چکیدههدف از این پژوهش بررسی مهم ترین موانع، چالش ها و فوایدد ممدوزف فرار در شاندش ممدوزاآ شیرممدوز از شیددمدیراآ مدارس استاآ خراساآ شمالی بوش. به شل ل محدوش بوشآ تعداش شاندش ممدوزاآ شیرممدوز دده شر برنامدهمموزف فرار ر شردت شاشتند همۀ مدیراآ مدارس فرار ر استاآ خراساآ شما چکیده کامل
چکیدههدف از این پژوهش بررسی مهم ترین موانع، چالش ها و فوایدد ممدوزف فرار در شاندش ممدوزاآ شیرممدوز از شیددمدیراآ مدارس استاآ خراساآ شمالی بوش. به شل ل محدوش بوشآ تعداش شاندش ممدوزاآ شیرممدوز دده شر برنامدهمموزف فرار ر شردت شاشتند همۀ مدیراآ مدارس فرار ر استاآ خراساآ شمالی ده شانش مموزاآ شیرمموز شر مآمدارس تحص ل می درشند شر پژوهش شردت درشند. برای شناسایی موانع، چالش هد ا و فوایدد ممدوزف فرار در ازپرسشنامه محقق ساخته استفاشه شد. شاشه ها با استفاشه از مزموآ فریدمن و مزموآ مجذور دای تحل ل شددند. نتداینشاآ شاش ده از نظر مدیراآ، موانع مموزف فرار ر همسنگ ن سدتند و بده ترت دو مواندع اشاری و مموزشدی، مواندعاقتصاشی و موانع فرهنگی اهم ت ب شتری شارند. شر زم نه چالش های مموزف فرار در، مددیراآ معتقدد بوشندد ددهچالش های مموزشی و اشاری و چالش های اقتصاشی اهم ت ب شتری شارند. شر زم نه فواید برنامده ممدوزف فرار در،مدیراآ معتقد بوشند ده فواید مموزشی فرار رسازی به ترت و اولویت عبارتند از: بهبوش عزت نفس شاندش ممدوزاآ،نزشیکی به محل تحص ل و فواید مموزشی. شر پایاآ مقاله، شر باره نتای و داربرشهای یافته ها بحث شده است.واژگان کلیدی: مموزف فرار ر، شیرمموزاآ، موانع، چالش ها، فواید
پرونده مقاله
چکیدههمواره تلاف برای بهبوش دارائی از روزهای اول ه شکل ر ری رشته مدیریت به عنواآ اصل خدشد ه ناپد ذیری بدوش هاست ده هر روز وارش مباحث جدیدتری می شوش. یکی از این مباحث، مفهوم رفتار شهروندی سازمانی اسد ت دد ه شرح طه رفتار سازمانی مطرح شده است. بر مبنای این مفهوم، نگرشها و چکیده کامل
چکیدههمواره تلاف برای بهبوش دارائی از روزهای اول ه شکل ر ری رشته مدیریت به عنواآ اصل خدشد ه ناپد ذیری بدوش هاست ده هر روز وارش مباحث جدیدتری می شوش. یکی از این مباحث، مفهوم رفتار شهروندی سازمانی اسد ت دد ه شرح طه رفتار سازمانی مطرح شده است. بر مبنای این مفهوم، نگرشها و رفتارهای داردندا آ عدام لی مهد م شر افدز ایشدارائی سازمانها می باشد. شر این راستا نهاشهایی همچوآ بانکهد ا بد ه منظدو ر اشامد ه ددا ر شر عرصد ه رقابدت ، بددنباروشهایی جهت بهبوش دارائی و عملکرش شعو خویش می باشند و رفتار شهروندی سازمانی از طریق ترغ و داردناآبه انجام وظایفی ب ش از منچه شر شرح شغل مشخص شده است، شر تحقق این هدف دمک فراوانی می دند.تحق ق حاضر یک تحق ق پ مایشی مبتنی بر روف همبستگی با استفاشه از انتخاب نمونه است ده شر ب ن شعو باندکرفاه شر شهر تهراآ انجام شده است. شر این مقاله شر فرض ه اصلی رابطه ب ن رفتدار شدهروندی سدازمانی و ددارائیشعو و شر فرض ات فرعی رابطه ب ن ابعاش رفتارشدهروندی سدازمان ی ) تحمدل پدذیری، وظ فده شناسدی، فدداداری،وفاشاری، توجّه و احترام، مشاردت ( و دارمیی شعو مورش بررسی قرارررفته است. نتای تحق ق حادی از مآ اسدتده ب ن رفتارشهروندی سازمانی و ابعاش مآ با دارمیی شعو رابطه معناشاری وجوش شارش.واژگان کلیدی: رفتار شهروندی و سازمانی ،دارمیی، بانکداری
پرونده مقاله
چکیده:هدف این پژوهش با بهره ر ری از مبانی نظریه شلبستگی، سداخت و هنجاریدابی مق اسدی بدرای سدنجش شلبسدتگی6 ساله بوش. رروه نمونه از 055 شانش مموز پایه های او تا پنجم مقطع ابتدایی شبستانهای شدهر ددر - دوشداآ 21با استفاشه از روف خوشه ای چند مرحله ای انتخاب شده و مورش مزموآ چکیده کامل
چکیده:هدف این پژوهش با بهره ر ری از مبانی نظریه شلبستگی، سداخت و هنجاریدابی مق اسدی بدرای سدنجش شلبسدتگی6 ساله بوش. رروه نمونه از 055 شانش مموز پایه های او تا پنجم مقطع ابتدایی شبستانهای شدهر ددر - دوشداآ 21با استفاشه از روف خوشه ای چند مرحله ای انتخاب شده و مورش مزموآ قرار ررفتند. بدرای سداخت مزمدوآ مراحدلزیر طی شد:-2 بررسی مبانی نظری و پ ش نه تحق قات 1 - ته ۀ مخزآ جملات شامل رفتارهدای اضدطراب )از جددایی و طد رششدآ توسط نگار شلبستگی( و رفتارهای اجتناب )از ایجاش پ وند و رابطه عاطفی با نگار شلبسدتگی (. 3- ته ده و اجدرایمزموآ مقدماتی و حذف وتغ ر جملات نامناسو 4- ساخت یک مق اس 12 جمله ای .و 0- اجرای نهدایی و تع د نویژری های مماری مزموآاعتبار محتوایی مزموآ به تائ د شو نفر متخصص شر این زم نه رس د. ضریو اعتبار )ملفای درونبدا(( محاسدبه شدده5 بوش. نتای حاصل از بازمزمایی نشاآ شاش همبستگی ب ن نمدرا ت / 5وشر مؤلفه اجتناب 05 / شر مؤلفه اضطراب 215 معنی شار بوشه و م انگ ن مؤلفه ها شر ه چ سطحی تفاوت نداشتند. روایی همزماآ توسط / شر شو اجرا شر سطح 552اجرای یک پرسشنامه محقق ساخته شر زم نه وجوش مشکلات رفتاری، تحص لی، سازراری بدا شوسدتاآ و بدا مدرسدهشر مزموشنی ها بررسی شدده نتای تأی د دننده روایی همزماآ مزموآ بوشند. سپس مشخصه هدای هنجداری مزمدوآ6 ساله از اعتبار و روایی دافی برخدورشا ر - ته ه و تنظ م ررشیدند. نتای نشاآ می شهند مق اس شلبستگی دوشداآ 21می باشد.واژگان کلیدی: ساخت و هنجار یابی، مق اس شلبستگی، دوشدی م انه
پرونده مقاله
چکیدههدف: هدف کلی این مقاله تبیین جامعهشناسی علل و عوامل مؤثر بر اعتیاد در شهر زنجان بوده است.استفاده گردید. برای (Survey Method) روش: نوع مطالعه، توصیفی و علّی (پس از وقوع) بود و از روش پیماشبهره گرفتیم. (DocumentaryMethod) مطالعهی اکتشافی و واکاری ادبیات پژوهش از روش چکیده کامل
چکیدههدف: هدف کلی این مقاله تبیین جامعهشناسی علل و عوامل مؤثر بر اعتیاد در شهر زنجان بوده است.استفاده گردید. برای (Survey Method) روش: نوع مطالعه، توصیفی و علّی (پس از وقوع) بود و از روش پیماشبهره گرفتیم. (DocumentaryMethod) مطالعهی اکتشافی و واکاری ادبیات پژوهش از روش بررسی اسناد و مدارکدادههای پژوهشبه وسیلهی پرسشنامهی محقق ساخته گردآوری گردید. پرسشنامه پس از طراحی مقدماتی، پیشآزمون شده و پس از اعتباریابی و محاسبهی روایی و اصلاح، نهایی شده و گردآوری گردید. پرسشنامه در مراکزبازپروری سازمان بهزیستی شهر زنجان تکمیل گردید. پاسخگویان معتادان حاضر در این مراکز بودند. جامعهینفر در سال 1391 بودند. (N= آماری تعداد کل معتادان شهرستان زنجان ( 3480یافتهها و نتایج: فرضیهی اول نشان داد که بین معاشرت با دوستان ناباب و گرایش به اعتیاد رابطهی معنیداریوجود دارد. فرضیهی دوم پس از تأیید نشانگر این است که بین لذّتجویی و گرایش به اعتیاد رابطهی معنیداریوجود دارد. فرضیهی سوم تأیید کرد که بین فقر اقتصادی خانواده و گرایش به اعتیاد رابطهی معنیداری وجوددارد. هم چنین در فرضیهی چهارم پژوهش، رابطهی فقر فرهنگی و گرایش به اعتیاد تأیید گردید. فرضیه پنجمنشانگر آن است که بین رفاه مادی در خانواده و گرایش به اعتیاد رابطهی معنیداری وجود دارد. فرضیهی ششمبین ساختار خانوادگی نامناسبتر و گرایش به اعتیاد رابطهی معنیداری را تأیید کرد. فرضیه هفتم رابطه بینبیکاری و گرایش به اعتیاد را تأیید ننمود و سرانجام فرضیه هشتم بین درد گریزی و گرایش به اعتیاد رابطهیمعنیدار را تأیید کرد.واژگان کلیدی: علل اعتیاد، عوامل اعتیاد، اعتیاد در شهر زنجان.
پرونده مقاله
چکیدهشکل ر ری هویّت و باز تعریف مآ، تحت تأث ر عوامل رونارونی است ده از مآ جمله می تواآ به دم دت و د ف دتروابط ب ن افراش شر جامعه اشاره درش. این عامل ده شر یک تعب ر دلی تر، سرمایه اجتماعی نام ده مد یشدوش، یکدی ازمهم ترین متغ رهای تأث ر رذار شر شکل ر ری و باز تعریف هویّت چکیده کامل
چکیدهشکل ر ری هویّت و باز تعریف مآ، تحت تأث ر عوامل رونارونی است ده از مآ جمله می تواآ به دم دت و د ف دتروابط ب ن افراش شر جامعه اشاره درش. این عامل ده شر یک تعب ر دلی تر، سرمایه اجتماعی نام ده مد یشدوش، یکدی ازمهم ترین متغ رهای تأث ر رذار شر شکل ر ری و باز تعریف هویّت ملّدی اسدت.این مقالده بده شنبدا بررسد ی تدأث رشاخص های سرمایه اجتماعی بر هویّت ملّی جواناآ به روف پ مایشی است.یافته های پژوهش نشاآ می شهد ده م زاآ سرمایه اجتماعی شر جامعه از حد متوسدط پدای ن تدر اسدت و همبسدتگیضع فی م اآ متغ رهای سرمایه اجتماعی و هویّت ملّی وجوش شارش.نتای به شست ممده از مزموآ های مماری، وجوش رابطه ب ن هویّت ملّی با هر یک از شاخص های سرمایه اجتماعی راتأی د می دنند. اما با وجوش اینکه ب ن سایر شاخص های سرمایه اجتماعی با هویّت ملّی همبستگی مثبدت و معنداشاریوجوش شارش ولی این همبستگی ضع ف است. شر م اآ متغ رهای سرمایه اجتماعی، ب ن متغ ر تعلّق اجتماعی و هویّدتملّی همبستگی قوی تری وجوش شارش. بنابراین باید شر جهت تقویت احساس تعلّق اجتماعی دوش د.واژگان کلیدی: سرمایه اجتماعی، هویّت ملّی، مشاردت اجتماعی، تعامل اجتماعی، اعتماش اجتماعی و تعلّق اجتماعی
پرونده مقاله
چکیده:تع ن عوامل مؤثر بر شایستگی ها و صلاح ت های حرفه ای مددیراآ مددارس راهنمدایی و هدف از این پژوهشبوشه است. روف این پژوهش توص فی- زم نه یابی است. متوسطه شهرستاآ ملارششردت دنندراآ شر پژوهش 024 نفر از مدیراآ و شب راآ ده بده صدورت تصداشف ی طبقد های – نسدبتی انتخد چکیده کامل
چکیده:تع ن عوامل مؤثر بر شایستگی ها و صلاح ت های حرفه ای مددیراآ مددارس راهنمدایی و هدف از این پژوهشبوشه است. روف این پژوهش توص فی- زم نه یابی است. متوسطه شهرستاآ ملارششردت دنندراآ شر پژوهش 024 نفر از مدیراآ و شب راآ ده بده صدورت تصداشف ی طبقد های – نسدبتی انتخدابررشیدند. ابزار پژوهش پرسش نامه محقق ساخته با 6 مؤلفه و 00 رویه شر ط ف و مق داس پدنچ شرجد های ل کدرتمی باشد. شر تدوین پرسشنامه اعتبار صوری و محتوایی از طریق متخصصاآ و استاشاآ راهنما و مشاور مدورش تد ای ددمسدتقل تدک t قرار ررفت و پایایی پرسشنامه با استفاشه از روف ملفای درونبا( 00 ٪ محاسدبه ررشیدد. از مزمدوآمزموآ خی شو درویت بارتلت، تحل ل عاملی افتراقی اشترادی، تب ن واریانس و برای محاسبه ،kmo رروهی، مزموآهمبستگی ب ن مؤلفه ها از مزموآ همبستگی پ رسوآ استفاشه شده است. نتای پژوهش نشاآ شاش ده همه مؤلفد ه هد ای)شخص ت، مراهی و شانش، نگرف و ارزف، مهارت، فرهنگ سدازمانی و سدایر عوامدل( حاصدل از مبدانی نظدری وپ ش نه پژوهش از عوامل مؤثر بر صلاح ت های حرفه ای مدیراآ مدارس به شمار می روند. تفاوت م دانگ ن نمدرا تعوامل)ویژری شخص تی، نگرشها و ارزشها، عوامل فرهنگ سازمانی و سایر عوامل( شر ب ن زناآ و مدرشا آ بده هدمشب ه می باشد و تفاوتی ب ن منها مشاهده نگرشید ولی شر عواملی مانند شاندش مددیری ت و مهارتهدا نظدرات زنداآ ومرشاآ با یکدیگر متفاوت است.واژگان کلیدی: شایستگی، صلاح ت، شخص ت، مراهی و شانش، نگرف و ارزف، مهارت و فرهنگ سازمانی
پرونده مقاله
چکیدهپژوهش حاضر با هدف بررسی تأث ر مموزف راهبرشهای خوشتنظ می )شناختی و فراشناختی ( بر انگ دزف تحصد لیشانش مموزاآ شخترسا او شب رستاآ شهر اسلامشهر انجام شد. به این منظور از م اآ دل ه شانش مموزاآ این پایدهتعداش 06 نفر به ش وه نمونه ر ری خوشه ای چند مرحله ای انتخاب وبدا جدا چکیده کامل
چکیدهپژوهش حاضر با هدف بررسی تأث ر مموزف راهبرشهای خوشتنظ می )شناختی و فراشناختی ( بر انگ دزف تحصد لیشانش مموزاآ شخترسا او شب رستاآ شهر اسلامشهر انجام شد. به این منظور از م اآ دل ه شانش مموزاآ این پایدهتعداش 06 نفر به ش وه نمونه ر ری خوشه ای چند مرحله ای انتخاب وبدا جدایگزینی تصداشفی شر شو ردره مزمدایش ودنتر قرار ررفتند.ابتدا هر شو رروه شر پ ش مزموآ )مق داس انگ دزف تحصد لی ( شدردت نموشندد، سدپس ردروهمزمایش شه جلسه یک و ن م ساعته مموزف راهبرشهای خوشتنظ می را شریافت شاشت وشر پایاآ ،هر شو ردروه پدسمزموآ را اجرا نموشند.تجزیه و تحل ل شاشه ها ب انگر تأث ر مثبدت و معنداشارمموزف راهبرشهدای خدوش تنظ مدی بدرجنبه های روناروآ انگ زف تحص لی بوش.واژگان کلیدی: خوش تنظ می، انگ زف تحص لی، انگ زف شرونی، انگ زف ب رونی، بی انگ زری ،راهبرشهای شدناختی وفرا شناختی
پرونده مقاله
چکیده:شر این پژوهش به هنجار یابی مقدماتی پرسشنامه ترس از موفق ت ذادرمن و ال سوآ توجّه خاصی مبذو ررشید. بداتوجّه به اینکه سازه ی ترس از موفق ت از مباحث ندوین و جدذ اب روانشدناخت ی مد یباشدند و بدا تأد دد بدر اهم دتفرایند های اندازه ر ری شر پژوهش های علوم رفتاری مشخص م با چکیده کامل
چکیده:شر این پژوهش به هنجار یابی مقدماتی پرسشنامه ترس از موفق ت ذادرمن و ال سوآ توجّه خاصی مبذو ررشید. بداتوجّه به اینکه سازه ی ترس از موفق ت از مباحث ندوین و جدذ اب روانشدناخت ی مد یباشدند و بدا تأد دد بدر اهم دتفرایند های اندازه ر ری شر پژوهش های علوم رفتاری مشخص م باشد ده باید روندی جدید شر مس ر اندازه ر دریترس از موفق ت طراحی نموش.شر راستای موارش ذدر شده این پژوهش شر نظر شارش به بررسی ویژرد یهدای مطلدوبروانسنجی شر پرسشنامه ترس از موفق ت ذادر من ال سوآ بپرشازش.برای ایدن منظدور از بد ن 22 شانشدکده تعدداش2555 نفر )از 0 شانشکده 255 نفر و از شو شانشکده 05 نفر (به عنواآ نمونه رزینش شدند و پرسشنامه نامه ی فدونتدای تحل دل ررشید د. شر رابطده بدا شناسدایی spss بر روی مناآ اجرا ررشید و با اسدتفاشه از ندرم افدزار ممداریویژری های روانسنجی ابزار مورش نظر به محاسبه ضریو تم ز، بار عاملی و ضریو اعتبار تأد د ررشیدد و بده ارائدههنجار دمی و د فدی پرشاختده شدد اسد ت. نتدای حداد ی از مآ اسد ت مزمدوآ تدرس از موفق دت نشدانگر ضدریو5(مطلوبی است. / 5(و ضریو تم ز ) 66 / 5(، بار عاملی ) 20 / اعتبار) 616واژگان کلیدی: ترس از موفق ت - زنانگی – مرشانگی.1
پرونده مقاله