طراحی الگوی بازاریابی دیجیتال در حوزه بازارسرمایه: یک مطالعه کیفی مورد مطالعه: شرکتهای کارگزاری بورس در تهران
الموضوعات :مصطفی حسین زاده 1 , شادان وهاب زاده منشی 2 , حامد عباسی نامی 3 , هرمز مهرانی 4 , ابوالفضل شهرآبادی 5
1 - گروه مدیریت بازرگانی، واحد تهران شمال، دانشگاه آزاد اسلامی، تهران، ایران
2 - گروه مدیریت بازرگانی، واحد تهران شمال، دانشگاه آزاد اسلامی، تهران، ایران.
3 - گروه کارآفرینی و کسب و کار، واحد قم، دانشگاه آزاد اسلامی، قم، ایران.
4 - گروه مدیریت بازرگانی، واحد تهران شمال،دانشگاه آزاد اسلامی،تهران،ایران.(گروه مدیریت، موسسه آموزش عالی غزالی، قزوین، ایران)
5 - گروه مدیریت بازرگانی، واحد زنجان، دانشگاه آزاد اسلامی، زنجان، ایران.
الکلمات المفتاحية: بازار سرمایه, مشتری مداری, بازاریابی دیجیتال, همآفرینی ارزش, نوآوری خدمات مالی,
ملخص المقالة :
این مطالعه با هدف طراحی الگوی بازاریابی دیجیتال در حوزه بازار سرمایه با رویکرد کیفی برای شرکتهای کارگزاری بورس انجام شده است. تحقیق حاضر از لحاظ هدف، از نوع تحقیقات کاربردی و از نظر نوع روش، و از لحاظ روش جمعآوری دادهها روش تحقیق کیفی محسوب میگردد. جامعه آماری شامل 17 نفر از خبرگان شامل مدیران عامل شرکتهای کارگزاری و معاونان و مدیران ارشد آنها است. ابزار اصلی گردآوری دادهها در بخش میدانی شامل مصاحبه نیمه ساختاریافته بوده است. برای تحلیل دادهها از روش تحلیل مضمون کیفی و نرم افزار مکس.کیو.دی.ای استفاده شده است. بر اساس نتایج حاصل از تحلیل کیفی سهدسته از مقولههای فراگیر شامل مشتریمداری، برندسازی و بازاریابی دیجیتال بهعنوان مولفههای اصلی بازاریابی دیجیتال در بازار سرمایه شناسایی شد. بازاریابی دیجیتال شامل نقشه راه دیجیتال و نوآوری در خدمات مالی دیجیتال است؛ در رابطه با برندسازی، ارزش ویژه برند مبتنی بر مشتری و شبکههای اجتماعی شناسایی شد؛ نهایتاً در رابطه با مشتریمداری مولفههایی چون مدیریت دانش مشتری، درگیرسازی مشتری و همآفرینی ارزش بهعنوان مضامین سازماندهنده شناسایی شدند.
_||_