تاثیر ابعاد جو سازمانی بر تحقق قول برند(مطالعه موردی: بانک مسکن)
الموضوعات : مدیریت بازاریابی
1 -
الکلمات المفتاحية: جو سازمانی, برند, قول برند, بانک مسکن, رگرسیون چندگانه,
ملخص المقالة :
وفاداری مشتریان به یک برند، به اعتمادی که آنها از آن برند پیدا می کنند وابسته است. حال اعتماد مشتریان به برند خود نیز از برآورده شدن قول ها و وعده هایی که صاحبان برند می دهند تاثیر می پذیرد. با توجه به اهمیت این موضوع این پژوهش به بررسی تاثیر جو سازمانی بر تحقق قول برند می پردازد. هدف از این پژوهش شناسایی متغیرهای تاثیر گذار جو سازمانی بر تحقق وعده هایی است که صاحبان برند به مشتریان خود می دهند ، می باشد. جامعه آماری این پژوهش را کارمندان بانک مسکن استان البرز تشکیل می دهند که به صورت تصادفی از بین آنها افرادی را به عنوان نمونه آماری انتخاب کرده ایم. برای جمع آوری داده ها از پرسشنامه های استاندارد موجود استفاده شده است. تجزیه و تحلیل این داده ها نیز از طریق آزمون همبستگی اسپیرمن و رگرسیون چندگانه صورت پذیرفته است. نتایج تحقیق نشان می دهد تعهد سازمانی ، میزان پاداش دریافتی کارکنان ، کار گروهی در سازمان ، ساختار سازمانی و ارتباطات سازمانی با تحقق وعده های برند رابطه معناداری دارند و از این بین سه متغیر تعهد سازمانی ، میزان پاداش دریافتی و ارتباطات سازمانی معیار ورود به معادله رگرسیون تحقق قول برند را دارند که می توانند بر روی این متغیر به طور مستقیم تاثیر بگذارند.
_||_