عوامل حیاتی مؤثر بر اعتماد پس از استفاده و تأثیر آن بر قصد استفاده مستمر شهروندان از خدمات الکترونیکی در آزمایشگاههای تهران
الموضوعات :غلامرضا سلیمانی 1 , مهناز بهرامی کیا 2
1 - استادیار دانشگاه علوم پزشکی آزاد اسلامی- دانشکده علوم و فناوری های نوین- تهران ایران
2 - کارشناسی ارشد مدیریت بازاریابی- دانشگاه علوم پزشکی آزاد اسلامی تهران
الکلمات المفتاحية: خدمات الکترونیکی, عوامل حیاتی, اعتماد پس از استفاده, قصد استفاده مستمر, آزمایشگاههای تهران,
ملخص المقالة :
هدف از این پژوهش بررسی تأثیر تجزیهوتحلیل عوامل حیاتی مؤثر بر اعتماد پس از استفاده و تأثیر آن بر قصد استفاده مستمر شهروندان از خدمات الکترونیکی (مطالعه موردی، در یکی از آزمایشگاههای تهران) است. روش تحقیق از نوع توصیفی و به جهت بررسی چگونگی تأثیر متغیرها علت و معلولی میباشد و از نظر هدف از نوع کاربردی است. اطلاعات لازم برای تحقیق، از طریق مطالعه مبانی نظری و پرسشنامهای به حجم 140 نفر بهدستآمده است که در میان مراجعهکنندگان و استفادهکنندگان از خدمات الکترونیکی آزمایشگاه مسعود) به شیوه تصادفی در سال 1401 توزیع شد. برای تجزیهوتحلیل دادهها از مدلسازی معادلات ساختاری با استفاده از تکنیک PLS استفاده شده است. نتایج حاصل از تجزیهوتحلیل دادهها نشان داد درک مراجعهکنندگان از کیفیت اطلاعات، خدمات و امنیت و حریم خصوصی، بر اعتمادِ پس از استفاده آنها تأثیر مثبت و معنیدار دارد؛ اعتماد مراجعهکنندگان به آزمایشگاه، تأثیر مثبتی بر اعتماد پس از استفاده به آزمایشگاه خواهد داشت. اعتمادِ پس از استفاده از آزمایشگاه، تأثیر مثبتی بر سودمندی ادراکشده و رضایت مراجعهکنندگان از آن خواهد داشت و سودمندی درک شده و رضایت بر قصد استفاده مستمر مراجعهکنندگان تأثیر مثبت دارند؛ اما نتایج نشان داد درک مراجعهکنندگان از کیفیت سیستم و اعتماد مراجعهکنندگان به اینترنت، بر اعتمادِ پس از استفاده آنها به آزمایشگاه، تأثیرگذار نیست و اعتمادِ پس از استفاده از آزمایشگاه، بر قصد استفاده مستمر تأثیرگذار نیست.
_||_