فهرس المقالات احد دهقان زاده


  • المقاله

    1 - ارائه مدل کمی ارزیابی اثربخشی دوره‌های مجازی آموزش‌های ضمن خدمت کارکنان با رویکرد بازاریابی کارآفرینانه (مورد مطالعه: بانک تجارت)
    مدیریت کسب و کار نوآورانه , العدد 5 , السنة 15 , زمستان 1402
    پژوهش حاضر به طراحی مدل ارزیابی اثربخشی دوره‌های مجازی آموزش‌های ضمن خدمت کارکنان با رویکرد بازاریابی کارآفرینانه پرداخته است. تحقیق از نظر هدف، کاربردی و از نظر روش، کمی می‌باشد. با استفاده از تکنیک دلفی سه مرحله ای در بین 20 نفر از خبرگان ، شاخص ها مورد تعدیل و پالایش أکثر
    پژوهش حاضر به طراحی مدل ارزیابی اثربخشی دوره‌های مجازی آموزش‌های ضمن خدمت کارکنان با رویکرد بازاریابی کارآفرینانه پرداخته است. تحقیق از نظر هدف، کاربردی و از نظر روش، کمی می‌باشد. با استفاده از تکنیک دلفی سه مرحله ای در بین 20 نفر از خبرگان ، شاخص ها مورد تعدیل و پالایش قرار گرفت و مدل نهایی احصاء گردید. جهت پیاده سازی الگوی طراحی شده، پرسشنامه محقق ساخته به بوته پیمایش گذاشت شد. در این مرحله جامعه آماری شامل کلیه کارکنان بانک تجارت در شهر تهران (5163نفر ) می باشد. بر اساس فرمول کوکران تعداد 358 نفر به عنوان نمونه انتخاب شدند. پس از گردآوری داده ها، تحلیل آماری داده های در دو سطح توصیفی ( شاخص های آماری) و سطح استنباطی (تحلیل عاملی تاییدی)، صورت پذیرفت. نتایج حاصل از پژوهش حاکی از آن است که در ابعاد ارزیابی اثربخشی دوره های مجازی آموزش های ضمن خدمت کارکنان در بانک تجارت بیشترین توجه به بعد کیفیت خدمات آموزشی در آموزش مجازی و کمترین توجه به بعد نقش فناوری اطالعات در آموزش های مجازی می باشد. همچنین در میان 13 مولفه شناسایی شده، "کیفیت اطلاعات" بیشترین توجه و مولفه "ارزیابی اثربخشی دوره های آموزشی" کمترین توجه را به خود جلب کرده است. تفاصيل المقالة

  • المقاله

    2 - عوامل موثر بر اثربخشی آموزش های مجازی ضمن خدمت کارکنان در بانک تجارت
    تحقیقات مدیریت آموزشی , العدد 4 , السنة 14 , پاییز 1401
    این تحقیق در راستای بررسی عوامل موثر بر اثربخشی آموزش های مجازی ضمن خدمت کارکنان در بانک تجارت انجام شده است. روش تحقیق از نظر هدف کاربردی، از نظر نوع داده ها کمی و به لحاظ نحوه گردآوری داده ها، توصیفی و از نوع همبستگی است. جامعه آماری تحقیق عبارت از کلیه کارکنان بانک ت أکثر
    این تحقیق در راستای بررسی عوامل موثر بر اثربخشی آموزش های مجازی ضمن خدمت کارکنان در بانک تجارت انجام شده است. روش تحقیق از نظر هدف کاربردی، از نظر نوع داده ها کمی و به لحاظ نحوه گردآوری داده ها، توصیفی و از نوع همبستگی است. جامعه آماری تحقیق عبارت از کلیه کارکنان بانک تجارت در شهر تهران می باشند که تعداد آنها 5163 نفر می باشد. بر اساس جدول مورگان تعداد 384 نفر به عنوان نمونه انتخاب و بر اساس پرسشنامه محقق ساخته در چهار بُعد و 32 گویه در مقیاس پنج گزینه‌ای لیکرت مورد پیمایش قرار گرفتند. در بخش آمار توصیفی ، توصیف داده ها در دو بخش متغیرهای زمینه ای و متغیر های اصلی ارائه گردیده و در بخش آمار استنباطی، جهت بررسی فرضیه ها از آزمون کا اسکوئر (کای دو) استفاده شده است. با توجه به داده های تحقیق می توان گفت، بین تدریس اثر بخش مدرسان، کیفیت خدمات آموزشی ، بکارگیری فناوری اطلاعات و روش های نوین آموزش الکترونیکی و اثربخشی آموزش های مجازی ضمن خدمت کارکنان در بانک تجارت رابطه مثبت و معنی داری وجود دارد. تفاصيل المقالة