تأثیر نوآوری در رویه های منابع انسانی بر بهبود عملکرد پایدار اجتماعی دانشگاه علوم پزشکی با نقش میانجی مدیریت ارتباط با مشتری مبتنی بر هوش مصنوعی
الموضوعات :سمیه محمودیان 1 , علی یعقوبی پور 2
1 - گروه مدیریت، واحد سیرجان، دانشگاه آزاد اسلامی، سیرجان، ایران
2 - گروه مدیریت، واحد سیرجان، دانشگاه آزاد اسلامی، سیرجان، ایران
الکلمات المفتاحية: نوآوری منابع انسانی, ظرفیت¬های نوآوری, هوش مصنوعی, عملکرد پایدار اجتماعی.,
ملخص المقالة :
این پژوهش به بررسی تأثیر نوآوری در رویه¬های منابع انسانی بر بهبود عملکرد پایدار اجتماعی دانشگاه علوم پزشکی با نقش میانجی مدیریت ارتباط با مشتری مبتنی بر هوش مصنوعی، میپردازد. نمونه داده¬ها شامل ۲۶۰ نفر از کارمندان دانشگاه علوم پزشکی یاسوج است. ابزارگردآوری اطلاعات شامل پرسشنامه¬های استاندارد ساختار مدیریت ارتباط با مشتری مبتنی بر هوش مصنوعی با استفاده از 9 گویه ( چاترجی و همکاران، 2021)، نوآوری در رویه های منابع انسانی با استفاده از 21 گویه ( آگراوال و همکاران، 2017) وعملکرد پایداری اجتماعی شامل 7 گویه (مانی و همکاران، 2018 و کاپیتان و همکاران، 2019) بود. داده ها با استفاده از مدل سازی معادلات ساختاری و کمی مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفتند. یافته¬ها نشان داد نوآوری ها در رویه های منابع انسانی به طور مستقیم و غیر مستقیم بر عملکرد پایدار اجتماعی از طریق میانجیگری ظرفیت های نوآوری تأثیر می¬گذارد. این نتایج به اثربخشی توسعه بلندمدت و عملکرد کمک می¬کند، زیرا در عصر نوآوری دیجیتال ، عوامل بنیادی منابع انسانی و ظرفیت های نوآوری در محیط رقابتی فعلی تشدید می-شوند.
واژههای کلید : نوآوری در رویه های منابع انسانی، ظرفیت¬های نوآوری، هوش مصنوعی، عملکرد پایدار اجتماعی.