طراحی الگوی خطمشیگذاری توسعه کارآفرینی اقتصادی با محوریت نقش زنان
الموضوعات : خطمشیگذاری عمومی در مدیریتامین نجفقلی دوست 1 , غلام رضا رحیمی 2 , فرهاد نژاد ایرانی 3
1 - گروه مدیریت، واحد بناب، دانشگاه آزاد اسلامی، بناب، ایران.
2 - استادیار، گروه مدیریت دولتی، واحد بناب، دانشگاه آزاد اسلامی واحد بناب، بناب، ایران
3 - استادیار، گروه مدیریت، واحد بناب، دانشگاه آزاد اسلامی، بناب، ایران
الکلمات المفتاحية: خط مشی گذاری, کارآفرینی, کارآفرینی اقتصادی, خلاقیت و نوآوری.,
ملخص المقالة :
چکیده زمینه: در فرآیند کارآفرینی، یک کسب و کار راهاندازی میشود و با استفاده از ایدههای خلاقانه و نوآورانه، مدلهای کسب و کاری نوین ایجاد میشود. این فرآیند، به عنوان یکی از عوامل مهم توسعهٔ اقتصادی در بسیاری از کشورها شناخته شده است و بسیاری از دانشگاهها و مؤسسات آموزشی دورههایی در این زمینه ارائه میدهند. باتوجه به اهمیت در حال رشد کارآفرینی، خطمشیگذاری توسعه کارآفرینی، از جنبة تئوریک نیاز به یک مبنای دقیق دارد تا بتوان به ایجاد یک اقتصاد کارآفرینانه با کارآفرینان بیشتر و دستیابی به هدفهای تعیین شده در کشور کمک کرد. کارآفرینی در اقتصاد رقابتی و مبتنی بر بازار، امروزه نقش کلیدی است، زیرا در یک اقتصاد پویا ایده ها، محصولات و خدمات همواره در حال تغییرند و از این جهت که تمام عناصر فعال در صحنه اقتصاد (اعم از تولید کننده، مصرف کننده و سرمایه گذار) باید به کارآفرینی بپردازند. از طرفی نیز با حضور زنان در جامعه نقش این قشر بیشتر در فرایندهای اقتصادی جلوه می کند که توجه به آن را امری ضروری می نماید.