell model”, International Journal of Contemporary Hospitality Management, Vol. 27(2), PP. 236-260.
Cheng, H.H. & Huang, S.W. (2013). “Exploring antecedents and consequence of online group-buying intention: An extended perspective on theory of planned behavior”, International Journal of Information Management, Vol. 33(1), PP. 185-198.
Dabholkar, P.A., & Bagozzi, R.P. (2002). “An attitudinal model of technology-based self-service: moderating effects of consumer traits and situational factors”, Journal of the academy of marketing science, Vol. 30(3), PP. 184-201.
De Toni, D., Pompermayer, R., Lazzari, F. & Milan, G.S. (2021). “The symbolic value of wine, moderating and mediating factors and their relationship to consumer purchase intention”, International Journal of Wine Business Research.
Dwyer, L. & Kim, C. (2003). “Destination competitiveness: determinants and indicators”, Current issues in tourism, Vol. 6(5), PP. 369-414.
Elizabeth Lloyd, A., YK Chan, R., SC Yip, L. & Chan, A. (2014). “Time buying and time saving: effects on service convenience and the shopping experience at the mall”, Journal of Services Marketing, Vol. 28(1), PP. 36-49.
Goldsmith, R.E., Stith, M.T. & White, J.D. (2015). “An empirical study of the relationship between personal values and innovative purchasing behavior”, In Proceedings of the 1989 Academy of Marketing Science (AMS) Annual Conference (PP. 84-88). Springer, Cham.
Grbac, B. & Milohanovic, A. (2008). “Contribution of food products in creating cultural identity of tourist destination. WSEAS”, International Conference on Cultural Heritage and Tourism (CUHT'08), Heraklion, Crete Island, Greece, July 22-24, 83-88.
Harrington, R.J., Ottenbacher, M.C. & Kendall, K.W. (2011). “Fine-dining restaurant selection: Direct and moderating effects of customer attributes”, Journal of Foodservice Business Research, Vol. 14(3), PP. 272-289.
Hu, Y. (2010). “An investigation on the linkage between purchase intention and service quality in the e-commerce context”, In 2010 International Conference on Innovative Computing and Communication and 2010 Asia-Pacific Conference on Information Technology and Ocean Engineering (PP. 304-307). IEEE.
Jackson, V., Stoel, L. & Brantley, A. (2011). “Mall attributes and shopping value: Differences by gender and generational cohort”, Journal of retailing and consumer services, Vol. 18(1), PP. 1-9.
Jin, B., & GU Suh, Y. (2005). “Integrating effect of consumer perception factors in predicting private brand purchase in a Korean discount store context”, Journal of consumer marketing, Vol. 22(2), PP. 62-71.
Jun, J. & Arendt, S.W. (2016). “Understanding healthy eating behaviors at casual dining restaurants using the extended theory of planned behavior”, International Journal of Hospitality Management, Vol. 53, PP. 106-115.
Kang, J., Jun, J. & Arendt, S.W. (2015). “Understanding customers’ healthy food choices at casual dining restaurants: Using the Value–Attitude–Behavior model”, International Journal of Hospitality Management, Vol. 48, PP. 12-21.
Kim, D. J., Ferrin, D.L. & Rao, H.R. (2008). “A trust-based consumer decision-making model in electronic commerce: The role of trust, perceived risk, and their antecedents”, Decision support systems, Vol. 44(2), PP. 544-564.
Kim, J. & Chan‐Olmsted, S.M. (2005). “Comparative effects of organization–public relationships and product‐related attributes on brand attitude”, Journal of Marketing Communications, Vol. 11(3), PP. 145-170.
Kim, K.H. & Park, D.B. (2017). “Relationships among perceived value, satisfaction, and loyalty: Community-based ecotourism in Korea”, Journal of Travel & Tourism Marketing, Vol. 34(2), PP. 171-191.
Kim, Y.H., Kim, M., Goh, B.K. & Antun, J.M. (2011). “The role of money: The impact on food tourists' satisfaction and intention to revisit food events”, Journal of Culinary Science & Technology, Vol. 9(2), PP. 85-98.
Kim, Y. J., Njite, D. & Hancer, M. (2013). “Anticipated emotion in consumers’ intentions to select eco-friendly restaurants: Augmenting the theory of planned behavior”, International Journal of Hospitality Management, Vol. 34, PP. 255-262.
Lai, M.Y., Khoo-Lattimore, C. & Wang, Y. (2018). “A perception gap investigation into food and cuisine image attributes for destination branding from the host perspective: The case of Australia”, Tourism Management, Vol. 69, PP. 579-595.
Lee, K.H. & Hyun, S.S. (2015). “A model of behavioral intentions to follow online travel advice based on social and emotional loneliness scales in the context of online travel communities: The moderating role of emotional expressivity”, Tourism Management, Vol. 48, PP. 426-438.
Lee, W.I., Cheng, S.Y. & Shih, Y.T. (2017). “Effects among product attributes, involvement, word-of-mouth, and purchase intention in online shopping”, Asia Pacific Management Review, Vol. 22(4), PP. 223-229.
Lertputtarak, S. (2012). “The relationship between destination image, food image, and revisiting Pattaya, Thailand”, International Journal of Business and Management, Vol. 7(5), PP. 111-121.
Li, M. & Cui, H.J. (2021). “Face consciousness and purchase intention of organic food: the moderating effect of purchase situation and advertising appeal”, British Food Journal, Vol. 123(9), PP. 3133-3153.
Lim, Y.J., Osman, A., Salahuddin, S.N., Romle, A.R. & Abdullah, S. (2016). “Factors influencing online shopping behavior: the mediating role of purchase intention”, Procedia Economics and Finance, Vol. 35, PP. 401-410.
Lim, Y. & Weaver, P.A. (2014). “Customer‐based brand equity for a destination: The effect of destination image on preference for products associated with a destination brand”, International Journal of Tourism Research, Vol. 16(3), PP. 223-231.
Lin, W.B., Wang, M.K. & Hwang, K.P. (2010). “The combined model of influencing on-line consumer behavior”, Expert Systems with Applications, Vol. 37(4), PP. 3236-3247.
Lin, Y.C., Pearson, T.E. & CAI, L.A. (2011). “Food as a form of destination identity: A tourism destination brand perspective”, Tourism and Hospitality Research, Vol. 11(1), PP. 30-48.
Meler, M. & Cerovic, Z. (2003). “Food marketing in the function of tourist product development”, British Food Journal, Vol. 105(3), PP. 175-192.
Nunkoo, R. & Ramkissoon, H. (2010). “Gendered theory of planned behaviour and residents' support for tourism”, Current Issues in Tourism, Vol. 13(6), PP. 525-540.
Peng, N., Chen, A. & Hung, K.P. (2019). “Dining at luxury restaurants when traveling abroad: incorporating destination attitude into a luxury consumption value model”, Journal of Travel & Tourism Marketing, PP. 1-15.
Pitts, R.E. & Woodside, A.G. (1983). “Personal value influences on consumer product class and brand preferences”, The Journal of Social Psychology, Vol. 119(1), PP. 37-53.
Quan, S. & Wang, N. (2004). “Towards a structural model of the tourist experience: An illustration from food experiences in tourism”, Tourism management, Vol. 25(3), PP. 297-305.
Shaouf, A., Lü, K. & Li, X. (2016). “The effect of web advertising visual design on online purchase intention: An examination across gender”, Computers in Human Behavior, Vol. 60, PP. 622-634.
Shukla, P. & Purani, K. (2012). “Comparing the importance of luxury value perceptions in cross-national contexts”, Journal of Business Research, Vol. 65(10), PP. 1417-1424.
Smith, J.B. & Colgate, M. (2007). “Customer value creation: a practical framework”, Journal of marketing Theory and Practice, Vol. 15(1), PP. 7-23.
Smith, S.L. (1991). “The supply-side definition of tourism: Reply to Leiper”, Annals of Tourism Research, Vol. 18(2), PP. 312-315.
Tan, J.P.T. & Freathy, P. (2011). “Consumer decision making and store patronage behaviour in Traditional Chinese Medicine (TCM) halls in Singapore” Journal of Retailing and Consumer Services, Vol. 18(4), PP. 285-292.
Tandon, A., Kaur, P., Bhatt, Y., Mäntymäki, M. & Dhir, A. (2021). “Why do people purchase from food delivery apps? A consumer value perspective”, Journal of Retailing and Consumer Services, Vol. 63, PP. 102667.
Ukpabi D., Karjaluoto H., Olaleye S. & Mogaji E. (2019). “Influence of Offline Activities and Customer Value Creation on Online Travel Community Continuance Usage Intention. In: Pesonen J., Neidhardt J”, (Eds) Information and Communication Technologies in Tourism 2019. Springer, Cham.
Wang, H.Y. (2016). “Predicting customers’ intentions to check in on Facebook while patronizing hospitality firms”, Service Business, Vol. 10(1), PP. 201-222.
Wang, X. & Yang, Z. (2010). “The effect of brand credibility on consumers’ brand purchase intention in emerging economies: The moderating role of brand awareness and brand image”, Journal of Global Marketing, Vol. 23(3), PP. 177-188.
Yang, W. & Mattila, A.S. (2016). “Why do we buy luxury experiences? Measuring value perceptions of luxury hospitality services”, International Journal of Contemporary Hospitality Management, Vol. 28(9), PP. 1848-1867.
Zhang, M., Guo, L., Hu, M. & Liu, W. (2017). “Influence of customer engagement with company social networks on stickiness: Mediating effect of customer value creation”, International Journal of Information Management, Vol. 37(3), PP. 229-240.