شیوههای فرزندپروری از موضوعهای مهم در علوم اجتماعی و رفتاری محسوب میشود. این شیوهها در اجتماعی شدن نوجوانان نقش بسیار موثری ایفاء میکنند. مطالعه حاضر به بررسی رابطه سبکهای والدینی و از خودبیگانگی نوجوانان پرداخته است. نمونه مورد مطالعه 381 دانشآموزان دبیرستانی شه چکیده کامل
شیوههای فرزندپروری از موضوعهای مهم در علوم اجتماعی و رفتاری محسوب میشود. این شیوهها در اجتماعی شدن نوجوانان نقش بسیار موثری ایفاء میکنند. مطالعه حاضر به بررسی رابطه سبکهای والدینی و از خودبیگانگی نوجوانان پرداخته است. نمونه مورد مطالعه 381 دانشآموزان دبیرستانی شهر شیرازاست. برای جمع آوری اطلاعات از روش پیمایشی استفاده شده است. اطلاعات مورد نیاز با شیوهی نمونهگیری تصادفی چند مرحلهایبدست آمد. نتایج پژوهش نشان داد که بین سبکهای والدینی اقتدارطلب و سهل گیر با از خودبیگانگی رابطه معنی داری وجود دارد. بین سبک والدینی اقتدارطلب با متغیر از خود بیگانگی با مقدار ضریب همبستگی 352/0- بیشترین همبستگی بوده است. بین سبک والدینی استبدادی و از خودبیگانگی رابطه معنی داری وجود ندارد. بین متغیر پیوستگی با خانواده با متغیر از خود بیگانگی با مقدار ضریب همبستگی 310/0- و سطح معنی داری 0.01p< رابطه وجود دارد. متغیر اعتماد به خانواده با متغیر از خود بیگانگی با مقدار ضریب همبستگی 310/0- و سطح معنی داری 0.01P< رابطه وجود دارد.
پرونده مقاله
طرد اجتماعی به عنوان موضوعی که با توجه به عمر کوتاهش بسیار مورد توجه سیاستمداران و برنامهریزان رفاه اجتماعی قرار گرفته، رویکرد جدید حوزه سیاست اجتماعی است که به مسأله فقر و نابرابری توجه دارد. این پژوهش به بررسی مقایسهای میزان و ابعاد (عینی- ذهنی) طرد اجتماعی، بین زن چکیده کامل
طرد اجتماعی به عنوان موضوعی که با توجه به عمر کوتاهش بسیار مورد توجه سیاستمداران و برنامهریزان رفاه اجتماعی قرار گرفته، رویکرد جدید حوزه سیاست اجتماعی است که به مسأله فقر و نابرابری توجه دارد. این پژوهش به بررسی مقایسهای میزان و ابعاد (عینی- ذهنی) طرد اجتماعی، بین زنان و مردان 29-15سال شهری و روستایی شهرستان نهاوند می پردازد. روش پژوهش از نوع پیمایشی است و برای جمع آوری اطلاعات از پرسشنامه استفاده شده است. نمونه مورد نظر به تناسب جمعیت شامل جوانان شهری و روستایی است که برای سطح شهر و روستا به ترتیب از نمونهگیری طبقه ای متناسب و نمونه گیری خوشه ای استفاده شده است. نتایج نشان میدهد که بین میزان و ابعاد( عینی و ذهنی) طرد و جنسیت رابطه وجود دارد. به نحوی که به طور کلی در شهر و روستا زنان نسبت به مردان از طرد بیشتری رنج میبرند و از نظر ابعاد طرد نیز یافتهها نشان میدهند که زنان طرد عینی و مردان طرد ذهنی بیشتری را تجربه کردهاند.
پرونده مقاله
هدف این مقاله شناخت عوامل اجتماعی مؤثر در ارتکاب سرقت در بین زندانیان مرد شهر گرگان و همچنین تعیین تأثیر متغیرهای مستقل مانند فقر، معاشرت با دوستان بزهکار، دینداری شخصی، مشارکت درفعالیتهای روزمره، تعهد و میزان نظارت والدین بر متغیر وابسته یعنی سرقت و ارایه راهکارها و پ چکیده کامل
هدف این مقاله شناخت عوامل اجتماعی مؤثر در ارتکاب سرقت در بین زندانیان مرد شهر گرگان و همچنین تعیین تأثیر متغیرهای مستقل مانند فقر، معاشرت با دوستان بزهکار، دینداری شخصی، مشارکت درفعالیتهای روزمره، تعهد و میزان نظارت والدین بر متغیر وابسته یعنی سرقت و ارایه راهکارها و پیشنهادهای مناسب برای کاهش سرقت است. جامعه آماری در این پژوهش 424نفر از زندانیان مرد متهم به سرقت در سال 1390 است، که محل سکونت آنها شهر گرگان بوده است. روش نمونهگیری مورد استفاده در این پژوهش، نمونه گیری اتفاقی ساده است و از میان این جامعه تعداد 210 نفر نمونه جهت مطالعه انتخاب شدهاند. روش مطالعه پیمایشی و برای جمع آوری اطلاعات از پرسشنامه استفاده شده است.تجزیه و تحلیل دادهها در سطح آمار توصیفی و در سطح آمار استنباطی، با استفاده از ضریب همبستگی پیرسون، آزمون کای اسکوئر، رگرسیون چند متغیره و تحلیل مسیر انجام گرفته است. برای تبیین تأثیر متغیرهای مستقل بر روی متغیر وابسته سرقت، از بنیانهای نظری: مرتن، ساترلند، دورکیم، گلاک و استارک، هیرشی و نی استفاده شده است. نتایج نشان داد، که متغیر مستقل فقر و میزان رابطه با دوستان بزهکار دارای رابطه ی مثبت و معنی داری با متغیر وابسته ی میزان سرقت است و متغیرهای دینداری شخصی، تعهد و میزان نظارت والدین دارای رابطه معکوس و معنی داری با میزان سرقت است و نتایج به دست آمده از رگرسیون و تحلیل مسیر نشان دهنده این است که از بین متغیرهای مورد سنجش در این پژوهش، فقر بیشترین تأثیر را بر سرقت میگذارد.
پرونده مقاله
هدف پژوهش بررسی تأثیر قابلیتها و عملکرد فعلی بازاریابی بر دستیابی به اهداف استراتژیک در بازارهای بین المللی ( شرکت های پخش محصولات لبنیات در استان خراسان شمالی) میباشد. روش تحقیق حاضر از نظر هدف کاربردی و از نظر توصیفی-همبستگی است. جامعه آماری پژوهش شامل کلیه کارکنان و چکیده کامل
هدف پژوهش بررسی تأثیر قابلیتها و عملکرد فعلی بازاریابی بر دستیابی به اهداف استراتژیک در بازارهای بین المللی ( شرکت های پخش محصولات لبنیات در استان خراسان شمالی) میباشد. روش تحقیق حاضر از نظر هدف کاربردی و از نظر توصیفی-همبستگی است. جامعه آماری پژوهش شامل کلیه کارکنان و فعالان بازارهای بین المللی شرکت های پخش محصولات لبنیات در استان خراسان شمالی بودند که 200 نفر از آنها بعنوان نمونه آماری انتخاب گردیدند. روش نمونه گیری بصورت در دسترس میباشد. تجزیه و تحلیل دادهها با استفاده از آزمون رگرسیون و نرم افزار SPSS انجام گرفت. نتایج پژوهش نشان داد که قابلیتهای بازاریابی تأثیر آماری مثبت و معنی داری بر دستیابی به اهداف استراتژیک در بازارهای بینالمللی شرکت های پخش محصولات لبنیات در استان خراسان شمالی داشته است. همچنین عملکرد فعلی بازاریابی بر دستیابی به اهداف استراتژیک در بازارهای بینالمللی شرکت های پخش محصولات لبنیات در استان خراسان شمالی اثرگذار است.
پرونده مقاله
توجه به نقش گسترده زنان روستایی در فرایند توسعه از اهمیت زیادی برخوردار است. زنان روستایی نه تنها نیروی عمده ای در ایجاد تحول و منبعی بالقوه برای پیشبرد اقتصاد روستایی و افزایش هر چه بیشتر رشد تولیدات مواد غذایی به شمار میروند، بلکه دارای نقش اساسی در ابعاد فرهنگی و م چکیده کامل
توجه به نقش گسترده زنان روستایی در فرایند توسعه از اهمیت زیادی برخوردار است. زنان روستایی نه تنها نیروی عمده ای در ایجاد تحول و منبعی بالقوه برای پیشبرد اقتصاد روستایی و افزایش هر چه بیشتر رشد تولیدات مواد غذایی به شمار میروند، بلکه دارای نقش اساسی در ابعاد فرهنگی و معنوی این تحولات و پیشرفتها هستند. پژوهش حاضر که با هدف بررسی عوامل اجتماعی مرتبط با مشارکت زنان متأهل روستایی در امورخانوادگی و اجتماعی در روستاهای شهرستان کرمانشاه است، یک پژوهش میدانی با تکنیک پیمایش بوده و برای جمعآوری دادهها از ابزار پرسشنامه استفاده شده است. جامعه آماری پژوهش حاضر تمامی زنان متأهل روستاهای شهرستانکرمانشاه است که تعداد 380 نفر از آنها به عنوان حجم نمونه انتخاب شدهاند. پژوهش حاضر به دنبال بررسی ارتباط بین نوع روابط خانواده، باورگرایی فرهنگی مرتبط با جنسیت، اعتماد اجتماعی، استفاده از رسانههای داخلی، پایگاه اقتصادی خانوار و سن به عنوان متغیرهای مستقل و مشارکت زنان روستایی به عنوان متغیر وابسته است. یافتههای پژوهش حاکی از ارتباط بین نوع روابط خانواده (17/0)، باورگرایی فرهنگی مرتبط با جنسیت (28/0-)، اعتماداجتماعی (33/0)، استفاده از رسانههای داخلی (22/0)، و سن (26/0) با مشارکت زنان روستایی درامورخانوادگی و اجتماعی است. لازم به ذکر است که همبستگی چندگانه متغیرهای پیش بین با مشارکتزنانروستایی متوسط (54/0R=) است. همچنین متغیرهای پژوهش به طور کلی توانستهاند به میزان 291/0 تغییرات متغیر مشارکتزنانروستایی را تبیین معنادار کنند (291/0R2=). اما بین پایگاه اقتصادی خانوار و مشارکت زنان روستایی ارتباط معناداری مشاهده نشد.
پرونده مقاله
پژوهش حاضر که با هدف بررسی ارتباط دینداری و سلامت اجتماعی در بین دانش آموزان دبیرستانهای دهاقان است، یک پژوهش میدانی با تکنیک پیمایش است و برای جمع آوری دادهها از ابزار پرسشنامه استفاده شده است. جامعه آماری پژوهش حاضر تمامی دانش اموزان دبیرستانهای شهر دهاقان است که ت چکیده کامل
پژوهش حاضر که با هدف بررسی ارتباط دینداری و سلامت اجتماعی در بین دانش آموزان دبیرستانهای دهاقان است، یک پژوهش میدانی با تکنیک پیمایش است و برای جمع آوری دادهها از ابزار پرسشنامه استفاده شده است. جامعه آماری پژوهش حاضر تمامی دانش اموزان دبیرستانهای شهر دهاقان است که تعداد 367 نفر از آنها به عنوان حجم نمونه انتخاب شدهاند. در این پژوهش بر اساس نظریههای گلاک و استارک و کییز به بررسی ارتباط بین ابعاد مختلف دینداری یعنی دینداری اعتقادی، پیامدی، مناسکی، تجربی و عاطفی با سلامت اجتماعی دانش آموزان پرداخته شده است. یافتههای پژوهش حاضر حاکی از ارتباط بین تمامی ابعاد دینداری و سلامت اجتماعی دانش آموزان است. در این میان قویترین متغیر بعد مناسکی (42/0) و ضعیف ترین متغیر بعد پیامدی (18/0) است.
پرونده مقاله
هدف از پژوهش حاضر بررسی نقش حمایت خانواده، مربی و دوستان در رسیدن به خبرگی ورزشکاران سطوح ملی و بینالمللی بوده است. بدین منظور 119 ورزشکار مدالآور در سطح ملی و بینالمللی از رشته های مختلف ورزشی به صورت در دسترس انتخاب شدند. با استفاده از پرسشنامه تاریخچۀتکاملی ورزشکا چکیده کامل
هدف از پژوهش حاضر بررسی نقش حمایت خانواده، مربی و دوستان در رسیدن به خبرگی ورزشکاران سطوح ملی و بینالمللی بوده است. بدین منظور 119 ورزشکار مدالآور در سطح ملی و بینالمللی از رشته های مختلف ورزشی به صورت در دسترس انتخاب شدند. با استفاده از پرسشنامه تاریخچۀتکاملی ورزشکاران هوپ وود (2013)، میزان حمایت عاطفی و مالی و همینطورمیزان حمایت مربی بالاتر ازسطح متوسط ارزیابی شد. اما میزان حمایت خواهر و برادر و همینطور حمایت دوستان در سطح متوسط بود. یافته هایاین مطالعه مهر تأییدی بر نقش مهم حمایت والدین و مربی در فرآیند اکتساب خبرگی در ورزش است.
پرونده مقاله
هویت ملی در زمره موضوعاتی به شمار میآید که در تئوریها و دیدگاههای گوناگون جامعهشناسی و مطالعات فرهنگی به دلیل قرابت و تداخل معنایی و مفهومی با پدیدههای فراگیر نظیر بازنمایی، آگاهی، عضویت و تعلق جمعی، انسجام اجتماعی، نمادگرایی و معنا به عنوان تعیین کننده جهت گیریها چکیده کامل
هویت ملی در زمره موضوعاتی به شمار میآید که در تئوریها و دیدگاههای گوناگون جامعهشناسی و مطالعات فرهنگی به دلیل قرابت و تداخل معنایی و مفهومی با پدیدههای فراگیر نظیر بازنمایی، آگاهی، عضویت و تعلق جمعی، انسجام اجتماعی، نمادگرایی و معنا به عنوان تعیین کننده جهت گیریهای شناختی، عاطفی و عملی افراد مورد توجه ویژه ای قرار گرفته و به شیوههای متفاوتی مفهوم سازی شده است. به همین جهت، اشتغال نظری و عملی به هویت، به مشخصه اساسی آثار نظری و تجربی در دوران معاصر درآمده است. پژوهش حاضر که با هدف رابطه ابعاد سرمایه فرهنگی و هویت ملی در بین جوانان 18 تا 29 سال شهر کرمانشاه است، از نظر نوع هدف یک بررسی کاربردی، از نظر وسعت پهنانگر، از نظر دامنه خرد و از نظر زمانی یک بررسی مقطعی است. روش این پژوهش روش میدانی با استفاده از تکنیک پیمایش، و ابزار جمع آوری دادهها پرسشنامه است. همچنین حجم نمونه در این پژوهش 626 نفر از جوانان 18 تا 29 سال شهر کرمانشاه است. در جهت دسترسی به هدف اصلی پژوهش به بررسی و تحلیل ابعاد مختلف سرمایه فرهنگی چون سرمایه فرهنگی عینیت یافته، نهادینه شده و تجسم یافته به عنوان متغیرهای مستقل و رابطه آن با هویت ملی به عنوان متغیر وابسته پرداخته شده است. نتایج این پژوهش نشان دهنده رابطه مثبت، مستقیم و معنادار بین متغیرهای مستقل و وابسته پژوهش است. بدین صورت که هر چه میزان سرمایه فرهنگی عینیت یافته (23/0)، سرمایه فرهنگی تجسم یافته (18/0)،سرمایه فرهنگی نهادینه شده (16/0) ومیزان کل سرمایه فرهنگی (19/0) در بین جوانان بیشتر باشدگرایش به هویت ملی بیشتر میگردد.
پرونده مقاله
مهاجرت یکی از پدیدههای مهم جمعیتی است که امروزه،به خصوص در کشورهای جهان سوم مورد توجه است. افزایش سریع جمعیت شهرها،نبود امکانات شهری متناسب، ایجاد محلههای حاشیه نشینی،فقر و کمبود بهداشت گریبانگیر اکثرکشورهای جهان سوم است. هدف از مطالعه حاضربررسی رابطه عوامل جامعه شناخ چکیده کامل
مهاجرت یکی از پدیدههای مهم جمعیتی است که امروزه،به خصوص در کشورهای جهان سوم مورد توجه است. افزایش سریع جمعیت شهرها،نبود امکانات شهری متناسب، ایجاد محلههای حاشیه نشینی،فقر و کمبود بهداشت گریبانگیر اکثرکشورهای جهان سوم است. هدف از مطالعه حاضربررسی رابطه عوامل جامعه شناختی تمایل به مهاجرت در شهرستان مسجدسلیمان (مورد مطالعه: روستاهای شهرستان مسجدسلیمان) است. روش پژوهش حاضر پیمایشی است. جامعه آماری پژوهش شامل تمام مهاجران به شهرستان مسجدسلیمان بوده است. و تعداد 150 پرسشنامه محقق ساخته بین پاسخگویان توزیع گردید. برای تجزیه و تحلیل دادهها از جداول فراوانی، همبستگی پیرسون و تحلیل رگرسیون استفاده شده است. یافتهها نشان داد که بین پایگاه اجتماعی – اقتصادی، ارتباطات اجتماعی افراد، امنیت اجتماعی، امکانات بهداشتی – تفریحی و مهاجرت از روستا به شهرستان مسجدسلیمان رابطه معنادار وجود دارد. نتایج تحلیل رگرسیونی چند متغیره گام به گام نشان میدهد که متغیرپایگاه اجتماعی – اقتصادی افراد بیشترین تأثیر را در مهاجرت داشته است. در مجموع متغیرهای مستقل توانسته اند، 09/51 درصد تغییرات متغیر مهاجرت را تبیین نمایند.
پرونده مقاله
این پژوهش به بررسی رابطه بین هویت اجتماعی و عوامل جامعه شناختی مؤثر بر آن در بین دانشجویان دختردانشگاه پیام نور آبدانان پرداخته است. پس از مرور مطالعات انجام شده، بر اساس نظریهای مبتنی بر آرای گیدنز چهار فرضیه ارایه شد. این پژوهش با روش پیمایشی از نمونهای با حجم 251 چکیده کامل
این پژوهش به بررسی رابطه بین هویت اجتماعی و عوامل جامعه شناختی مؤثر بر آن در بین دانشجویان دختردانشگاه پیام نور آبدانان پرداخته است. پس از مرور مطالعات انجام شده، بر اساس نظریهای مبتنی بر آرای گیدنز چهار فرضیه ارایه شد. این پژوهش با روش پیمایشی از نمونهای با حجم 251 نفر از جمعیت 719 نفری دانشجویان دختر دانشگاه پیام نور شهر آبدانان جمعآوری شده است. روش نمونه گیری مطالعه مزبور تصادفی طبقه ای بوده است.یافته های پژوهش نشان می دهد که بین اعتقادات دینی، پایگاه اقتصادی- اجتماعی خانواده، میزان استفاده از وسایل ارتباط جمعی، احساس تعلق به خانواده وهویت اجتماعی رابطه مثبت و معنیدار وجود دارد و همچنین نتایج رگرسیون چند متغیره نشان می دهد که متغیرهای مستقل پژوهش در مجموع 53 درصدازتغییرات متغیر هویت اجتماعی را تبیین می کنند.
پرونده مقاله
هدف این پژوهش بررسی جامعه شناختی تاثیر طبقه اقتصادی و اجتماعی بر نظام ارزشی زنان شهر اصفهان است. روش این بررسی پیمایشی بوده و به کمک پرسشنامه کتبی اطلاعات این بررسی در میان مناطق چندگانه شهر اصفهان بر اساس فرمول کوکران در میان جمعیت بالای 18 ساله زنان شهر اصفهان جمعآور چکیده کامل
هدف این پژوهش بررسی جامعه شناختی تاثیر طبقه اقتصادی و اجتماعی بر نظام ارزشی زنان شهر اصفهان است. روش این بررسی پیمایشی بوده و به کمک پرسشنامه کتبی اطلاعات این بررسی در میان مناطق چندگانه شهر اصفهان بر اساس فرمول کوکران در میان جمعیت بالای 18 ساله زنان شهر اصفهان جمعآوری شده است. نتایج حاصل از یافتهها گویای وجود رابطه معنادار بین طبقه اجتماعی-اقتصادی پاسخگویان با ارزشهای اخلاقی، سیاسی، اجتماعی و اقتصادی بوده است، اما بین طبقه اجتماعی-اقتصادی و گرایشهای مذهبی افراد تفاوت معناداری مشاهده نشد و این به دلیل هم سطح بودن اعتقادات دینی و مذهبی افراد است که بر اساس یافتههای توصیفی پژوهش دارای بالاترین میانگین در میان سایر متغیرها بوده است. نتایج حاصل از مدلسازی معادله ساختاری گویای منطقی و قابل قبول بودن تمام رابط حاکم بر مدل تجربی تحقیق است.
پرونده مقاله
در این مقاله به بررسی پیشایندهای تاثیر مدیریت منابع انسانی الکترونیک با رهبری دانش پرداخته شده است. با توجه به اینکه هدف این پژوهش پیشایندهای تاثیر مدیریت منابع انسانی الکترونیک با رهبری دانش میباشد، از روش همبستگی استفاده شده است. این تحقیق از نظر هدف جزء تحقیقات کارب چکیده کامل
در این مقاله به بررسی پیشایندهای تاثیر مدیریت منابع انسانی الکترونیک با رهبری دانش پرداخته شده است. با توجه به اینکه هدف این پژوهش پیشایندهای تاثیر مدیریت منابع انسانی الکترونیک با رهبری دانش میباشد، از روش همبستگی استفاده شده است. این تحقیق از نظر هدف جزء تحقیقات کاربردی است که به شیوه ی میدانی و مطالعات کتابخانه ای به جمع آوری دادهها پرداخته است.این پژوهش یک تحقیق توصیفی از نوع همبستگی میباشد. جامعه آماری 489 نفر در نظر گرفته شده است. برای نمونه گیری از روش نمونه گیری تصادفی استفاده گردید. جهت تعیین حجم نمونه نمونه کل با استفاده از فرمول کوکران در سطح خطای پنج درصد تعیین شد. تعداد نمونه 215 نفر بدست آمد.در این پژوهش، ابزار جمعآوری دادهها پرسشنامه میباشد. جهت تعیین همبستگی از آزمونهای همبستگی کندال و اسپیرمن استفاده شده است. همچنین از آزمون کولموگوروف- اسمیرنوف برای تعیین نرمال بودن آزمونها استفاده شده است. کلیه تحلیلهای آماری بوسیله نرمافزار کامپیوتریspss انجام شده است. نتایج نشان داد که بین سبک رهبری دانشی، یادگیری، وجو حمایتی یادگیری و بین حمایت از فرآیندهای یادگیری فردی و گروهی با میزان به کارگیری سیستم اطلاعات منابع انسانی ارتباط معناداری وجود دارد.
پرونده مقاله
در این پژوهش به بررسی راهکارهای ارتقا نقش و مشارکت شهروندان در بهبود ارائه خدمات جایگاه سوخت مطالعه موردی خراسان شمالی پرداخته شده است . تحقیق حاضر یک تحقیق پیمایشی و کاربردی است. جامعه آماری این پژوهش شهروندان شهرستان شیروان میباشد. حجم بهینه نمونه با استفاده از فرمول چکیده کامل
در این پژوهش به بررسی راهکارهای ارتقا نقش و مشارکت شهروندان در بهبود ارائه خدمات جایگاه سوخت مطالعه موردی خراسان شمالی پرداخته شده است . تحقیق حاضر یک تحقیق پیمایشی و کاربردی است. جامعه آماری این پژوهش شهروندان شهرستان شیروان میباشد. حجم بهینه نمونه با استفاده از فرمول کوکران مساوی با 267 نفربراورد شد.روایی پرسشنامه از طریق پنل متخصصین و پایایی پرسشنامه از طریق ازمون الفای کرونباخ حدود 8/95% محاسبه شد. در تحقیق حاضر از آزمون آمار توصیفی برای تجزیه و تحلیل دادههای جمعیتشناختی نمونه آماری استفاده شده است، ابتدا نحوه توزیع متغیرهای هر یک از سئوالات مربوط به فرضیههای پژوهش، مطرح و سپس با استفاده از شاخصهای مرکزی و پراکندگی بـه تجــزیـه وتحلیل تـوصیفی هــر یک از متغیرهــای پژوهش پرداخته شده است. دادههای حاصل از این تحقیق در دو بخش آمار توصیفی مثل : توزیع فراوانی، میانگین و انحراف معیار و در بخش آمار استنباطی از آزمون میانگین یک جامعه(t-test) استفاده شده است. لازم به توضیح است که بخش عمده تحلیل دادهها به وسیله برنامه کامپیوتری spss انجام شده است .نتایج نشان داد استفاده از خدمات بهتر سوخت (کارت سوخت) میزان مشارکت مشتریان را بالاتر از حد متوسط مینماید، استفاده از خدمات بهتر سوخت (کارت سوخت) میزان اعتماد مشتریان را بالاتر از حد متوسط مینماید، استفاده از خدمات بهتر سوخت (کارت سوخت ) میزان تعهد مشتریان را بالاتر از حد متوسط مینماید.
پرونده مقاله
افزایش رقابت در حوزه خدمات، در صنایعی چون هتلداری، بانکداری، بیمه و... کاملاً مشهود است و این عامل حفظ مشتریان و افزایش وفاداری آنها را در این فضا روزبه روز مشکل تر می کند. بنابراین تأمین کیفیت خدمات چالش اصلی و آتی شرکت های فعال در این حوزه خواهد بود. هدف از تحقیق حاضر چکیده کامل
افزایش رقابت در حوزه خدمات، در صنایعی چون هتلداری، بانکداری، بیمه و... کاملاً مشهود است و این عامل حفظ مشتریان و افزایش وفاداری آنها را در این فضا روزبه روز مشکل تر می کند. بنابراین تأمین کیفیت خدمات چالش اصلی و آتی شرکت های فعال در این حوزه خواهد بود. هدف از تحقیق حاضر بررسی تأثیر کیفیت خدمات بر ارزش ویژه نام تجاری از دیدگاه مصرف کننده در صنعت هتلداران شیروان بود.این مطالعه بر اساس هدف کاربردی و براساس کنترل متغیرها توصیفی و از نوع پیمایشی که به صورت همبستگی انجام میگیرد. جامعه مورد مطالعه استفاده کنندگان ار هتل در شهرستان شیروان میباشد (نامحدود) است که با توجه به نامحدود بودن جامعه آماری، 384 نفر را به عنوان نمونه مورد بررسی قرار گرفته اند، ابزار گردآوری دادهها پرسشنامه میباشد، دادههای گرد آوری شده با استفاده از نرم افزار spss23 در دو بخش آمار توصیفی و استنباطی تنظیم گردیده اند. 1/66 درصد آزمودنیهای مرد هستند، سن بیش از نصف آزمودنیها بین 30 تا 40 سال میباشد، با استفاده از آزمون نرمالیته مقدار کشیدگی و چولگی مورد بررسی قرار گرفت که نرمال بودن دادهها مورد تایید بود.نتایج حاصله از بررسی فرضیه اصلی بدین صورت بود که بین کیفیت خدمات اجتماعی ارائه شده و ارزش نام تجاری برند رابطه معناداری وجود دارد(p≤0.05). در بررسی فرضیههای فرعی این نتایج حاصل شد که بین کیفیت خدمات اجتماعی ارائه شده و رضایت از نام تجاری،وفاداری به نام تجاری، شهرت نام تجاری و اعتماد به نام تجاری رابطه معناداری وجود دارد(p≤0.05).
پرونده مقاله