مقایسه تأثیر تدریس زبان انگلیسی با نرم افزار آموزشی و شیوه سنتی بر پیشرفت تحصیلی دانش آموزان
الموضوعات :غلام حسین حیدری 1 , یاسمن مدانلو 2 , مرضیه نیازآذری 3 , عبداله جعفری گلوچه 4
1 -
2 -
3 -
4 -
الکلمات المفتاحية: دانش آموزان, تدریس, نرم افزار آموزشی, شیوه سنتی, پیشرفت تحصیلی,
ملخص المقالة :
این پژوهش با هدف مقایسه تأثیر تدریس زبان انگلیسی با نرم افزار آموزشی و شیوه سنتی بر پیشرفت تحصیلی دانشآموزان انجام گرفت. تحقیق از نظر هدف کاربردی و از لحاظ روش شبه آزمایشی بود. جامعه آماری متشکل از کلیهی دانش آموزان پسر دوره راهنمایی ناحیه یک ساری (934 نفر) بوده که از میان آنان 479 نفر به عنوان نمونه و با روش نمونه گیری تصادفی ساده انتخاب شدند. برای گردآوری اطلاعات از پرسشنامه محقق ساخته با پایایی مناسب (آلفای کرونباخ 86/0) استفاده شد. اطلاعات جمع آوری شده با استفاده از آزمون t تک گروهی، t دو گروه وابسته و t دو گروه مستقل مورد بررسی قرار گرفت. نتایج بیانگر این بود که نه تنها استفاده از نرم افزارهای آموزشی در تدریس بر پیشرفت تحصیلی دانش آموزان در درس انگلیسی مؤثر است؛ بلکه تأثیر آن بر پیشرفت تحصیلی دانشآموزان از شیوه سنتی بیشتر است. همچنین تدریس زبان انگلیسی با استفاده از نرمافزارهای آموزشی در انگیزه دانشآموزان نسبت به یادگیری زبان انگلیسی مؤثر بود.