رابطه سطح نیازهای دبیران با مهارت های اجتماعی آنان
الموضوعات :
1 - نویسنده و عهده دار مکاتبات
الکلمات المفتاحية: نیاز, نظریه مزلو, مهارت, مهارت اجتماعی, مقیاس درجه بندی مهارت اجتماعی , فهرست رفتار میان فردی
, 
, 1 ایسل,
ملخص المقالة :
پژوهش حاضر ، با هدف بررسی سطح نیازهای دبیران و رابطه آن با مهارتهای اجتماعی آنان از دیدگاه مدیران مدارس راهنماییدخترانه شهر تهران انجام گرفته است.این پژوهش از نوع همبستگی و همخوانی است . با روش نمونه گیری خوشه ای تعداد 300 دبیرو 100 مدیر از 100 مدرسه راهنمایی به صورت تصادفی انتخاب شدند .روش پژوهش پیمایشی است و ابزار اندازه گیری ،پرسشنامهمی باشد. یافته های پژوهش نشان داد که فرضیه اصلی پژوهش با عنوان" میان نیازهای دبیران و مهارتهای اجتماعی آنان رابطه وجوددارد " رد می شود بدین معنی که میان مهارتهای اجتماعی دبیران و سطح نیازهای آنان هیچگونه رابطه معنی داری وجود ندارد.