هژمونی برنامه ریزی رسانه؛ در تبلیغات
الموضوعات :بهروز کافی 1 , کامبیز حیدرزاده 2
1 - ندارد
2 - ندارد
الکلمات المفتاحية: برنامه ریزی رسانه, شاخص رشد یک نام و نشان تجاری, دسترسی, فراوانی, شاخص رشد یک طبقه (نوع) محصول, هزینه هزارانه, تاُثیرپذیری ناویژه پیام, ضریب رتبه بندی ناویژه پیام,
ملخص المقالة :
برنامه ریزی رسانه، پیام آگهی های تجاری را به افراد مناسب و در زمان مناسب منتقل می کند. برنامه ریزی رسانه شامل تصمیمات متعددی می شود: کجا، چه زمان و از طریق کدام رسانه باید آگهی تجاری را پخش و منتشر کرد همچنین هرچند وقت باید از آن ها استفاده کرد. برنامه ریزی کنندگان رسانه ها، نیاز توأمان به مهارت های مالی و نوآوری (خلاقیت) دارند. رسانه ها پیام ها را به مخاطبان هدف می رسانند. انتخاب صحیح رسانه ها نیازمند درک قدرت رسانه ها و ارزیابی لحن مخاطبان هدف می باشد. اگر هر دو به طور مناسب و صحیح تدوین و بررسی نگردند نمی توان ارتباطی میان نام ونشان تجاری، مصرف کننده، سازمان، و مخاطبان هدف ایجاد کرد. اجرای صحیح برنامه رسانه ها،نقش اساسی در برقراری ارتباطات بازاریابی دارد.