بررسی نقش رسانههای جمعی در شکلگیری سرمایه اجتماعی در بین شهروندان یزد
الموضوعات : فصلنامه فرهنگ ارتباطات(علمی و ترویجی )محمد رضا رسولی 1 , داود پاک نیت 2
1 - استاد یار گروه ارتباطات دانشگاه ازاد اسلامی تهران مرکز
2 - کارشناس ارشد ارتباطات
الکلمات المفتاحية: سرمایه اجتماعی, اعتماد اجتماعی, سرمایه, مشارکت اجتماعی, شبکه اجتماعی, هنجار اجتماعی, رسانه های جمعی,
ملخص المقالة :
پژوهش حاضر که با هدف بررسی نقش رسانه های جمعی در شکل¬گیری سرمایه اجتماعی در بین شهروندان شهر یزد انجام شده است به سنجش همبستگی بین متغیر میزان استفاده از وسایل ارتباط جمعی با سرمایه اجتماعی و ابعاد آن (اعتماد اجتماعی، مشارکت اجتماعی و هنجار اجتماعی) پرداخته است.