اعتباریابی مدل کاهش بی حسی سازمانی معلمان زن آموزش و پرورش
الموضوعات : title1
فاطمه شمالی
1
,
رضا زارعی
2
,
مژگان امیریان زاده
3
,
احمد رضا اوجی نژاد
4
1 - دانشجوی دکتری، گروه مدیریت آموزشی، واحد مرودشت، دانشگاه آزاد اسلامی، مرودشت، ایران.
2 - استادیار، گروه علوم تربیتی، واحد مرودشت، دانشگاه آزاد اسلامی، مرودشت، ایران
3 - استادیار گروه مدیریت آموزشی، واحد مرودشت، دانشگاه آزاد اسلامی،مرودشت. ایران.
4 - استادیار، گروه علوم تربیتی، واحد مرودشت، دانشگاه آزاد اسلامی، مرودشت، ایران
الکلمات المفتاحية: بی حسی سازمانی, معلمان, آموزش و پرورش. ,
ملخص المقالة :
هدف از تحقيق حاضر ارزیابی مدلی جهت کاهش بی حسی سازمانی معلمان زن آموزش و پرورش بود. در این مطالعه روش پژوهش کمی و توصیفی- پیمایشی بود. جامعه ی آماری پژوهش حاضر معلمان زن آموزش و پرورش شیراز بود. در این راستا با استفاده از روش نمونهگیری خوشه ای چندمرحله ای 220 نفر از معلمان زن آموزش و پرورش شیراز انتخاب گردیدند و پرسشنامه در بین آنان توزیع و گردآوری گردید. سپس دادههای به دست آمده با استفاده از روش تحلیل عامل تاییدی و به وسیله نرم افزار Smart Pls مورد تحلیل قرار گرفت و کفایت ابعاد و مولفههای استخراج شده مورد بررسی قرار گرفت. نتایج مطالعه نشان داد که مدل مفهومی پژوهش که شامل 4 مضمون سازمان دهنده از قبیل عوامل فردی، عوامل گروهی، عوامل سازمانی و عوامل فراسازمانی میباشد از اعتبار مناسبی برخوردار می باشد و ضرایب برازش هر یک از شاخصها نیز مورد تایید میباشد. براساس مولفهها و شاخصهای استخراج شده به نظر میرسد ابعاد جدید و پیچیدهتری را باید در مدل مفهومی کاهش بی حسی سازمانی معلمان زن آموزش و پرورش شیراز به کار گرفت.
