پژوهش حاضر با هدف طراحی و تبیین مدل رفتار اخلاقی کارکنان بر اساس مدل سازی معادله ساختاری در کارکنان ادارات ورزش و جوانان خراسان بزرگ انجام شد. با مرور ادبیات و مبانی نظری مدل پیشنهادی ارایه گردید. پس از انجام مراحل کیفی عوامل مدل نهایی بر اساس نظر خبرگان مشخص شدند. در م چکیده کامل
پژوهش حاضر با هدف طراحی و تبیین مدل رفتار اخلاقی کارکنان بر اساس مدل سازی معادله ساختاری در کارکنان ادارات ورزش و جوانان خراسان بزرگ انجام شد. با مرور ادبیات و مبانی نظری مدل پیشنهادی ارایه گردید. پس از انجام مراحل کیفی عوامل مدل نهایی بر اساس نظر خبرگان مشخص شدند. در مرحله اول جهت مدل سازی تحقیق، تعداد 150 نفر از کارکنان و در مرحله اصلی تحقیق تعداد 450 نفر از کارکنان با روش خوشه ای تصادفی به عنوان نمونه انتخاب شدند. جهت شناسایی عوامل موثر بر رفتاراخلاقی کارکنان از روش تحلیل عاملی اکتشافی با چرخش متعامد و برای ارائه مدل از مدل سازی معادله ساختاری استفاده گردید. یافته ها نشان داد مقادیر شاخص های برازش مدل، مناسب بوده است و مدل نهایی متشکل از عامل فردی (وجدان، مرکز کنترل، عزت نفس، باورهای دینی)؛ عامل گروهی (همکاران، ارباب رجوع) و عامل سازمانی(کد اخلاقی، تعهد سازمانی، فرهنگ سازمانی) را تاثیر گذار بر رفتار اخلاقی کارکنان معرفی نمود. بنابراین می توان با ارتقای سه عامل فردی، گروهی و سازمانی رفتار اخلاقی کارکنان ادارات ورزش و جوانان خراسان بزرگ را بهبود بخشید.
پرونده مقاله
هدف از این پژوهش اجرای ارزیابی سرفصل دروس دوره دکترای مدیریت ورزشی از دیدگاه استادان و دانشجویان با توجه به عناصر ده گانه اکر به منظور تلاش برای بهبود و ارتقای کیفیت آن بود.روش تحقیق مورد استفاده از لحاظ هدف تحقیق کاربردی و از لحاظ نحوه گرد آوری داده ها توصیفی – پ چکیده کامل
هدف از این پژوهش اجرای ارزیابی سرفصل دروس دوره دکترای مدیریت ورزشی از دیدگاه استادان و دانشجویان با توجه به عناصر ده گانه اکر به منظور تلاش برای بهبود و ارتقای کیفیت آن بود.روش تحقیق مورد استفاده از لحاظ هدف تحقیق کاربردی و از لحاظ نحوه گرد آوری داده ها توصیفی – پیمایشی است . جامعه آماری مورد مطالعه شامل دانشجویان دوره دکترای مدیریت ورزشی دانشگاه های ایران (45نفر ) و اعضای هیأت علمی و استادان (25 نفر ) بوده است . ابزار اصلی جمع آوری اطلاعات پرسشنامه محقق ساخته بود که سؤالات آن بر مبنای مؤلفه های تی تک نمونه ای و آزمون فرید من و تحلیل واریانس چند متغیره است . کیفیت درونی سرفصل دروس رشته مدیریت ورزشی در سطح نامطلوب ارزیابی شد، به طوری که از دیدگاه اساتید عناطر منطق یا چرایی و عنصر مکان مناسب بودندو عناصر هدف ، محتوا، فعالیت های یادگیری ، روش های تدریس ،مواد و منابع ، گروه بندی ، زمان و ارزشیابی نا مناسب و از دیدگاه دانشجویان نیز عناصر منطق یا چرایی ، هدف ، فعالیت های یادگیری ، گروه بندی ، مکان ، زمان و ارزشیابی در حد متوسط و عناصر محتوا ، روش های تدریس و مواد و منابع هم نامناسب بودند . همچنین واحدهای درسی رشته مدیریت ورزشی نیز متناسب ارزیابی شد ، به طوری که واحد درسی بازاریابی ورزشی دارای کیفیت بهتر و در اولویت اول و نیز واحد درسی مسائل اخلاقی در مدیریت ورزشی دارای کیفیت پایین تر و در انتهای اولویت واقع شد .
پرونده مقاله
امروزه یکی از مهمترین چالشهای مدیران باشگاههای ورزشی، مبحث تامین مالی میباشد. در این پژوهش با استفاده از روش کیو (ترکیبی از دو روش کیفی و کمی) موانع تامین مالی باشگاههای فوتبال ساحلی ایران شناسایی شدند. پس از بررسی ادبیات تحقیق و انجام مصاحبه با 25 نفر از نخبگان دا چکیده کامل
امروزه یکی از مهمترین چالشهای مدیران باشگاههای ورزشی، مبحث تامین مالی میباشد. در این پژوهش با استفاده از روش کیو (ترکیبی از دو روش کیفی و کمی) موانع تامین مالی باشگاههای فوتبال ساحلی ایران شناسایی شدند. پس از بررسی ادبیات تحقیق و انجام مصاحبه با 25 نفر از نخبگان دانشگاهی، مدیران ورزشی، مربیان، داوران و ورزشکاران باشگاههای فوتبال ساحلی، مدیران و کارشناسان بنگاههای اقتصادی، 30 مانع برای باشگاههای فوتبال ساحلی شناسایی شد. این موانع توسط 25 نفر از مشارکتکنندگان شامل نخبگان دانشگاهی، مدیران ورزشی، مربیان، داوران و ورزشکاران باشگاههای فوتبال ساحلی، مدیران و کارشناسان بنگاههای اقتصادی رتبهبندی شدند. در پایان با استفاده از تحلیل عاملی کیو، دیدگاههای مختلف (الگوهای ذهنی) مشارکتکنندگان نسبت به موانع تامین مالی شناساییشده و بر این اساس پنج الگوی ذهنی که در مجموع 90 درصد از واریانس کل را تبیین مینمودند، شناسایی شد. الگوهای ذهنی پاسخدهندگان به ترتیب، نبود حق پخش تلویزیونی، خلاء و ابهامات قانونی جذب اسپانسر در باشگاههای فوتبال ساحلی، مالکیت دولتی اکثر شرکتهای تجاری در نتیجه فقدان ساختار رقابتی در بسیاری از صنایع کشور، عدم تناسب و هماهنگی برنامههای خصوصیسازی با قوانین کار و بیمه و تأمین عمده منابع مالی باشگاههای حرفهای توسط نهادهای دولتی به دلیل نوع مالکیت باشگاههای فوتبال ساحلی به عنوان مهمترین موانع تامین مالی باشگاههای فوتبال ساحلی ایران شناخته شدند.
پرونده مقاله
هدف از انجام تحقیق بررسی روابط ساختاری هویت برند با رضایتمندی و وفاداری تماشاگران فوتبال شهر تبریز بود. این تحقیق از نظر هدف، از نوع تحقیقات بنیادی و به لحاظ گردآوری داده ها، توصیفی از نوع همبستگی بود و جامعه مورد مطالعه در این پژوهش کلیه تماشاگران تیم تراکتورسازی تبریز چکیده کامل
هدف از انجام تحقیق بررسی روابط ساختاری هویت برند با رضایتمندی و وفاداری تماشاگران فوتبال شهر تبریز بود. این تحقیق از نظر هدف، از نوع تحقیقات بنیادی و به لحاظ گردآوری داده ها، توصیفی از نوع همبستگی بود و جامعه مورد مطالعه در این پژوهش کلیه تماشاگران تیم تراکتورسازی تبریز در سال 1396 بودند. به منظور جمع آوری دادهها و اندازهگیری متغیرها از پرسشنامه های هویت برند (باتاچاریا و سِن،2003)، رضایتمندی مصرف کننده (ماتیلا و همکاران، 2011) و پرسشنامه وفاداری مصرف کننده(چاولدهوری و هولبرگ، 2001) استفاده شد. برای تجزیه و تحلیل دادهها از روشهای آمار توصیفی و تحلیل عاملی تأییدی و برای ارائه مدل، تکنیک مدل یابی معادلات ساختاری با استفاده از نرم افزار SPSS نسخه 20 و lisrel 8.8 استفاده شد. یافتههای تحقیق نشان داد که بین هویت برند با وفاداری رابطه مثبت و معنی داری وجود دارد. سایر تحلیل ها نشان داد که ارتباط بین هویت برند با رضایتمندی مشتریان مثبت و معنی دار بود. به طور کلی می توان گفت که اصالت برند نقش بسزایی در وفاداری و رضایتمندی مشتریان دارد.
پرونده مقاله
هدف از این تحقیق، تاثیر محبوبیت معلمان تربیت بدنی بر فرهنگ پذیری ورزشی دانش آموزان مقطع متوسطه شهرستان بیرجندبود. روش این تحقیق توصیفی- پیمایشی بود. جامعه آماری تحقیق کلیه دانش آموزان مقطع متوسطه شهر بیرجند بود و نمونه آماری 268 نفر از دانش آموزان مقطع متوسطه دوم شهر بی چکیده کامل
هدف از این تحقیق، تاثیر محبوبیت معلمان تربیت بدنی بر فرهنگ پذیری ورزشی دانش آموزان مقطع متوسطه شهرستان بیرجندبود. روش این تحقیق توصیفی- پیمایشی بود. جامعه آماری تحقیق کلیه دانش آموزان مقطع متوسطه شهر بیرجند بود و نمونه آماری 268 نفر از دانش آموزان مقطع متوسطه دوم شهر بیرجند که از طریق نمونه گیری تصادفی خوشه ای چند مرحله ای انتخاب گردید. به منظور جمع آوری اطلاعات از پرسشنامه محقق ساخته محبوبیت معلمان تربیتبدنی و پرسشنامه فرهنگ پذیری ورزشی کاشف (1390) استفاده گردید؛ و برای تحلیل دادهها از آزمونهای کالموگروف-اسمیرنوف، آمار توصیفی و معادلات ساختاری استفاده شد. کلیه دادهها با استفاده از نرمافزار اس.پی.اس.اس و لیزرل در سطح معناداری 05/0p≤ تحلیل شدند. یافته ها نشان داد که متغیر محبوبیت معلمان تربیتبدنی تأثیر معناداری بر متغیرهای جامعهپذیری (43/11=t،81/0=β)، شیوه زندگی (75/13=t،87/0=β)، ارزش اجتماعی (44/12=t،70/0=β) و نگرش جهانیشدن (62/11=t،88/0=β) دارد. لذا؛ توصیه می شود که از محبوبیت معلمان در اجتماعی شدن و تغییر شیوه زندگی دانش آموزان استفاده بهینه شود و با استفاده از این سرمایه انسانی (محبوبیت معلمان)، جامعهپذیری تسهیل و نگرش جهانیشدن ورزش تثبیت شود.
پرونده مقاله
پژوهش حاضر با هدف بررسی تاثیر رشد حرفهای بر بهره وری آموزشی دبیران تربیتبدنی (مطالعه موردی استان بوشهر) انجام گرفت. این پژوهش ازنظر هدف کاربردی، ازنظر استراتژی توصیفی و از نظر شیوه گردآوری دادهها در زمره تحقیقات پیمایشی قرار دارد که به صورت میدانی به اجرا درآمد. جام چکیده کامل
پژوهش حاضر با هدف بررسی تاثیر رشد حرفهای بر بهره وری آموزشی دبیران تربیتبدنی (مطالعه موردی استان بوشهر) انجام گرفت. این پژوهش ازنظر هدف کاربردی، ازنظر استراتژی توصیفی و از نظر شیوه گردآوری دادهها در زمره تحقیقات پیمایشی قرار دارد که به صورت میدانی به اجرا درآمد. جامعه آماری تحقیق شامل کلیه دبیران تربیتبدنی استان بوشهر بود (511=N) و حجم نمونه تحقیق با استفاده از جدول مورگان 213 نفر تعیین شد. نمونه گیری به روش نمونه گیری تصادفی خوشه ای بود. در این پژوهش از پرسشنامههای محقق ساخته بهرهوری آموزشی دبیران و رشد حرفهای دبیران استفاده شد که در قالب طیف 5 ارزشی لیکرت تنظیم شدهاند. از نظر 13 نفر از متخصصین مربوطه برای تایید روایی صوری و محتوای پرسشنامه ها و تحلیل عاملی تائیدی برای تائید روایی سازه پرسشنامه ها استفاده شد و پایایی آنها با اجرای آزمایشی بر روی 30 نفر از اعضای جامعه تحقیق و محاسبه ضریب آلفای کرونباخ به ترتیب برای پرسشنامه های رشد حرفه ای و بهره وری معلمان 88/0 و 79/0 به دست آمد. برای تجزیهوتحلیل دادهها از آمار توصیفی و استنباطی (تحلیل عاملی تأییدی، آزمون کولوموگراف اسمیرنوف، آزمون همبستگی پیرسون، آزمون رگرسیون چندگانه و مدل سازی معادلات ساختاری با کمک نرم افزارهای SPSS نسخه 23 و AMOS استفاده شد.نتایج تحقیق نشان داد که رشد حرفهای بر بهرهوری آموزشی (131/4=t) دبیران تربیتبدنی استان بوشهر تأثیر مثبت معناداری دارد (001/0=Sig) و مدل تدوین شده برای این متغیرها از برازش مطلوبی برخوردارند.
پرونده مقاله