پژوهش حاضر بهمنظور شناسایی شاخصهای پیشرو ارزش طول عمر مشتری در باشگاههای ورزشی تدوینشده است. این پژوهش به لحاظ هدف، کاربردی و از منظر ماهیت و روش آمیخته (اکتشافی متوالی) است. پژوهش در دو بخش کیفی و کمی انجام شد. نمونه بخش کیفی را 18 نفر از خبرگان و متخصصین ورزشی و د چکیده کامل
پژوهش حاضر بهمنظور شناسایی شاخصهای پیشرو ارزش طول عمر مشتری در باشگاههای ورزشی تدوینشده است. این پژوهش به لحاظ هدف، کاربردی و از منظر ماهیت و روش آمیخته (اکتشافی متوالی) است. پژوهش در دو بخش کیفی و کمی انجام شد. نمونه بخش کیفی را 18 نفر از خبرگان و متخصصین ورزشی و در بخش کمی 384 نفر از مدیران ورزشی باشگاههای ورزشی تشکیل میدادند. انتخاب نمونه در بخش کیفی به روش غیر تصادفی هدفمند با رویکرد گلوله برفی انجام گرفت و دادهها با مصاحبههای نیمه ساختاریافته جمعآوری گردید. در بخش کمی از روش نمونهگیری خوشهای و تصادفی طبقهای حجم نمونه انتخاب و از پرسشنامه خروجی از بخش کیفی دادهها جمعآوری گردید. در مرحله کیفی از روشهای آماری تکنیک دلفی و در مرحله کمی از معادلات ساختاری استفاده گردید. تحلیلهای آماری با نرمافزارهای اس.پی.اس.اس و آموس انجام گرفت. نتایج گویای این است که پیشرانهای ارزش طول عمر مشتری به عوامل نهگانه (سختافزاری، نرمافزاری، مالی، راهبردی، اجتماعی، انگیزشی، رفتاری، فرآیندی و اجرایی) بستگی دارد. در راستای نتایج پیشنهاد میشود مدیران، با در نظر گرفتن مؤلفههای عوامل انگیزشی، اجرایی و رفتاری زمینه رضایت و وفاداری مشتریان، اعتماد و اطمینان در آنان را بهبود بخشیده و همچنین با موردتوجه قرار دادن عوامل راهبردی و مالی، وضعیت آتی مشتریان را پیشبینی نمایند.
پرونده مقاله
این پژوهش با هدف تأثیر رهبری اصیل بر توانمندسازی کارکنان از طریق نقش میانجی آوای سازمانی و عدالت سازمانی انجام شد. شایان ذکر است که این پژوهش، توصیفی و از نوع مطالعات همبستگی بود. جامعه آماری پژوهش حاضر همه کارکنان ادارات ورزش و جوانان غرب کشور به تعداد 885 نفر بودند. د چکیده کامل
این پژوهش با هدف تأثیر رهبری اصیل بر توانمندسازی کارکنان از طریق نقش میانجی آوای سازمانی و عدالت سازمانی انجام شد. شایان ذکر است که این پژوهش، توصیفی و از نوع مطالعات همبستگی بود. جامعه آماری پژوهش حاضر همه کارکنان ادارات ورزش و جوانان غرب کشور به تعداد 885 نفر بودند. درنهایت، تعداد 370 نفر بهعنوان نمونه بهصورت تصادفی ساده انتخاب شدند. ابزار پژوهش چهار پرسشنامه رهبری اصیل والومبا و همکاران (2000)، توانمندسازی کارکنان اسپریتزر (1995)، آوای سازمانی هامس (2009) و عدالت سازمانی مورمن و نیهوف (1993) بود. روایی صوری و محتوایی ابزار پژوهش توسط گروهی از اساتید صاحبنظر و روایی سازه آن بهوسیله تحلیل عاملی تأییدی مبتنی بر مدل معادلات ساختاری تأیید گردید. همچنین پایایی پرسشنامه‎ها با استفاده از ضریب آلفای کرونباخ گزارش شد. برای تجزیهوتحلیل دادهها از نرمافزارهای اس.پی.اس.اس.، اس.پی.اس.اس. سمپلپاور و اسمارت پی.ال.اس. استفاده گردید. نتایج نشان داد که آوای سازمانی اثر مثبت و معناداری بر توانمندسازی دارد. رهبری اصیل اثر مثبت و معناداری بر آوای سازمانی، توانمندسازی و عدالت سازمانی دارد. عدالت سازمانی اثر مثبت و معناداری بر توانمندسازی دارد. همچنین رهبری اصیل بر توانمندسازی از طریق آوای سازمانی اثر مثبت و معناداری دارد. درنهایت نتایج نشان داد که رهبری اصیل بر توانمندسازی از طریق عدالت سازمانی اثر مثبت و معناداری دارد. میتوان گفت که رهبری اصیل نقش مهمی در کاهش اقدامات منفی ایفا میکند و کارمندان و رهبران را قادر میسازد جهت اثربخشی همهجانبه و موفقیت سازمان با یکدیگر، همکاری عمیقی داشته باشند.
پرونده مقاله
پیشرفت های اخیر در فنآوری اطلاعات و ارتباطات، موج جدیدی از استقبال عمومی برای استفاده از این مزیت نوین را بدنبال داشته است. تجارت الکترونیک در راستای گسترش کسب و کارهای مجازی یکی از این منافع جدید بشمار می رود. در این راستا دانشگاه ها بعنوان خاستگاه تولید و کمک به پذیرش چکیده کامل
پیشرفت های اخیر در فنآوری اطلاعات و ارتباطات، موج جدیدی از استقبال عمومی برای استفاده از این مزیت نوین را بدنبال داشته است. تجارت الکترونیک در راستای گسترش کسب و کارهای مجازی یکی از این منافع جدید بشمار می رود. در این راستا دانشگاه ها بعنوان خاستگاه تولید و کمک به پذیرش فنآوری، همواره نقش مهمی را در توسعه تجارت الکترونیک ایفا مینمایند. مطالعه حاضر عوامل موثر بر میزان پذیرش و بهره گیری از تجارت الکترونیک در میان اعضای هیأت علمی تربیت‎بدنی وکشور را مورد بررسی قرار داد. جامعه آماری شامل کلیه اعضای هیأت علمی تربیتبدنی و علوم ورزشی کشور به تعداد 150 نفر براساس روش نمونه‎گیری کوکران بود. ابزار اندازه‎گیری شامل پرسشنامه محقق ساخته پذیرش و بهرهگیری از تجارت الکترونیک و پرسشنامه‎های عوامل فردی و محیطی از پرسشنامه لی و عزیزی و حاج کریمی بود. از نظر متخصصان برای تأیید روایی صوری و محتوایی، از تحلیل عاملی تائیدی برای تأیید روایی سازه و از آلفای کرونباخ برای پایایی آنها و از مدل معادلات ساختاری برای آزمون فرضیات استفاده شد. یافتهها نشان داد در میان عوامل فردی، تجربه مستقیم، ریسک درک شده و فایده درک شده بیشترین تأثیر را بر میزان پذیرش و تجربه مستقیم، ریسک مورد انتظار و دانش بیشترین تأثیر را بر میزان بهرهگیری تجارت الکترونیک توسط اعضاء هیأت علمی تربیت‎بدنی و علوم ورزشی داشته است. بهنظر می‎رسد عامل اصلی عدم استقبال از معاملات اینترنتی در ایران، ریشه در عوامل فردی و محیطی دارد بهطوریکه این عدم اعتماد و اطمینان در اعضای هیأت علمی نیز تاثیر زیادی دارد
پرونده مقاله
زمینه و هدف: هدف از این پژوهش شناسایی الگوی روابط علی عوامل مؤثر بر مدیریت استعداد نزد سازمانهای ورزشی بود.روشها: رویکرد این پژوهش آمیخته بود. مشارکتکنندگان این پژوهش را در بخش کیفی صاحبنظران و در بخش کمی کلیه کارکنان وزارت ورزش و جوانان بودند. در مطالعه کیفی روش نم چکیده کامل
زمینه و هدف: هدف از این پژوهش شناسایی الگوی روابط علی عوامل مؤثر بر مدیریت استعداد نزد سازمانهای ورزشی بود.روشها: رویکرد این پژوهش آمیخته بود. مشارکتکنندگان این پژوهش را در بخش کیفی صاحبنظران و در بخش کمی کلیه کارکنان وزارت ورزش و جوانان بودند. در مطالعه کیفی روش نمونهگیری هدفمند از نوع گلولهبرفی و در مطالعه کمی روش نمونهگیری خوشهای تصادفی بود. تعداد افراد مشارکتکننده در مطالعه کیفی بر مبنای اشباع نظری 15 نفر و در مطالعه کمی حجم نمونه برابر با 250 نفر بود.. لازم به ذکر است این تحلیل با کمک نرمافزارهای، Maxqda نسخه 12، SPSS نسخه 23، Smart PLS نسخه 3، و ماکروی اکسل دیمتل انجام شد. یافتهها: براساس یافتههای مطالعه کیفی، مدیریت استعداد در سازمانهای ورزشی به عنوان یک نهاده تابع عوامل درون-سازمانی (چابکی استراتژیک، مدیریت تنوع، نوآوری همگرایانه، بلوغ انعطافپذیری، هوش تجاری، مدیریت دانش الکترونیکی، یادگیری و آموزش آنلاین، تحول سازمانی، فضای متلاطم سازمان) و برونسازمانی (جهانیسازی، تحول دیجیتال، تحرک جهانی) است. همچنین میزان سازگاری الگوی نظری با الگوی تجربی نسبتاً سازگار است. نتیجهگیری: در نتیجه میتوان اشاره به این داشت که بخش زیادی از راندمان مدیریت استعداد در سازمانهای ورزشی متأثر از مدیریت تنوع است و توجه و تمرکز بر آن باعث کارایی سیستم مدیریت استعداد نزد سازمانهای ورزشی میشود.
پرونده مقاله
هدف این پژوهش ارائه الگوی نهادینهسازی برابری جنستی در ورزش ایران بود. این پژوهش به لحاظ روش-شناسی کیفی و از نوع نظریه داده بنیاد روش نظاممند بود. جامعۀ آماری این پژوهش را صاحبنظران حوزه مدیریت ورزش زنان تشکیل میدادند. جهت نمونهگیری از روش نمونهگیری هدفمند استفاده چکیده کامل
هدف این پژوهش ارائه الگوی نهادینهسازی برابری جنستی در ورزش ایران بود. این پژوهش به لحاظ روش-شناسی کیفی و از نوع نظریه داده بنیاد روش نظاممند بود. جامعۀ آماری این پژوهش را صاحبنظران حوزه مدیریت ورزش زنان تشکیل میدادند. جهت نمونهگیری از روش نمونهگیری هدفمند استفاده شد و نمونهگیری تا رسیدن به حد اشباع نظری ادامه پیدا کرد، براین مبنا تعداد 16 مصاحبه انجام گرفت. برای جمعآوری اطلاعات، از مصاحبه نیمه ساختاریافته و بهمنظور تجزیه و تحلیل دادهها از سه فرایند همپوش کدگذاری باز، کدگذاری محوری و کدگذاری نظری استفاده شد. با اقتباس از متن همه مصاحبهها در مرحلۀ کدگذاری باز تعداد 213 مفهوم یا کد اولیه شناسایی شد که پس از تجمیع کدهای به 83 کد کاهش پیدا کرد. سپس در مرحله کدگذاری محوری با در نظر گرفتن قرابت معنایی مفاهیم شناسایی شده 21 مقولۀ فرعی تشکیل و در شرایط علی، زمینه-ای، مداخلهگر، راهبردها و پیامدها دستهبندی شدند. بر مبنای نتایج تحقیق مشخص شد نهادینهسازی برابری جنسیتی موضوعی تک ساحتی نیست و برابری بهعنوان یک ستاده تابع نهادهای مختلفی است که لازم مورد توجه دستاندرکاران مربوطه قرار گیرد.
پرونده مقاله
تحقیق حاضر باهدف ارائه مدل مفهومی ارتباط مدیریت استعداد و سرمایه اجتماعی با تعهد سازمانی کارکنان اداره کل ورزش و جوانان استان فارس انجام گرفت. روش تحقیق حاضر توصیفی همبستگی و به شکل میدانی انجام شد. جامعه آماری تحقیق حاضر شامل تمامی کارکنان اداره کل ورزش و جوانان استان چکیده کامل
تحقیق حاضر باهدف ارائه مدل مفهومی ارتباط مدیریت استعداد و سرمایه اجتماعی با تعهد سازمانی کارکنان اداره کل ورزش و جوانان استان فارس انجام گرفت. روش تحقیق حاضر توصیفی همبستگی و به شکل میدانی انجام شد. جامعه آماری تحقیق حاضر شامل تمامی کارکنان اداره کل ورزش و جوانان استان فارس بود که بر اساس اطلاعات کسبشده تعداد این افراد 114 نفر بود. با توجه به تعداد کم جامعه آماری تمامی 114 نفر به شکل تمام شمار بهعنوان نمونه آماری در این پژوهش انتخاب شدند. ابزار گردآوری داده های تحقیق حاضر شامل 3 پرسشنامه استاندارد بود. در تحقیق حاضر از آمار توصیفی و استنباطی استفاده گردید. کلیه روند تجزیهوتحلیل دادههای تحقیق حاضر در نرمافزار SPSS وجهت مدل سازی از نرم افزار PLS نسخه 2 استفاده شد. نتایج تحقیق نشان داد که مدیریت استعداد بر تعهد تأثیری به میزان 357/0، سرمایه اجتماعی بر تعهد سازمانی تأثیری به میزان 598/0، همچنین مدیریت استعداد بر سرمایه اجتماعی تأثیری به میزان 958/0 دارد. بر اساس نتایج پژوهش به نظر میرسد که مدیریت استعداد نقش مهم و کلیدی در مسیر توسعه مسائل انسانی در اداره کل ورزش و جوانان استان فارس دارد.
پرونده مقاله
هدف از این پژوهش، ارتباط انجمن هواداران فوتبال با رفتار وفاداری با نقش میانجی تشریفات شخصی و اجتماعی و ارزش ادراک شده بود. روش تحقیق از نوع توصیفی - همبستگی میباشد که شکل میدانی انجامشده است. جامعه آماری پژوهش هواداران لیگ برتر فوتبال در سال1400-1401 بودند با توجه به چکیده کامل
هدف از این پژوهش، ارتباط انجمن هواداران فوتبال با رفتار وفاداری با نقش میانجی تشریفات شخصی و اجتماعی و ارزش ادراک شده بود. روش تحقیق از نوع توصیفی - همبستگی میباشد که شکل میدانی انجامشده است. جامعه آماری پژوهش هواداران لیگ برتر فوتبال در سال1400-1401 بودند با توجه به نامحدود بودن جامعه آماری تعداد نمونه با جدول مورگان به تعداد 384 نفر انتخاب شدند. شیوه نمونه گیری به صورت خوشه ای چند مرحله ای استفاده شد. ابزار پژوهش شامل پرسشنامه وفاداری هواداران ورزشی بایر و همکاران (2008)، پرسشنامه تشریفات شخصی و اجتماعی فاضل حسن و همکاران (2021) ، پرسشنامه انجمن هوادارن ورزشی فاضل حسن و همکاران (2021) و پرسشنامه ارزش ادراک شده اگرت و اولاگا (۲۰۰۲)مورد استفاده قرار گرفتند. نتایج تحقیق نشان داد ارزش درک شده مشترک در ارتباط بین انجمن هواداران با رفتار وفاداری نقش میانجی دارد؛ اما متغیر تشریفات فردی و اجتماعی این نقش را ایفا نمی کند. همچنین مدل ساختاری پژوهش با توجه به مقدار شاخص45/0GOF= نشان از برازش مطلوب داشت. لذا توصیه می شود مدیران تیم های ورزشی برای ایجاد رفتار وفاداری در انجمن های هواداران ورزشی تیم های فوتبال ارزش ایجاد شده در ذهن هوادار را به صورت تصویر مطلوبی خلق نمایند.
پرونده مقاله
گردشگری ورزشی درایران باچالش های متعددی رو به رو می باشد.علی رغم تلاش ها درراستای رفع موانع و شناساندن ظرفیت های این حوزه ازگردشگری درکشور،هنوز تاکارآمد شدن آن فاصله است.در این میان آنچه مورد نیاز است، رویکرد مدیریت یکپارچه در جهت توسعه این صنعت می باشد.پژوهش حاضر از نو چکیده کامل
گردشگری ورزشی درایران باچالش های متعددی رو به رو می باشد.علی رغم تلاش ها درراستای رفع موانع و شناساندن ظرفیت های این حوزه ازگردشگری درکشور،هنوز تاکارآمد شدن آن فاصله است.در این میان آنچه مورد نیاز است، رویکرد مدیریت یکپارچه در جهت توسعه این صنعت می باشد.پژوهش حاضر از نوع آمیخته( کیفی-کمی) با رویکرداکتشافی است. دربخش کیفی جهت جمع آوری داده هااز مصاحبه نیمه ساختاریافته استفاده شد و تعداد20نفر ازخبرگان درحوزه های گردشگری و مدیریت ورزشی،جغرافیا از طریق نمونه گیری گلوله برفی انتخاب شدند.همچنین تحلیل داده ها در این بخش با وام گیری از نظریه داده بنیاد و رویکرد گلیزر صورت گرفت. در بخش کمی ابزارجمع آوری داده ها پرسشنامه محقق ساختهءحاصل از بخش اول که روایی آن طبق نظراساتید و پایایی براساس ضریب آلفای کرونباخ تعیین گردید.براساس کدگذاری سه مرحله ای یافته ها نشان دهنده24متغیر در8عامل اصلی؛سیاستی_برنامه ای،وظیفه ای،مدیریتی،قانونی،نهادی،ساختاری،ابزارومنابع،ذینفعان بود.شناسایی عوامل موثرپژوهش ازطریق آزمون های آماریtتک نمونه ای، الویت بندی شاخص ها به کمک پرسشنامه زوجی ای اچ پی انجام شد. تحلیلهای آماری بااستفاده از نرم افزارهای اس پی اس و اکسپرت چویس صورت گرفت.نتایج پژوهش حاضرنشانگرتعددمراکز تصمیم گیرنده درگردشگری ورزشی بودکه با رفع خلاءهای قانونی، تحلیل نارسایی های قوانین و تلاش در ایجاد ظرفیت های نوین قانونگذاری همچنین سهم بندی وظایف در حوزه گردشگری ورزشی به همراه فرهنگ غنی ایران و بودجه ریزی تخصصی می توان به تبیین و تدوین سیاستگذاری ها و برنامه های جامع تاکسب هم افزایی اقدام نمود ودرنهایت قالب اصلی مدیریت یکپارچه دراین حوزه طرح ریزی گردد.
پرونده مقاله
هدف از این تحقیق ارتباط بین یادگیری سازمانی با توانمندسازی روانشناختی از طریق فناوری اطلاعات در کارکنان اداره کل ورزش و جوانان فارس می باشد. این تحقیق کاربردی و از نوع توصیفی و همبستگی است. جامعه آماری این تحقیق، تمامی کارکنان اداره کل ورزش و جوانان فارسبه تعداد 114نفر چکیده کامل
هدف از این تحقیق ارتباط بین یادگیری سازمانی با توانمندسازی روانشناختی از طریق فناوری اطلاعات در کارکنان اداره کل ورزش و جوانان فارس می باشد. این تحقیق کاربردی و از نوع توصیفی و همبستگی است. جامعه آماری این تحقیق، تمامی کارکنان اداره کل ورزش و جوانان فارسبه تعداد 114نفر بود، که از این تعداد 81 نفر به عنوان نمونه و به روش نمونه گیری کل شمار انتخاب شدند. ابزار جمع آوری دادهها پرسشنامه های استاندارد یادگیری سازمانی( نیفه،2001)، توانمندسازی روانشناختی(اسپریتزر ،1995) و فناوری اطلاعات(لورتز و همکاران،2004) بود. برای توصیف دادهها از روش های آمار توصیفی و برای تجزیه استنباطی دادهها از روشهای آماری ضریب همبستگی پیرسون، ریگرسیون و معادلات ساختاری استفاده شد. نتایج حاصل از تحقیق نشان داد که بین یادگیری سازمانی و توانمندسازی روانشناختی و بین یادگیری سازمانی و فناوری اطلاعات رابطه ی معناداری وجود نداشت. ولی بین فناوری اطلاعات و توانمندسازی روانشناختی رابطه ی معناداری وجود داشت. همچنین، نتایج نشان داد که ارتباط بین یادگیری سازمانی با توانمندسازی روانشناختی از طریق فناوری اطلاعات معنادار نبود.
پرونده مقاله