بررسی نقش میانجی تعهد و اعتماد مشتریان در رابطه بین ادراک از مسئولیت اجتماعی شرکت و نیات رفتاری مشتریان
الموضوعات :
ریحانه خیزاب
1
(
دانشجوی دکتری، مدیت بازاریابی، واحد علی آباد کتول، دانشگاه آزاد اسلامی، علی آباد کتول، ایران
)
مریم رستمی جام خانه
2
(
کارشناسی ارشد مدیریت بازاریابی، واحد علی آباد کتول، دانشگاه آزاد اسلامی، علی آباد کتول
)
مجید نصیری
3
(
گروه مدیریت، واحد علی آباد کتول، دانشگاه آزاد اسلامی، علی آباد کتول، ایران
)
راضیه خیزاب
4
(
دانشجوی کارشناسی ارشد، گروه بانکداری و کنترل مالی، دانشگاه اتو فردریش بامبرگ، بامبرگ، آلمان
)
الکلمات المفتاحية: اعتماد مشتری, تعهد مشتری, نیات رفتاری, ادراک از مسئولیت اجتماعی شرکت,
ملخص المقالة :
هدف تحقیق حاضر بررسی رابطه بین ادراک از مسئولیت اجتماعی شرکت و نیات رفتاری مشتریان با توجه به نقش میانجی تعهد و اعتماد مشتریان در میان مشتریان برند کاله در استان مازندران بوده است. این تحقیق از نظر هدف، کاربردی و روش تحقیق این مطالعه توصیفی از نوع همبستگی است. جامعه آماری تحقیق کلیه مشتریان برند کاله در استان مازندران میباشد که تعداد آنها نامعین در نظر گرفته شده است. نمونه آماری تحقیق بر مبنای جدول کرجسی و مورگان برابر 384 نفر از مشتریان میباشد که به روش نمونه گیری در دسترس انتخاب شده است. جهت ابزار جمع آوری دادهها از پرسشنامه استاندارد استفاده شده است. مدل مطالعه با رویکرد معادلات ساختاری طرح ریزی و با استفاده از نرم افزار اسمارت پی ال اس مدلسازی شد. نتایج تحقیق معنادار بودن تمامی فرضیهها را نشان داد و به طور کلی فرضیههای تحقیق مورد تأیید قرار گرفت. بعبارت دیگر، نتایج نشان داد که بین ادراک از مسئولیت اجتماعی شرکت و نیات رفتاری مشتریان با توجه به نقش میانجی تعهد و اعتماد مشتریان در میان مشتریان برند کاله در استان مازندران رابطه معناداری وجو دارد.
_||_