نقش تبلیغات تلویزیونی در توسعه بانکداری الکترونیکی بانک تجارت
الموضوعات : فصلنامه فرهنگ ارتباطات(علمی و ترویجی )امیر مسعود امیر مظاهری 1 , سید سجاد بالاد 2
1 - استادیار گروه علوم اجتماعی دانشگاه آزاد اسالمی واحد تهران مرکز
2 - کارشناس ارشد علوم ارتباطات اجتماعی- گرایش روزنامه نگاری دانشگاه 2
آزاد اسلامی واحد تهران مرکز
الکلمات المفتاحية: نقش, تبلیغات, مرتری بانک, بانکداری الکترونیکی, توسعه بانکداری الکترونیکی,
ملخص المقالة :
بانکداری الکترونیکی که یکی از پیامدهای توسعه فناوری های دیجیتال میباشد، از سابقه چنددا زیدادی در کردور مدا برادوردار نیست. اما به دلیل اینکه بانکداری در جها از شکل سنتیاش به سوی الکترونیکی شد پیش میرود، بنابراین صنعت بانکداری کردور ما نمیتواند به این تغییر گسترده تکنولوژیکی بی تفاوت باشد. در کنار فراهم شد زیر سااتهدای ارتبدا ی و فندی، تدروین بانکدداری الکترونیکی نیازمند فرهنگسازی است. از جمله راهبردهایی که میتواند به فرهنگ سازی کمک کند استفاده از تواناییهای رسانههدای مختلف به ویژه تلویزیو است. مقاله حاضر با هدف بررسی نقش تبلیغات تلویزیونی در توسعه بانکداری الکترونیکی از دیدگاه مرتریا بانک تجدارت شدهر تهدرا در جامعه آماری مرتریا ادمات بانکداری الکترونیکی بانک تجارت شهر تهرا )در 5 مدیریت شعب( و در نمونهای به حجم 384 نفر با روش پیمایری و با استفاده از یک پرسرنامه محقق سااته و با روایی مناسب و اعتباری بالغ بر 0/75 راحدی و اجدرا شدده اسدت و فرضیه اصلی تحقیق در رابطه با تأثیر تبلیغات تلویزیونی در تروین بانکداری الکترونیکی در میا مرتریا باندک تجدارت شدهر تهدرا تأثیر به اثبات رسیده است.