شناسایی ابعاد، مؤلفهها و شاخصهای آموزش زبان مبتنی بر هویت حرفهای (سهولت کسب و کار)
الموضوعات :محمد جواد زنگنه اینالو 1 , مجتبی معظمی 2 , اسماعیل کاوسی 3 , محسن عامری شهرابی 4
1 - گروه مدیریت آموزشی، واحد تهران شمال، دانشگاه آزاد اسلامی، تهران، ایران
2 - گروه مدیریت آموزش عالی، واحد تهران شمال، دانشگاه آزاد اسلامی، تهران، ایران
3 - گروه مدیریت فرهنگی، واحد تهران شمال، دانشگاه آزاد اسلامی، تهران، ایران
4 - گروه مدیریت فرهنگی، واحد تهران شمال، دانشگاه آزاد اسلامی، تهران، ایران
الکلمات المفتاحية: یادگیری, کسب و کار, آموزش زبان انگلیسی, کلمات کلیدی: هویت حرفه ای,
ملخص المقالة :
چکیدههدف اصلی پژوهش شناسایی ابعاد و مؤلفههای آموزش زبان مبتنی بر هویت حرفهای است. بخش کیفی در دو گام به شناسایی ابعاد و مؤلفهها با تکنیک تحلیل مضمون و بخش کمی با تحلیل کیو (روش آمیخته) انجام گرفت. نتایج کیفی برای 20 نفر از خبرگان ارسال گردید. روش کار نمونه گیری هدفمند و گلوله برفی است. نرم افزار بخش کیفی مکس کیودا و بخش کمی SPSS است. پس از جمع آوری نتایج، کارتها توزیع و اندازه کفایت دادهها با استفاده از آزمون کرویت بارتلت و آزمون کیزر-میر- اولکین تایید و استخراج عاملها با استفاده از چرخش واریماکس صورت گرفت. نتایج تحلیل منجر به استخراج 7 بعد: "فلسفه ذهن و یادگیری"؛ "قوه/چرخه یادگیری و زمینه سازی آن"؛ "قوه تفکر و پرورش آن"؛ "نقش مغز در یادگیری"؛ "مکانیسمهای فعال سازی مغز و حافظه"؛ "تبدیل و انتقال چندگانه داده ها"؛ و "الگوها/مدارها و تصاویر عصبی" شناسایی و استخراج گردیدند. کلمات کلیدی: هویت حرفه ای، آموزش زبان انگلیسی، یادگیری، کسب و کار
_||_