طراحی مدل انتخاب و اجرای چرخه برنامه ریزی منابع انسانی در بین کارکنان سازمانهای ورزشی
محورهای موضوعی : مدیریت منابع انسانی
1 - استادیار، گروه تربیت بدنی، واحد ارسنجان، دانشگاه آزاد اسلامی، ارسنجان، ایران
2 - دانشگاه فرهنگیان، شیراز، ایران
کلید واژه: سازمانهای ورزشی, برنامهریزی منابع انسانی, مدل سازی تفسیری ساختاری, طراحی مدل ,
چکیده مقاله :
مطالعه حاضر با هدف طراحی مدل انتخاب و اجرای چرخه برنامهریزی منابع انسانی در بین کارکنان سازمانهای ورزشی استان فارسانجام شد. جامعه و نمونهی آماری این پژوهش را مدیران ارشد اداره کل ورزش و جوانان فارس تشکیل میدهند که تعداد آنها برابربا 11نفر میباشد. تکنیک مدلسازی ساختاری تفسیری جهت طراحی مدل مورد استفاده قرار گرفت. بدین منظور از پرسشنامهیمحققساخته، استفاده شد. بر اساس مدل طراحی شده، جبران خدمات، برنامهریزی و کارمندیابی، ارزیابی عملکرد، روابط با کارکناندر سطح اول مدل طراحی شده قرار گرفتند. آزمون و استخدام، آموزش و توسعه در سطح دوم مدل قرار گرفتند و تجزیه و تحلیلنیازها در سطح سوم مدل قرارگرفت. همچنین بر اساس نمودار قدرت نفوذ- قدرت وابستگی، تجزیه و تحلیل نیازها در ناحیه 2قرارگرفت؛ جبران خدمات، برنامهریزی و کارمندیابی، آزمون و استخدام، آموزش و توسعه، ارزیابی عملکرد، روابط با کارکنان در ناحیه 3قرار گرفتند.
The present study conducted with the aim of designing a Model for Selection andImplementation of Human Resource Planning Cycle among the Personnel of Sport Organizationsin Fars Province. The statisticall sample and population of this study, consisted of senior managersof Sport Organizations in Fars Province wich are 11 person. Interperetive structural modeling(ISM) technique was used to design model. A 21-item questionnaire was used for this purpose.Based on the designed model, service compensation, planning and Recruitment, performanceappraisal, and employee relations were placed into the first level of the designed model. Testingand hiring, training and development were placed into the first level of the designed model; andneeds analysis came in the third level of the model. Based on the Power of influence - power ofdependency chart, Needs analysis was in area 2; Compensation services, planning and staffing,testing and recruitment, training and development, performance appraisal, and staff relations wereall included in Area 3.
_||_