بررسی وضعیت موجود اثربخشی کارکردهای دانشگاه فرهنگیان
الموضوعات :حمید شاطری باقیآبادی 1 , محمدنقی ایمانی 2 , سید رسول حسینی 3
1 - گروه علوم تربیتی، واحد دماوند، دانشگاه آزاد اسلامی، دماوند، ایران
2 - گروه علوم تربیتی، واحد دماوند، دانشگاه آزاد اسلامی، دماوند، ایران
3 - گروه علوم تربیتی، واحد دماوند، دانشگاه آزاد اسلامی، دماوند، ایران
الکلمات المفتاحية: واژگان کلیدی: اثربخشی, دانشگاه فرهنگیان, کارکردهای دانشگاه,
ملخص المقالة :
این پژوهش با هدف بررسی وضعیت موجود اثربخشی کارکردهای دانشگاه فرهنگیان انجام شده است. جامعه آماری شامل اعضای هیات علمی دانشگاه فرهنگیان در سال تحصیلی 98-1397 به تعداد 779 نفر بود. حجم نمونه بر اساس فرمول کوکران 227 نفر برآورد شد. برای انتخاب نمونه از نمونهگیری تصادفی طبقهای خوشهای و ساده استفاده شد. ابزار گردآوری دادهها، پرسشنامه محقق ساخته در مقیاس 5 درجهای لیکرت بود که روایی آن به کمک روایی صوری و محتوایی و تشخیصی و پایایی آن از طریق روش آلفای کرونباخ مورد بررسی قرار گرفت. برای تحلیل آماری از t تک نمونهای استفاده شد. نتایج نشان داد که سطح معناداری در همه مولفهها (بغیر از مولفههای منابع و ارتباطات) کمتر از 0.05 میباشد و بنابراین فرض صفر با 95 درصد اطمینان برای این مولفهها رد و فرض پژوهش تأیید میشود. به عبارت دیگر، وضعیت این مولفهها در حد مطلوب است. برای مولفههای منابع و ارتباطات با توجه به اینکه اختلاف میانگین آنها از عدد 3 اختلاف ناچیزی دارد، میتوان گفت وضعیت این مولفهها در حد متوسط میباشد.
_||_