طراحی مدل بیمههای اتکایی جهت ورود به بازارهای بینالمللی با رویکرد آمیخته
الموضوعات :فاطمه هاشمی 1 , جمشید عدالتیان شهریاری 2 , جلال حقیقت منفرد 3
1 - گروه مدیریت کارآفرینی، واحد تهران مرکزی، دانشگاه آزاد اسلامی، تهران، ایران
2 - گروه مدیریت کارآفرینی، واحد تهران مرکزی، دانشگاه آزاد اسلامی، تهران، ایران
3 - گروه مدیریت صنعتی، واحد تهران مرکزی، دانشگاه آزاد اسلامی، تهران، ایران
الکلمات المفتاحية: بازار جهانی, رویکرد آمیخته, بینالمللیسازی, بیمه اتکایی,
ملخص المقالة :
هدف از این پژوهش طراحی مدل بیمههای اتکایی جهت ورود به بازارهای بینالمللی است. این مطالعه از لحاظ هدف، کاربردی است که از لحاظ ماهیت و شکل اجراء با رویکرد کیفی انجام شده است. جامعه آماری این تحقیق در بخش کیفی شامل 10 نفر از خبرگان صنعت بیمه و در بخش کمی کارشناسان شعب بیمه در استان تهران میباشد که از این میان نمونهای متشکل از 384 نفر انتخاب شده است. ابزار اصلی گردآوری دادهها مصاحبه نیمهساختاریافته و پرسشنامه دلفی جهت غربال شاخصها و پرسشنامه مبتنی بر طیف لیکرت 5 درجه بوده است. برای تحلیل دادههای بدست آمده از روش تحلیل محتوا و نرم افزار مکسکیودا و تکنیک حداقل مربعات جزئی و نرم افزار اسمارت پی ال اس استفاده شده است. نتایج تحلیل کیفی توسط نرم افزار مکس کیودا نشان داد که ابعاد مؤلفههای طراحی مدل بیمههای اتکایی در بازارهای بینالمللی شامل سرمایهگذاری، بازاریابی بینالمللی، استراتژیها، توسعه بازار، بینالمللیسازی، نگرش بینالمللی شدن، کارآفرینی بینالمللی به بازارهای بینالمللی میباشند. همچنین جهت این مؤلفهها تعداد 48 شاخص به تأیید نهایی خبرگان رسید. نتایج حاصل از تحلیل دادهها حاکی از تایید تمامی فرضیههای تحقیق بوده است. محاسبه شاخصهای نیکویی برازش نشان داد که مدل پیشنهادی در این تحقیق از اعتبار مناسبی برخوردار است.
_||_