بررسی تأثیر آموزش راهبردهای خودتنظیمی )شناختی و فراشناختی ( بر انگیزش تحصیلی دانش آموزان
محورهای موضوعی : روانشناسی و مشاوره
ناهید محمدی درویش بقال
1
(دانشجوی دکترای روانشناسی تربیتی، دانشگاه آزاد اسلامی واحد دلوم و تحقیقات تهران، تهران، ایران.
Email: mohammadi_ravan@yahoo.com)
حمید رضا حاتمی
2
(عضو هیات علمی دانشگاه جامع امام حسین(ع))
حسن احدی
3
(عضو هیات علمی دانشگاه علامه طباطبایی.)
حسن اسد زاده
4
(عضو هیات علمی دانشگاه علامه طباطبایی.)
کلید واژه: واژگان کلیدی: خوش تنظ می, انگ زف تحص لی, انگ زف شرونی, انگ زف ب رونی, بی انگ زری, راهبرشهای شدناختی و فرا شناختی,
چکیده مقاله :
چکیدهپژوهش حاضر با هدف بررسی تأث ر مموزف راهبرشهای خوشتنظ می )شناختی و فراشناختی ( بر انگ دزف تحصد لیشانش مموزاآ شخترسا او شب رستاآ شهر اسلامشهر انجام شد. به این منظور از م اآ دل ه شانش مموزاآ این پایدهتعداش 06 نفر به ش وه نمونه ر ری خوشه ای چند مرحله ای انتخاب وبدا جدایگزینی تصداشفی شر شو ردره مزمدایش ودنتر قرار ررفتند.ابتدا هر شو رروه شر پ ش مزموآ )مق داس انگ دزف تحصد لی ( شدردت نموشندد، سدپس ردروهمزمایش شه جلسه یک و ن م ساعته مموزف راهبرشهای خوشتنظ می را شریافت شاشت وشر پایاآ ،هر شو ردروه پدسمزموآ را اجرا نموشند.تجزیه و تحل ل شاشه ها ب انگر تأث ر مثبدت و معنداشارمموزف راهبرشهدای خدوش تنظ مدی بدرجنبه های روناروآ انگ زف تحص لی بوش.واژگان کلیدی: خوش تنظ می، انگ زف تحص لی، انگ زف شرونی، انگ زف ب رونی، بی انگ زری ،راهبرشهای شدناختی وفرا شناختی