شناسایی تنوع نسلی در بازار کنونی کار ایران
محورهای موضوعی : آموزش منابع انسانیشبنم آفرین آباده 1 , فرزین فرحبد 2 * , محمدرضا آزاده دل 3 , سعید باقرسلیمی 4 , حمیدرضا رضایی کلیدبری 5
1 - گروه مدیریت، واحد رشت، دانشگاه آزاد اسلامی، رشت، ایران
2 - گروه مدیریت، واحد رشت، دانشگاه آزاد اسلامی، رشت، ایران
3 - گروه مدیریت، واحد رشت، دانشگاه آزاد اسلامی، رشت، ایران
4 - گروه مدیریت، واحد رشت، دانشگاه آزاد اسلامی، رشت، ایران
5 - گروه مدیریت، واحد رشت، دانشگاه آزاد اسلامی، رشت، ایران
کلید واژه: ابژه نسلی, بازار کار, تنوع نسلی, نسل,
چکیده مقاله :
امروزه شناخت نسلهای مختلف و تنوع آن در محیطهای کاری یکی از موارد بسیار ارزشمند جهت بهبود عملکرد سازمانها و شرکت-هاست. بر این اساس، مقاله حاضر به منظور مقایسه نسل های مختلف و شناخت آنها انجام شده است و به دسته بندی ویژگیهای هر نسل و همچنین تحلیل دسته بندی های صورت گرفته شده توسط محققان در ایران پرداخته است. زیرا تنوع و گوناگونی نسلی در برگیرنده طیف گسترده ای از دیدگاه ها، مهارتها و بینشهای جدیدی است که میتوانند خلاقیت ایجاد کنند و به دنبال آن عملکرد سازمانها و همچنین خود افراد را تعالی بخشند. این پژوهش به صورت مطالعات کتابخانه ای انجام گردیده است و با استفاده از این مطالعات و مقایسه آنها و شناخت نقاط قوت و ضعف هر کدام از دسته بندی های انجام شده توسط سایر پژوهشگران، یک دسته بندی و الگوی جدید با استفاده از ادبیات موضوع در بازار کار ایران پیشنهاد شده که متناسب با عصر حاضر است.
Today, knowing about different generations and their diversity in work environments is one of the most valuable issues to improve the performance of organizations and companies. Based on this, this article has been done in order to compare different generations and recognize them, and it has categorized the characteristics of each generation, as well as analyzing the categories that made by researchers in Iran. Generational diversity includes a wide range of new perspectives, skills and insights that’s why they can create inventions and then elevate and boost the performance of organizations as well as individuals. This research has been done in the form of library studies and by using these studies furthermore comparing them, that is to say knowing the strengths and weaknesses of each categories that made by other researchers, a new category and model is utilized by the subject literature in the Iranian’s work market so this is suggested for the present situation.