مطالعه رضایتمندی مشتری در زنجیرههای تأمین یکپارچه (مورد مطالعه: مشتریان فروشگاههای زنجیرهای رفاه استان کرمانشاه)
الموضوعات : مدیریت بازاریابی
1 - مدرس مدیریت بازرگانی، پیام نور، قصرشیرین، ایران
2 - عضو هیات علمی، دانشگاه پیام نور، ایران
الکلمات المفتاحية: اطلاعات, یکپارچگی, منافع تجاری,
ملخص المقالة :
در دهه گذشته زنجیرههای تأمین یکپارچه و ایجاد انواع یکپارچگیها در زنجیره تأمین از جهات بسیاری مورد پژوهش بسیاری از پژوهشگران قرار گرفتهاند. موفقیت هر زنجیره تأمینی در نهایت توسط مشتریان آن تعیین میشود. با توجه به نیازهای متنوع مشتریان امروزی در این پژهش تأثیر یکپارچگی زنجیره تأمین بر رضایتمندی مشتری توسط متغیرهای واسطهای به اشتراکگذاری اطلاعات، مدیریت رابطه شرکا و منافع تجاری مورد مطالعه قرار گرفته است. و جهت آزمون فرضیههای ارائه شده با استفاده از نرمافزارهای Spss و Amos و روشهای آمار مناسب به تجزیه و تحلیل دادهها پرداخته شده است. نتایج بدست آمده نشان دهنده این مطلب بود که یکپارچگی زنجیره تأمین موجب تسهیل در به اشتراک اطلاعات در سراسر زنجیره تأمین میشود، که این امر هماهنگی و انسجام بیشتر شرکای زنجیره تأمین را در پی دارد، که در نتیجه این هماهنگی و انسجام، شرکا بهتر میتوانند روابطشان را مدیریت کنند و از طرف دیگر به اشتراکگذاری اطلاعات میان اعضای زنجیره تأمین منافع تجاری مهمی را برای آنان به همراه دارد که این عوامل به نوبه خود موجب عملکرد هر چه بهتر زنجیره تأمین در افزایش رضایتمندی مشتری میشود.
_||_