عوامل موثر بر اثربخشی آموزش های مجازی ضمن خدمت کارکنان در بانک تجارت
الموضوعات :مجتبی معظمی 1 , احد دهقان زاده 2 , اسفندیار دشمن زیاری 3 , اسماعیل کاوسی 4
1 - گروه مدیریت آموزش عالی،دانشکده مدیریت،واحدتهران شمال،دانشگاه آزاد اسلامی تهران ایران
2 - رئیس اداره حسابرسی داخلی بانک تجارت
3 - عضو هیات علمی
4 - استاد گروه مدیریت و برنامه ریزی امور فرهنگی دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران
الکلمات المفتاحية: آموزش مجازی, آموزش ضمن خدمت, روشهای نوین آموزش الکترونیکی,
ملخص المقالة :
این تحقیق در راستای بررسی عوامل موثر بر اثربخشی آموزش های مجازی ضمن خدمت کارکنان در بانک تجارت انجام شده است. روش تحقیق از نظر هدف کاربردی، از نظر نوع داده ها کمی و به لحاظ نحوه گردآوری داده ها، توصیفی و از نوع همبستگی است. جامعه آماری تحقیق عبارت از کلیه کارکنان بانک تجارت در شهر تهران می باشند که تعداد آنها 5163 نفر می باشد. بر اساس جدول مورگان تعداد 384 نفر به عنوان نمونه انتخاب و بر اساس پرسشنامه محقق ساخته در چهار بُعد و 32 گویه در مقیاس پنج گزینهای لیکرت مورد پیمایش قرار گرفتند. در بخش آمار توصیفی ، توصیف داده ها در دو بخش متغیرهای زمینه ای و متغیر های اصلی ارائه گردیده و در بخش آمار استنباطی، جهت بررسی فرضیه ها از آزمون کا اسکوئر (کای دو) استفاده شده است. با توجه به داده های تحقیق می توان گفت، بین تدریس اثر بخش مدرسان، کیفیت خدمات آموزشی ، بکارگیری فناوری اطلاعات و روش های نوین آموزش الکترونیکی و اثربخشی آموزش های مجازی ضمن خدمت کارکنان در بانک تجارت رابطه مثبت و معنی داری وجود دارد.
_||_