ارائه مدلی برای رضایت عوامل و منابع انسانی و مشتریان کسب و کار در شهر هوشمند پایدار
علی صفرزاده
1
(مدیریت فناوری اطلاعات، واحد قشم، دانشگاه آزاد اسلامی، قشم، ایران.)
قاسمعلی بازایی
2
(گروه مدیریت، واحد تهران مرکزی، دانشگاه آزاد اسلامی، تهران، ایران)
مهدی فقیهی
3
(مدیریتگروه مدیریت، واحد علوم و تحقیقات، دانشگاه آزاد اسلامی، تهران، ایران)
الکلمات المفتاحية: سیستم اجتماعی, توسعه پایدار, مدل, کسب و کار, شهر هوشمند,
ملخص المقالة :
هدف تحقیق حاضر ارائه مدلی برای رضایت عوامل و منابع کسب و کار در شهر هوشمند پایدار میباشد. تحقیق حاضر از نظر هدف کاربردی و از نوع توسعه ای و تبینی میباشد به این صورت که برای پیشبرد اهداف تحقیق از مدل ریاضی استفاده میشود. ضمن اینکه روش جمعآوری اطلاعات به صورت کتابخانهای و برای جمعآوری دادهها در خصوص پارامترهای مدل از مثال عددی استفاده میشود. تجزیه و تحلیل دادهها با استفاده از نرم افزار متلب صورت میگیرد. برای این منظور یک مدل ریاضی جهت تبیین رضایت سه عامل مالک کسب و کار، مشتری و منابع کسب و کار و همچنین مسئولیتهای زیست محیطی و اجتماعی طراحی شد. سپس هر 5 مدل در قالب یک مدل موزون تک هدفه مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفت. نتایج نشان داد که برخی پارامترها از جمله افزایش حداکثر سقف زمان دریافت محصول و افزایش سقف قیمت محصول میتواند منجر به بهبود رضایت مشتری شود اما عواملی نظیر هزینه مواد و سربار به دلیل آنکه منجر به افزایش قیمت محصول میشود منجر به نارضایتی بیشتر مشتری شده و در عین حال میتواند نارضایتی کارفرما یا مالک را نیز در بر داشته باشد.
_||_