طراحی مدل نقش زنان در فرایند تصمیمگیری خریدهای خانوادگی با درنظر گرفتن تاثیر بازاریابی ویروسی (مطالعه موردی زنان کلانشهر تبریز)
علی اکبر پیوسته
1
(
استادیار، عضو هیئت علمی گروه مدیریت، مؤسسه آموزش عالی اسوه. تبریز. ایران
)
علی قربانی
2
(
استادیار، عضو هیئت علمی، گروه مدیریت، دانشگاه پیام نور، تهران، ایران.
)
الناز حازم
3
(
کارشناسی ارشد مدیریت بازرگانی، موسسه آموزش عالی اسوه، تبریز، ایران.
)
الکلمات المفتاحية: تصمیمگیری, زنان, بازاریابی ویروسی, خریدهای خانوادگی,
ملخص المقالة :
هدف پژوهش حاضر طراحی مدل نقش زنان در فرایند تصمیمگیری خریدهای خانوادگی با درنظر گرفتن تاثیر بازاریابی ویروسی در کلانشهر تبریز میباشد که این تحقیق به لحاظ ماهیت و محتوای کاری، توصیفی-پیمایشی و از لحاظ هدف از نوع تحقیقات کاربردی است. در این پژوهش برای گردآوری دادهها جهت تدوین ادبیات تحقیق از روش کتابخانهای و همچنین به منظور گردآوری داده جهت پاسخ به سؤالات از روش میدانی بهرهگیری شده است. جامعه آماری شامل زنان کلانشهر تبریز که تعداد آنها نامحدود درنظر گرفته شده که حجم نمونه بدست آمده طبق فرمول حجم نمونه نامحدود کوکران برابر با 384 نفر لحاظ گردید. برای انتخاب زنان مورد مطالعه از روش نمونهگیری تصادفی استفاده گردید که برای توصیف دادهها از جدول فراوانی و نمودار ستونی برای متغیرهای جمعیت شناختی و جدول شاخصهای توصیفی و نمودار هیستوگرام برای توصیف شاخص میانگین استفاده و در بخش تحلیلی دادهها، از آزمونهای گوناگون از جمله آزمون کلیموگروف –اسمیرنوف برای نرمال بودن و آزمون تحلیل عاملی اکتشافی و تاییدی و بارهای عاملی و آزمون رگرسیون و آزمون تی و همبستگی پیرسون از نرم افزار SPSS استفاده شد. در نتیجه عوامل موثر بر هریک از متغیرهای پژوهش شناسایی و مدل نهایی و پیشنهادهای کاربردی ارایه گردید.
_||_