مدلسازی کیفی استراتژی آموزش و توسعه در بانک سپه ایران با تاکید بر تغییر ساختار سازمانی
الموضوعات : Growth and development of public programs and services
1 - گروه مدیریت، دانشگاه آزاد اسلامی، واحد آستارا، آستارا، ایران
الکلمات المفتاحية: استراتژی, آموزش و توسعه, بانک سپه, تغییر ساختار سازمانی,
ملخص المقالة :
نظر به ادغام صورت گرفته در بانک سپه و اهمیت امر آموزش و توسعه برای کارکنان جهت نیل به اهداف سازمانی، این تحقیق با هدف مدل سازی کیفی آموزش و توسعه در بانک سپه ایران با تاکید بر تغییر ساختار سازمانی صورت پذیرفت. روش تحقیق، مطالعه موردی و از نوع تحقیق کیفی است و ابزار گردآوری نیز مصاحبه نیمهساختار یافته میباشد. جامعه آماری پژوهش حاضر، مدیران استانها، مدیریت امور نواحی، مدیریت امور سرمایه انسانی، مدیران بانک سپه و اعضای هیأت علمی رشته مدیریت دولتی دانشگاه آزاد اسلامی استان گیلان به تعداد 543 نفر میباشد. مشارکت کنندگان تحقیق، با روش نمونهگیری هدفمند، 22 نفر شامل 15 مدیر در سطوح مختلف بانک سپه و 7 استاد دانشگاه انتخاب گردیدند. در نهایت هنگامیکه گردآوری دادهها به حالت اشباع رسید، فرایند مصاحبه و گردآوری دادهها متوقف گردید. شیوه جمعآوری دادهها، مصاحبهها، از نوع نیمه ساختاریافته بود. برای تجزیه و تحلیل دادهها از روش تحلیل محتوا استفاده گردید و کدگذاری باز، محوری و گزینشی مصاحبهها با نرم افزار مکس کیودای 2020 صورت پذیرفت. یافتههای تحقیق بیانگر آن بود که برای مدلسازی کیفی استراتژی آموزش و توسعه در بانک سپه ایران با تاکید بر تغییر ساختار سازمانی، بایستی به نیازهای آموزشی،اثر بخشی آموزشی و مسیر پیشرفت شغلی، توجه ویژهای نمود.
