ارائه مدل مؤلفه های آمادگی الکترونیکی آموزش مجازی و آنلاین رشتههای مختلف ورزشی
الموضوعات :
المیرا زمزم
1
(دانشجوی دکتری مدیریت ورزشی، واحد شیراز، دانشگاه آزاد اسلامی، شیراز، ایران)
لیلا سادات جمشیدیان
2
(استادیار گروه تربیت بدنی، واحد شیراز، دانشگاه آزاد اسلامی، شیراز، ایران)
احمد ترک فر
3
(گروه تربیت بدنی، واحد شیراز، دانشگاه آزاد اسلامی،شیراز، ایران)
مهرزاد مقدسی
4
(استادیارگروه تربیت بدنی، واحد شیراز، دانشگاه آزاد اسلامی، شیراز، ایران)
الکلمات المفتاحية: ورزش, آمادگی الکترونیکی, سلامتی, آموزش مجازی.,
ملخص المقالة :
هدف از این تحقیق ارائه مدل مؤلفههای آمادگی الکترونیکی آموزش مجازی و آنلاین رشتههای مختلف ورزشی با رویکرد گراندد تئوری است. این پژوهش دارای رویکردی کیفی بوده و از روش نظریه دادهبنیاد (گراندد تئوری) بهعنوان روش تحقیق استفادهشده است. روش گردآوری دادهها، مطالعه مبانی نظری و مصاحبههای عمیق و باز با 17 نفر از متخصصان و صاحبنظران حوزه آموزش مجازی شامل اساتید مدیریت ورزشی که سابقه تدریس آنلاین داشتهاند، اساتید حوزه IT، مربیان برجسته و نخبه که سابقه آموزش مجازی داشتهاند بود. نمونهگیری بهصورت هدفمند برای مصاحبههای کیفی در موضوع پژوهش انجام گردید. روایی این پژوهش توسط مصاحبهشوندگان و سپس اساتید متخصص موردبررسی قرار گرفت و تأیید شد. پایایی نیز با استفاده از روش مطالعهی حسابرسی فرایند تأیید گردید. برای تحلیل دادهها از روش مقایسه مداوم در طی سه مرحله کدگذاری باز، محوری و انتخابی با استفاده از نرمافزار مکیکیودیای نسخه پرو انجام گردید. تجزیهوتحلیل دادهها نشان داد که 56 کد مفهومی و 15 مقوله اصلی، از مهمترین شرایط علی، زمینهای مداخلهگر، پیامدها و راهبردهای مؤثر بر آمادگی الکترونیکی آموزش مجازی و آنلاین رشتههای مختلف ورزشی میباشد.