• XML

    isc pubmed crossref medra doaj doaj
  • فهرست مقالات


      • دسترسی آزاد مقاله

        1 - شناسایی و اولویت بندی عوامل اصلی اجرای مجازی سازی دسکتاپ با استفاده از تکنیکFazzy DematelوFazzy ANP
        چنگیز والمحمدی هادی حاجی باقر
        هدف شناسایی و اولویت بندی عوامل اصلی مجازی سازی دسکتاپ با استفاده از تکنیکF.DEMATTELوF.ANPمی باشد.تحقیقحاضرازلحاظهدفکاربردی، ازلحاظنوعسوالهایپژوهشدر زیر ردهتحقیقاتپیمایشیو ازنظرگردآوریدادههاازروشتوصیفی-پیمایشیمیباشد.در این تحقیقاز روشfuzzy DEMATTELوfuzzy ANPاستفاده شده چکیده کامل
        هدف شناسایی و اولویت بندی عوامل اصلی مجازی سازی دسکتاپ با استفاده از تکنیکF.DEMATTELوF.ANPمی باشد.تحقیقحاضرازلحاظهدفکاربردی، ازلحاظنوعسوالهایپژوهشدر زیر ردهتحقیقاتپیمایشیو ازنظرگردآوریدادههاازروشتوصیفی-پیمایشیمیباشد.در این تحقیقاز روشfuzzy DEMATTELوfuzzy ANPاستفاده شده است.از عوامل تاثیرگذار بر مجازی سازی دسکتاپ،12عامل مهم شناسایی شدند که عبارتندازبهرهبرداریازمنابع، هزینه، زمان، امنیت."هزینه"تاثیرپذیرترین عامل مجازی سازی دسکتاپ می باشد.به عبارتی این عامل، مشکلاصلیمسئله و گلوگاه موفقیت در مجازی سازی دسکتاپ است کهتوسط عوامل تأثیرگذار حل میشود."بهرهبرداریازمنابع"تأثیرگذارترین عامل مجازی سازی دسکتاپ می باشدکه بیشترین اهمیت رادارد و مشکل مورد نظر را حل کرده و باید در اولویت قرار گیرد.به منظور تعیین تاثیرگذاری و تاثیرپذیری عوامل شناسایی شده مجازی سازی دسکتاپ از تکنیکدیمتل فازی استفاده شد.بدین منظور پرسشنامه ای تهیه گردید و در اختیار کارشناسان و متخصصیناین امر قرار گرفت و سپس توسط تکنیکF.ANPاوزان شاخص ها به شرح ذیل محاسبه گردید:بیشترین وزن مربوط به معیار"هزینهخریدسختافزارونرمافزار"می باشد.عامل"کاهشهزینهزیرساخت)شبکه("اولویت دوم،"کاهشهزینهبرق"اولویت سوم،"افزایشسرعتدسترسیبهاطلاعات"اولویت چهارم و"کاهشزمانکارها"در بین اولویت پنجم12عامل کسب کردند کهتقریبا74٪از وزن کل عوامل را به خود اختصاص دادند. پرونده مقاله
      • دسترسی آزاد مقاله

        2 - اثر عوامل مالی رفتاری بر ارزش معاملات در شرایط مختلف بازار سهام
        علی رضاییان محمد اسماعیل فدایی نژاد ابراهیم جوشن
        این تحقیق به بررسی و مقایسه اثر عوامل مالی رفتاری بر ارزش معاملات بازار طی سه دورهمختلف بازدهی بازار)روند رشدی، روند نزولی، روند ثابت(می پردازد.سه روند مذکور طیبازه زمانی1390تا1394در بازار سهام ایران شناسایی شده اند.داده های مورد استفاده از مراجعه به آرشیو دادههای تاریخ چکیده کامل
        این تحقیق به بررسی و مقایسه اثر عوامل مالی رفتاری بر ارزش معاملات بازار طی سه دورهمختلف بازدهی بازار)روند رشدی، روند نزولی، روند ثابت(می پردازد.سه روند مذکور طیبازه زمانی1390تا1394در بازار سهام ایران شناسایی شده اند.داده های مورد استفاده از مراجعه به آرشیو دادههای تاریخی شرکت بورس و اوراق بهادار تهران تهیه شده و برای نشان دادن اثر عوامل مالی رفتاری برارز معاملات از روش رگرسیون استفاده شد.نتایج پژوهش دلالت بر آن داشت که در روند رشدی بازار، فقط وجود اثر خوش بینی تایید شدهو در شرایط نزولی اثر خوش بینی و بد بینی هر دو تایید شده و در روند ثابت اثر خوشبینی در سطحاطمینان بالاتری نیست به بدبینی تایید می گردد و در هیچ کدام ازدوره ها اثر اعتماد تایید نشد. پرونده مقاله
      • دسترسی آزاد مقاله

        3 - رقابت ها و چالش های پیش روی بانکداری موبایلی)مقایسه بانک های دولتی و خصوصی شهرستان زنجان(
        مریم مستندی محمد دالمن پور
        امروزه یکی از شیوه های نوین که در عرصه خدمات بانکی مورد توجه اساسی قـرار گرفتـه اسـت،عرضه خدمات مالی و بانکی با استفاده از خدمات تلفن همـراه اسـت.همـانطور کـه تکنولـوژی موبایـلتوسعه یافته است، بانکداری موبایلی هم به عنوان بخشی از زندگی روزانه پذیرفته شده است.هدف اینتحقی چکیده کامل
        امروزه یکی از شیوه های نوین که در عرصه خدمات بانکی مورد توجه اساسی قـرار گرفتـه اسـت،عرضه خدمات مالی و بانکی با استفاده از خدمات تلفن همـراه اسـت.همـانطور کـه تکنولـوژی موبایـلتوسعه یافته است، بانکداری موبایلی هم به عنوان بخشی از زندگی روزانه پذیرفته شده است.هدف اینتحقیق مقایسه چالش های پیش روی بانکداری موبایلی در میان بانک های خصوصی شهر زنجـان مـیباشد.در این پژوهش به صورت موردی بانک های ملت و صادرات به صورت نمونه انتخاب گردیده انـد.هدف تحقیق کاربردی و روش آن توصیفی پیمایشی می باشـد.ابـزار گـردآوری داده هـا پرسشـنامه وجامعه آماری مورد بررسی کلیه مدیران، معاونان و کارشناسان شبکه بانکهای صـادرات و ملـت شـهرزنجان می باشند.بر اساس نتایج به دست آمده از آزمون لوین، برابری واریانس متغیرهای توانایی فنـی،حفظ امنیت اطلاعات، فرهنگ سازی، سهولت کاربرد و نوآوری خدمات رد و تنها برابری واریانس بـرایمتغیر ضمانت های قانونی پذیرفته شـده اسـت.همچنـین برابـری میـانگین متغیرهـای حفـظ امنیـتاطلاعات، ضمانت های قانونی، فرهنگ سازی و نوآوری خدمات رد، و برابری میانگین متغیرهای تواناییفنی و سهولت کاربرد تایید شده است. پرونده مقاله
      • دسترسی آزاد مقاله

        4 - بررسی عوامل مرتبط بر ترجیحات مشتریان برای خرید و یا اجاره مسکن )مورد مطالعه:جویندگان مسکن در شهر تهران(
        جمشید صالحی صدقیانی ابوالفضل تاج زاده نمین مهدیه فناخسرو
        شناساییچگونگیانتخابمسکنوعواملموثربرآنوترجیحات مشتریان برای خرید و یا اجارهمسکن یکیازنیازهایاساسیسیاستگذارانبخش مسکنمیباشد.صنعت ساختمانسازی و بازارخرید و فروش، مسکن و ملک نقش بسیار مهمی در اقتصاد کشور و سبد هر خانواده دارد.امروزه تمامسازمان ها برای تداوم سودآوری و بازدهی چکیده کامل
        شناساییچگونگیانتخابمسکنوعواملموثربرآنوترجیحات مشتریان برای خرید و یا اجارهمسکن یکیازنیازهایاساسیسیاستگذارانبخش مسکنمیباشد.صنعت ساختمانسازی و بازارخرید و فروش، مسکن و ملک نقش بسیار مهمی در اقتصاد کشور و سبد هر خانواده دارد.امروزه تمامسازمان ها برای تداوم سودآوری و بازدهی خود،به دنبال جذب مشتری و افزایش رضایتمندی وشناخت ترجیحاتآنها هستند.این مسأله به خصوص برای مسکن سازان اهمیت ویژه ای دارد،زیرامسکن برای مصرف کننده اش کالایی دائمی است.تحقیق حاضر با هدف بررسی عوامل مرتبط بر ترجیحات مشتریان برای خرید و یا اجاره مسکنانجام شده است.این عوامل عبارتنداز:عوامل شخصی، اقتصادی، داخلی، خارجی و محیطی.در پژوهشکاربردی حاضر، دادههای موردنیاز از طریق ابزار پرسشنامه و به روش نمونه گیری دردسترس از میان385نفر از جویندگان اجاره و یا خرید مسکن در شهر تهران گردآوری شد.به منظور سنجش رواییابزار گردآوری، از تحلیل عاملی تأییدی و به منظور آزمون فرضیات از روش آزمون تی تک نمونهایبهره گرفته شد.یافتهها نشان داد تمامی عوامل بر ترجیحات مشتریان خریدار و یا مستاجرین مسکن تاثیر دارد. پرونده مقاله
      • دسترسی آزاد مقاله

        5 - بررسی کاربرد هزینه یابی بر مبنای فعالیت)ABC(در شرکتهای صنایع غذایی استان زنجان
        محمد جلیلی محمد یوسفی
        امروزه در محیط رقابتی ابزارهایی جهت کمک به مدیریت به منظور تولید بهینه مـورد نیـاز اسـتسود آوری و کارائی سازمان ها هدف اصلی مدیران است که سیسـتمهزینـه یـابی بـر مبنـای فعالیـتمیتواند با استفاده از اطلاعات به روز و دقیق در مورد جزئیات فعالیت ها و فرایندها این هدف را محقق چکیده کامل
        امروزه در محیط رقابتی ابزارهایی جهت کمک به مدیریت به منظور تولید بهینه مـورد نیـاز اسـتسود آوری و کارائی سازمان ها هدف اصلی مدیران است که سیسـتمهزینـه یـابی بـر مبنـای فعالیـتمیتواند با استفاده از اطلاعات به روز و دقیق در مورد جزئیات فعالیت ها و فرایندها این هدف را محققمی سازد در این پژوهش سعی بر این است که امکان بکار گیری سیستم هزینه یابی بر مبنـای فعالیـترا در شرکتهای صنایع غذایی استان زنجان مورد بررسـی قـرار گیـرد ایـن پـژوهش از نـوع تحقیقـاتکاربردی و روش مطالعه از نوع توصیفی–تحلیلی انجـام پذیرفتـه شـده اسـت ایـن تحقیـق بصـورتمیدانی بوده و برای ارزیابی فرضیه ها پرسشنامه های با مقیاس لیکـرت طراحـی شـده اسـت کـه ایـنپرسش نامه در اختیار مدیران و سرپرستان مالی شرکتهای صنایع غذایی استان زنجان جهـت تجزیـه وتحلیل فرضیات ذیل قرار گرفتبستر مناسبی از لحاظ علمی جهت پیاده سازی سیستم هزینه یابی بر مبنای فعالیت در شرکتهایصنایع غذایی استان زنجان وجود داردراهکار های مناسبی برای تشریح مزایای سیستم هزینه یابی بر مبنای فعالیت جهت جلـوگیری ازمقاومت کارکنان در نظر گرفته شده استبه منظور بهره مندی بیشتر از مزایای سیستم هزینه یابی بر مبنـای فعالیـت پیچیـدگی کـافی درفرایند تولید با در نظر گرفتن حجم آن در شرکتهای صنایع غذایی استان زنجان وجود داردبرای طراحی مدل هزینه یابی بر مبنای فعالیت امکان شناسایی محرکهای هزینه و عامـل فعالیـتدر شرکتهای صنایع غذایی استان زنجان وجود داردنتایج بدست آمده ابتداء با اسـتفاده از آمـار توصـیفی تحلیـل شـدو سـپس بـا اسـتفاده از آزمـونT_TESTتک نمونه ای در سطح اطمینان%95بررسی شـده اسـت نتـایج حـاکی از آن اسـت کـهامکان بکار گیری سیستم هزینه یابی بر مبنای فعالیت در شرکتهای صنایع غذایی استان زنجان وجـوددارد پرونده مقاله
      • دسترسی آزاد مقاله

        6 - بررسی ارتباط بین مسئولیت های اجتماعی شرکت ها و محدودیت تأمین منابع مالی در شرکت های پذیرفته شده در بورس اوراق بهادار تهران
        یداله رجائی مهین نصیری نبی اله محمدی
        این پژوهش،ارتباط بین مسئولیتهایاجتماعی شرکتها و محدودیت تأمینمنابع مالی شرکتبهواسطه اندازه و اهرم مالی را موردبررسیقرار میدهد.دوره زمانی این پژوهش از ابتدای سال1388تاپایان سال1392هست.جامعهآماری پژوهش کلیه شرکتهایپذیرفتهشدهدر بورس اوراق بهادارتهرانمی باشد.73شرکتبهعنواننم چکیده کامل
        این پژوهش،ارتباط بین مسئولیتهایاجتماعی شرکتها و محدودیت تأمینمنابع مالی شرکتبهواسطه اندازه و اهرم مالی را موردبررسیقرار میدهد.دوره زمانی این پژوهش از ابتدای سال1388تاپایان سال1392هست.جامعهآماری پژوهش کلیه شرکتهایپذیرفتهشدهدر بورس اوراق بهادارتهرانمی باشد.73شرکتبهعنواننمونه آماری پژوهش بهروش حذف سامانمند بااعمالمحدودیتها،از بین شرکتهایجامعه انتخاب شد.روش گردآوریدادههاغیرتعاملی-پس رویدادیاست کهدادههایموردنیازپژوهش از صورتهایمالیشرکتهایموردمطالعهدر نرمافزاررهآوردنویناستخراج شد.برای تجزیهوتحلیلدادهها از نرمافزارEviewsاستفاده شد.روش پژوهشاز بعد هدفتوصیفی، از بعداستفادهکنندهاز پژوهش، کاربردی و از بعد زمان مقطعیهستو روش تحلیلدادههابااستفاده از مدل رگرسیون چند متغیره می باشد.نتایج حاصل از این مطالعه نشان داد که یک ارتباطمعناداری بین مسئولیتهایاجتماعی شرکتها وکاهشمحدودیت تأمینمنابع مالی وجود دارد. پرونده مقاله
      • دسترسی آزاد مقاله

        7 - ارائه الگویی از روابط علت و معلولی اثربخشی تبلیغات برای صادرات محصولات غیرنفتی استان آذربایجان شرقی به کشورهایCIS
        مجتبی رمضانی طاهر روشندل اربطانی طهمورث حسنقلی پور حبیب ابراهیم پور
        حائز اهمیت است ارتباطات است؛ به گونه آنچه در بازاریابیای که امروزه ارتباطات جزء لاینفککلیه استراتژیهای بازاریابی به شمار میروند، زیرا نقش مهمی در ایجاد آگاهی در مشتریان در ارتباطبا محصولات و خدمات سازمانها داشته، تا حد زیادی در ایجاد جایگاه مناسب برای سازمان در بازارنقش چکیده کامل
        حائز اهمیت است ارتباطات است؛ به گونه آنچه در بازاریابیای که امروزه ارتباطات جزء لاینفککلیه استراتژیهای بازاریابی به شمار میروند، زیرا نقش مهمی در ایجاد آگاهی در مشتریان در ارتباطبا محصولات و خدمات سازمانها داشته، تا حد زیادی در ایجاد جایگاه مناسب برای سازمان در بازارنقش دارند.در این راستا تبلیغات که یکی از اجزای مهم و تأثیرگذار فرایند بازاریابی و یکی از ابزارارتباطات است.بر همین اساس تحقیق حاضر با هدف ارائه الگویی از روابط علت و معلولی اثربخشیتبلیغات برای صادرات محصولات غیرنفتی استان آذربایجان شرقی به کشورهایCISانجام شده است.برای نیل به هدف فوق یک سوال اصلی و دو سوال فرعی تدوین شده است.روش تحقیق توصیفی بودهوجامعه آماری این تحقیق کلیه صادرکنندگان استان آذربایجان شرقی در فاصله سالهای1390تا1394می باشد که بر اساس امار سازمان صنعت، معدن و تجارت تعداد آنها161نفر تعیین شده است.برای تجزیه و تحلیل دادهها از روش دیمتل فازی استفاده شده است.برای جمعآوری دادههای لازم ازپرسشنامهمخصوص دیمتل فازی استفاده شده است.نتایج بررسیها نشان میدهد که تداوم و استمرارتبلیغات، ایجاد تصویر ذهنی مثبت نسبت به محصول یا خدمت، ابتکار و خلاقیت موجود در تبلیغ، نوعرسانه، زمان مناسب ارائه تبلیغ، تکرار دفعات تبلیغات، صداقت در پیامهای تبلیغاتی و شهرت و وجههخوب برند هشت سازه اصلی تحقیق میباشند.که تداوم و استمرار تبلیغات ، ایجاد تصویر ذهنی مثبتنسبت به محصول یا خدمت، ابتکار و خلاقیت موجود در تبلیغ و نوع رسانه تأثرگذارترین سازهها و زمانمناسب ارائه تبلیغ، تکرار دفعات تبلیغات، صداقت در پیامهای تبلیغاتی و شهرت و وجهه خوب برندتأثیرپذیرترین سازههای تحقیق میباشند. پرونده مقاله
      • دسترسی آزاد مقاله

        8 - رابطه اختلاف قیمت پیشنهادی خرید و فروش سهام با بازدهی بازار، تعداد دفعات معامله و سرعت گردش سهام در بورس اوراق بهادار تهران
        شهره اصغری گیلده محسن حمیدیان بهزاد یوسفیان امیرخیز
        در این پژوهش، رابطه بیناختلاف قیمت پیشنهادیخرید و فروش سهامبا بازدهی بازار، تعداددفعات معامله و سرعت گردش سهام در بورس اوراق بهادار تهرانراموردارزیابیقرار دادیم.جامعهمطالعاتی پژوهش حاضر شرکتهای پذیرفته شده در بورس اوراق بهادار تهران در طی یک دوره پنجساله)سالهای1392-1388 چکیده کامل
        در این پژوهش، رابطه بیناختلاف قیمت پیشنهادیخرید و فروش سهامبا بازدهی بازار، تعداددفعات معامله و سرعت گردش سهام در بورس اوراق بهادار تهرانراموردارزیابیقرار دادیم.جامعهمطالعاتی پژوهش حاضر شرکتهای پذیرفته شده در بورس اوراق بهادار تهران در طی یک دوره پنجساله)سالهای1392-1388(میباشد.در نهایت با توجه به محدودیتهای پژوهش اطلاعات مربوط به160شرکت جمعآوری گردید و سپس با استفاده از جدول مورگان تعداد113شرکت به روشنمونهگیری تصادفی ساده انتخاب گردید.جهت مستند سازی نتایج تجزیه و تحلیل آماری و ارائه راهحلهای نهایی، محقق از شیوه آماری با استفاده از نرم افزارهایSPSSوEviewsاقدام به تجزیه وتحلیل سوالات و فرضیات نموده است.فرضیههایپژوهش با استفاده از رگرسیونچند گانه خطیدومتغیرهو چند متغیرهو آزمونهایFوtتحلیلشدهاند.نتایجحاصل از آزمون فرضیهها نشان میدهدکهبیناختلاف قیمت پیشنهادیو بازده بازار رابطه وجودندارد وبیناختلاف قیمت پیشنهادی وتعداد دفعات معاملهسرعت گردش سهام و سرعت گردش سهام رابطه وجود دارد. پرونده مقاله
      • دسترسی آزاد مقاله

        9 - تعیین واولویت بندی عوامل موثر بر استراتژی مدیریت دانش
        بهرام علی شیری طالقانی فاطمه ورعی
        اینپژوهشبه مطالعهدقیقعواملموثر بر انتخاب استراتژیهای مدیریت دانش پرداخته است، دراین راستا با توجه متغیرهای استخراج شده از مطالعات گذشته و به روش تحلیل عاملی اکتشافی10عامل اصلی با متغیرهای فرعی هر کدامشناسایی شده است.ابزارگردآوریدادهها، پرسشنامهبوده ورواییمحتواییاز مبانی چکیده کامل
        اینپژوهشبه مطالعهدقیقعواملموثر بر انتخاب استراتژیهای مدیریت دانش پرداخته است، دراین راستا با توجه متغیرهای استخراج شده از مطالعات گذشته و به روش تحلیل عاملی اکتشافی10عامل اصلی با متغیرهای فرعی هر کدامشناسایی شده است.ابزارگردآوریدادهها، پرسشنامهبوده ورواییمحتواییاز مبانی نظری تحقیقتوسطاستادانمجرب تأییدگردیده و اعتبارساختاریآنبااستفادهازتجزیهوتحلیلعاملیموردبررسیقرار گرفتهوتاییدشدهاست.بهمنظورتعیینپایاییآنازآلفای کرونباخاستفاده شده که مقدار آن805/0برآورد گردیده است اهمیتواولویتاینعوامل باآزمون فریدمنموردتجزیهوتحلیلقرارگرفتهکهبر این اساسعوامل ارزیابی و استراتژیک و فرهنگیبهعنوانمهمترینعواملشناسایی شده اند. پرونده مقاله
      • دسترسی آزاد مقاله

        10 - بررسی عوامل موثر بر سرمایه گذاری در صنایع مختلف ایران )بر حسب کدهایISIC
        منیره دیزجی مریم حبیب پورفتاحی
        سرمایهگذاریبهعنوانیکیازمسائلعمدهاقتصادیمطرحبودهوبرایایجادوتداومرشداقتصادیتشکیلسرمایهدرهرکشوریازاهمیتخاصیبرخورداراست.در این میان صنعت،یکیازبخشهایمهماقتصادیاستکهنیازبهسرمایهبیشتریداردوبرایتوسعهاینبخش،رشدسرمایه-گذاریبایدشتاببیشتریبگیرد.بنابراین هدف از این تحقیق بررسیتأثیرص چکیده کامل
        سرمایهگذاریبهعنوانیکیازمسائلعمدهاقتصادیمطرحبودهوبرایایجادوتداومرشداقتصادیتشکیلسرمایهدرهرکشوریازاهمیتخاصیبرخورداراست.در این میان صنعت،یکیازبخشهایمهماقتصادیاستکهنیازبهسرمایهبیشتریداردوبرایتوسعهاینبخش،رشدسرمایه-گذاریبایدشتاببیشتریبگیرد.بنابراین هدف از این تحقیق بررسیتأثیرصادرات، تحقیقوتوسعه،ارزشافزودهوتورمبرسرمایهگذاریدرصنایعمختلفایرانبرحسبکدهایISICمیباشد.جامعهآماری برای این مطالعه22گروه صنعتی طی دوره زمانی1392-1375میباشد که با مدل اقتصاد-سنجی دادههای پانل براساس نرم افزارEviewsبرآورد شده است.نتایج بهدست آمده نشان میدهدارزشافزوده، صادرات و مخارج تحقیق و توسعه در دوره مذبور تاثیر مثبت و معناداری بر سرمایهگذاریدر صنایع مورد بررسی داشتهاند؛ به طوری که افزایش یک درصد ارزش افزوده، صادرات و تحقیق وتوسعه به ترتیب26/009/0و98/0درصد منجر به افزایش در سرمایهگذاری در صنایع مختلف شدهاست.همچنین یافتههای تحقیق نشان داد عامل تورم اثر منفی و غیرمعنیداری بر سرمایهگذاری داشتهاست. پرونده مقاله