بررسی رابطه بین توسعه خدمات الکترونیک بر سود سهام گل گهر سیرجان
محورهای موضوعی : مدیریتعباسعلی حق پرست 1 , علیرضا فخرآبادی 2 , میترا کاشه 3 , مریم موحدیان 4
1 - عضو هیات علمی گروه حسابداری ، واحد زاهدان ، دانشگاه آزاد اسلامی ، زاهدان ، ایران
2 - عضو هیات علمی ، گروه حسابداری ، واحد شهید حاج قاسم سلیمانی
3 - دانشجوی رشته حسابداری مقطع دکتری دانشگاه آزاد اسلامی واحد زاهدان - ایران
4 - دانشجوی رشته حسابداری مقطع دکتری دانشگاه آزاد اسلامی واحد زاهدان - ایران
کلید واژه: توسعه خدمات الکترونیک, سود سهام, مجتمع گل گهر سیرجان.,
چکیده مقاله :
خدمات الکترونیک به عنوان یک ابزار مهم و تأثیرگذار در توسعه کسبوکارها و ارتقاء روشهای ارتباطی و خدمات به مشتریان، بر سود سهام شرکتها تأثیر دارد. این تأثیرات بهصورت گستردهای در دنیای مدرن و پویای امروز قابلمشاهده است؛ بر این اساس هدف از این تحقیق بررسی رابطه بین توسعه خدمات الکترونیک و سود سهام مجتمع گل گهر سیرجان میباشد. جامعه آماری تحقیق کارشناسان، سرپرستان و مدیران ارشد مجتمع گل گهر سیرجان به تعداد 5000 نفر میباشد. حجم نمونه با استفاده از فرمول کوکران، 356 نفر انتخاب شد. در راستای جمعآوری اطلاعات از پرسشنامه خدمات الکترونیک و بررسی سود سهام به تجزیهوتحلیل صورتهای مالی پرداخته شد. روایی پرسشنامه 82/0 و پایایی آن 93/0 محاسبه گردید. برای تجزیه وتحلیل دادهها از نرمافزار SPSS و آزمون همبستگی پیرسون استفاده شد. یافتههای تحقیق نشان داد بین خدمات الکترونیک، قابلیت استفاده، کیفیت اطلاعات و تعامل خدمات با سود سهام رابطه مثبت و معنیداری وجود دارد.
Electronic services are an important tool in the development of businesses and the promotion of communication services to customers, and it has an impact on the company's profits. These effects can be widely seen in the modern and dynamic world; so, the purpose of research is to examine the relationship between the development of electronic services and the dividend of Gol Gohar in Sirjan. The statistical population is 5000 experts, supervisors and senior managers of Gol Gohar Sirjan. sample size was selected using Cochran's formula, 356 people. Financial statements were analyzed to collect information from the electronic service questionnaire and check dividends. The validity of the questionnaire was calculated as 0.82 and its reliability as 0.93. SPSS software and Pearson correlation test were used to analyze the data. The findings showed that there is a positive and significant relationship between electronic services, usability, information quality and service interaction with dividends.