طراحی مدل ابعاد کیفیت خدمات مشاوره مدیریت بازاریابی با رویکرد داده بنیاد گلیزری
الموضوعات :یعقوب سلیم پور 1 , ناصر آزاد 2 , عبدالله نعامی 3 , لیلا کریمیان 4
1 - دانشجوی دکتری دانشگاه آزاد واحد تهران جنوب
2 - دانشگاه آزاد واحد تهران جنوب
3 - استادیار دانشگاه آزاد واحد تهران جنوب
4 - دانشگاه آزاد واحد تهران جنوب
الکلمات المفتاحية: ابعاد کیفیت, مدیریت بازاریابی, خدمات مشاوره, مشاوره مدیریت,
ملخص المقالة :
مشاوران مدیریت به عنوان یکی از مهمترین تامین کنندگان ایده ها، راهکارها و شیوههای مدیریت جدید در نظر گرفته می شوند و در این میان نقش مشاوران مدیریت بازاریابی از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است. این پژوهش به دنبال آن است تا با استفاده از رویکرد ظاهرشونده گلیزر نظریه داده بنیاد بتواند ابعاد کیفیت خدمات مشاوره مدیریت بازاریابی را کشف کرده و در قالب یک مدل ارائه کند. رویکرد این پژوهش از نوع کیفی بوده و جامعه مشارکت کنندگان شامل مشاوران مدیریت بازاریابی فعال در کشور هستند. داده های مورد نیاز در این مطالعه از طریق مصاحبه های عمیق با 12 نفر از مشاوران مدیریت بازاریابی جمع آوری شده است که با استفاده از نمونهگیری به شیوه گلوله برفی انتخاب شده اند و انتخاب این مشارکت کنندگان تا رسیدن به مرحله اشباع نظری ادامه یافته است. داده های گردآوری شده با استفاده از مصاحبه های نیمه ساختار یافته، با بهرهگیری از نرم افزار MAXQDA2020 در سه مرحله کدگذاری گردید. پس از تجزیه و تحلیل داده های حاصله که منجر به شناسایی 436 کد اولیه و 69 مفهوم شد مدل ابعاد کیفیت این خدمات به دست آمد که اعتبارسنجی آن با استفاده از تکنیکهای اجماع داده ها، اجماع پژوهشگران، اجماع روشها، کنترل اعضا و شاخص مقبولیت، انجام گردید. بر اساس این مدل، ابعاد کیفیت خدمات مشاوره مدیریت بازاریابی شامل 11 بُعد می باشد که به منظور درک بهتر مدل، این ابعاد در قالب 4 گروه ابعاد کیفیت ورودیها، ابعاد کیفیت حین خدمات، ابعاد کیفیت خروجیها و ابعاد کیفیت نتایج/ پیامدها دسته بندی شده اند.
_||_