ارائه مدلی برای جهت ارزیابی برنامه ریزی و مدیریت مسئولیت اجتماعی بانکها(به انضمام مطالعه موردی)
الموضوعات :احسان بیگی 1 , محمدرضا رسولی 2 , سید وحید عقیلی 3
1 - گروه علوم ارتباطات اجتماعی، واحد علوم و تحقیقات، دانشگاه آزاد اسلامی، تهران، ایران
2 - دانشیار دانشکده علوم ارتباطات و مطالعات رسانه، واحد تهران مرکزی، دانشگاه آزاد اسلامی، تهران، ایران
3 - دانشیار دانشکده علوم ارتباطات و مطالعات رسانه،واحد تهران مرکزی، دانشگاه آزاد اسلامی، تهران، ایران
الکلمات المفتاحية: مسئولیت اجتماعی, بنگاه های مالی, برنامه ریزی و مدیریت, بانک و شرکت ها,
ملخص المقالة :
در مقایسه با سایر بنگاهها، بانکها نقشی کلیدی در نهادینهسازی مسئولیت اجتماعی در جوامع ایفا میکنند. نقش بانکها بهعنوان تسهیل گر و محرک چرخهای اقتصاد و تجارت، بهعنوان نهادهای مولد ثروت و همچنین بهعنوان فراهم آورندگان خدمات برای اجتماعات محلی، ملی و بینالمللی بیانگر اهمیت این مؤسسات در به جریان اندازی حرکت فکری مسئولیت اجتماعی در کل جامعه است. هدف تحقیق ارائه مدلی برای جهت ارزیابی برنامه ریزی و مدیریت مسئولیت اجتماعی بانکها می باشد. از کارکردهای اصلی این پژوهش ، میتوان به شناسایی اهداف و تدوین برنامههای مرتبط با مسئولیت اجتماعی سازمانی، ایجاد یک درک و زبان مشترک از مسئولیت اجتماعی سازمانی در میان مدیران ارشد، تسهیل اقدامات مرتبط با برنامهریزی و مدیریت مسئولیت اجتماعی و حمایت از اجرای این برنامهها اشاره کرد. یافتهها نشان میدهد انطباق کاملی بین دیدگاه روابط عمومیها و عملکرد بانکها در انتخاب حوزههای فعالیت مسئولانه وجود دارد به طوری که هر دو بخش عنوان میدارند که فعالیتهای خیرخواهانه و انسان دوستانه، کمک به آسیب دیدگان و...مورد علاقه بانکها بوده است.
_||_