ارزیابی کسبوکارهای مقاومتی در جهت افزایش میزان رفتارهای تابآورانه در صنایع خدماتی
الموضوعات : مطالعات رفتاری در مدیریتهدی زینالی 1 , سید محمود هاشمی 2 , میرزا حسن حسینی 3 , سینا نعمتی زاده 4
1 - دانشجوی دکتری، گروه مدیریت بازرگانی، واحد تهران شمال، دانشگاه آزاد اسلامی، تهران، ایران
2 - دانشیار، گروه مدیریت بازرگانی، واحد تهران شمال، دانشگاه آزاد اسلامی، تهران، ایران
3 - استاد، گروه مدیریت بازرگانی، دانشکده مدیریت، اقتصاد و حسابداری، دانشگاه پیام نور، تهران، ایران
4 - دانشیار، گروه مدیریت بازرگانی، واحد تهران مرکزی، دانشگاه آزاد اسلامی، تهران، ایران
الکلمات المفتاحية: صنایع خدماتی, کسبوکار, کسبوکارهای مقاومتی, رفتارهای تاب آورانه,
ملخص المقالة :
امروزه نقش مهم کسبوکارهای مقاومتی در افزایش میزان رفتارهای تاب آورانه، بر بخشها و کشورها موجب ایجاد علاقه گسترده به تحقیقات در این زمینه شده است. هدف از این پژوهش نشان دادن اهمیت ارزیابی کسبوکارهای مقاومتی در جهت افزایش میزان رفتارهای تابآورانه در صنایع خدماتی بوده است. جامعه آماری این تحقیق را کلیه مدیران صنایع خدماتی تشکیل میدهند. دادههای لازم با پرسشنامه از 253 نفر از مدیران صنایع خدماتی که به روش نمونهگیری غیر احتمالی از نوع ساده و آسان انتخاب شدند گردآوری شد. جهت آزمون مدل از روش کمترین مربعات جزیی و نرمافزار SAMARTPLS استفاده شد. با تحلیل روابط موجود در میان متغیرهای مدل تحقیق بهطور گسترده و عمیق، نتایج ارزیابیها نشان میدهد بهمنظور ارزیابی کسبوکارهای مقاومتی در بالابردن میزان تابآوری در رفتارها، بایستی برای اقدامات بعدی و مقایسۀ سطح پیشرفت این گونه رفتارها در صنایع خدماتی، برای هرکدام از این ابعاد که ارائه میشود، برنامهریزیهای لازم انجام گردد، دقت در توسعه و درنظرگرفتن فرآیندهای دخیل، بسیار مهم است.
_||_