ارائه مدل کوبانکینگ در ادغام بانک ها و موسسات با رویکرد بازاریابی (مورد مطالعه بانک قوامین)
الموضوعات :
حمیدرضا رمضانی
1
,
پرویز سعیدی
2
,
امیر غفوریان شاگردی
3
,
سیدمحمدرضا حسینی
4
1 - گروه مدیریت و حسابداری، دانشکده مدیریت، واحد علی آباد کتول، دانشگاه آزاد اسلامی، علی آباد کتول، ایران.
2 - گروه مدیریت و حسابداری، دانشکده مدیریت، واحد علی آباد کتول، دانشگاه آزاد اسلامی، علی آباد کتول، ایران.
3 - گروه مدیریت و حسابداری، دانشکده مدیریت، دانشگاه امام رضا (ع)، مشهد، ایران.
4 - گروه اقتصاد،دانشکده اقتصاد،واحد علی آباد کتول،دانشگاه آزاد اسلامی، علی آباد کتول،ایران.
تاريخ الإرسال : 27 الخميس , شعبان, 1440
تاريخ التأكيد : 05 الإثنين , ذو القعدة, 1440
تاريخ الإصدار : 25 الأحد , ربيع الثاني, 1441
الکلمات المفتاحية:
ادغام,
همکاری بانک ها,
رویکرد بازاریابی,
ملخص المقالة :
کسب و کارها مدام در حال تغییر می باشند و تغییرات نیز بگونه ای گسترده و غیرقابل پیش بینی است بگونه ای که هر روز شاهد ایجاد و یا ادغام انواع کسب و کارها براساس پایه گذاری مدل های جدیدی می باشیم سیستم بانکی نیز از این امر مستثنی نبوده و جهت جلوگیری از شکست، خود را با مدل های موجود گوناگون منطبق نموده تا حضور خود را تثبیت نماید. با توجه به اینکه در تحقیقات گذشته، ادغام بانک ها براساس رویکرد مالی مورد بررسی قرار گرفته است در این تحقیق، محقق تلاش نموده، مدلی برمبنای اصول بازاریابی مبتنی بر همکاری در هنگام ادغام بین بانک ها طراحی نماید. روش تحقیق بصورت کیفی انجام شده است لذا جهت دستیابی به بهترین متغیرهای تاثیرگذار در این زمینه از روش بنیادی تحلیل محتوا و با استفاده از فن گراندد تئوری ابتدا روابط بین مفهوم و ابعاد و مولفه های آن تدوین می گردد که برای دستیابی به مدل مفهومی از نظرات خبرگان و متخصصین فن بان کداری از طریق مصاحبه استفاده شد و جمع آوری نظرات تا رسیدن به یک اجماع ادامه یافت، برای نمونه گیری نیز از روش گلوله برفی استفاده شد که پس از 37 مصاحبه با خبرگان نهایتا مدل مفهومی اولیه، مشتمل بر مفهوم همکاری بانک ها که وابسته به شش بعد و این ابعاد نیز وابسته به شانزده مولفه بودند حاصل گردید.
المصادر:
احمدپور داریانی،محمود.مقیمی،سیدمحمد،1385،مبانی کارآفرینی،تهران،فراندیش
کیگان،وارن جی.گرین،مایکسی ،1393،بازاریابی جهانی، ترجمه عبدالحمید ابراهیمی، تهران، دفتر پژوهشهای فرهنگی،(2008)
پاراسورامان،آ.زیتامل،والری ا،1387،کیفیت خدمات،ترجمهکامبیزحیدرزاده،تهران،کساکاوش، (2004)
جوهچ، ماری.کاتلیف، ان ال،1389، نظریه سازمان، ترجمه حسن دانائی فرد، تهران، موسسه کتاب مهربان نشر، (2006)
دانائی فرد، حسن،(1388)، "روش شناسی پژوهش کیفی در مدیریت: رویکردی جامع"، تهران،انتشارات اشراقی
دیوید،فرد آر،1379،مدیریت استراتژیک،ترجمه علی پارسائیان،تهران،گنجینه تهران،(1999)
رضائیان، علی، 1379، مبانی سازمان و مدیریت، تهران، سازمان چاپ و انتشارات وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی
ژنوبو زالاتوریوس ،ادغام،1397، IFC internationnl finance corporation
سولومون،مایکل آر،1392،رفتار مصرف کننده،ترجمه کامبیز حیدرزاده،تهران،انتشارات بازاریابی
سیف، ولی الله، 1393،حاکمیت شرکتی در نظام بانکی ایران: چالشها و انتظارات،فصلنامه روند،دوره 21، شماره 68 ،ص15-54
سیدجوادین،سیدرضا.اسفیدانی،محمدرحیم،1393،بازاریابی صنعتی،تهران،انتشارات نگاه دانش
سیدجوادین،سیدرضا،کیماسی،مسعود،1390،مدیریت کیفیت خدمات،تهران،تشر نگاه دانش
کاتلر،فیلیپ.آرمسترانگ،گری،1385،اصول بازاریابی،ترجمه بهمن فروزنده،اصفهان،انتشارات آموخته (1997)
کاتلر، فیلیپ، 1383، دایره المعارف بازاریابی از A تا Z ،ترجمه عبدالحمید ابراهیمی، تهران، انتشارات هما دانش
کانگ، بی ،1384، خدمات مشتری، ترجمه نادر صابری وند، تهران، نقش ایران.
مرجع الکترونیکی علوم مدیریت ایران ، ادغام، 1397، eModir. Com
ویکی پدیا، ادغام، 1397، http://www.ibena.ir/news/71877
_||_
Charles , Adu-Twumwaahb. Deborah , 2015.”Bank Performance, Mergers and Acquisitions in Ghana: The Case of Ecobank Ghana -TTB Takeover and UT Financial Services – BPI Merger, International Journal of Sciences: Basic and Applied Research (IJSBAR). Volume 24, No 6, pp 77-91
Castelló , Enrique,2017. EUROPE’S COOPERATIVE BANKING MODELS, European Economic and Social Committee
Kristopher ,O. Keller,2017 “The Brands of the Future.”, Center for Economic Research
Koontz,Harold and others.1988,Management,8th ed,New York,Mc Graw-Hill,Inc
Michal, Davig. Troy, S. Morris. Charles, Regehr. Kristen,2015.”Bank Consolidation and Merger Activity Following the Crisis.2015.” FEDERAL RESERVE BANK OF KANSAS CITY, ECONOMIC REVIEW • FIRST QUARTER
Morioka ,Kosaku ,2018. How valuable are your customers in the brand value co-creation process? The development of a Customer Co-Creation Value (CCCV) scale,Journal of Business Research 82, page 79–89
Socorro Gochoco, Maria,2015. The Promises of Bank Integration in ASEAN: Is There a Catch?, ASEAN@50 , Volume 5 , The ASEAN Economic Community Into 2025 and beyond, page145-158
Takarabe, Seitaro, Imai , Masami .2011, Association Bank Integration and Transmission of Financial Shocks: Evidence from Japan , American Economic Journal: Macroeconomics, Vol. 3, No. 1 .pp. 155-183