• XML

    isc pubmed crossref medra doaj doaj
  • فهرست مقالات


      • دسترسی آزاد مقاله

        1 - رابطه بین هوش هیجانی ومدیریت زمان مدیران دانشگاه آزاداسلامی به منظور ارائه الگویی مناسب برای مدیریت زمان مدیران براساس هوش هیجانی آنان
        فتاح ناظم محمد جواد قائدمحمدی
        چکیده: هدف ازانجام پژوهش حاضر،بررسی رابطه بین هوش هیجانی ومدیریت زمان مدیران دانشگاه آزاداسلامی به منظور فراهم آوردن الگوی مناسب برای مدیریت زمان براساس هوش هیجانی آنان است .جامعه آماری این پژوهش راکلیه مدیران دانشگاه آزاداسلامی تشکیل می دهد.که ازمیان آنها تعداد554به رو چکیده کامل
        چکیده: هدف ازانجام پژوهش حاضر،بررسی رابطه بین هوش هیجانی ومدیریت زمان مدیران دانشگاه آزاداسلامی به منظور فراهم آوردن الگوی مناسب برای مدیریت زمان براساس هوش هیجانی آنان است .جامعه آماری این پژوهش راکلیه مدیران دانشگاه آزاداسلامی تشکیل می دهد.که ازمیان آنها تعداد554به روش تصادفی چندمرحله ای به عنوان نمونه پژوهش انتخاب شدند.ابزارپژوهش شامل پرسش نامه هوش هیجانی سیبریا شرینگ وپرسشنامه محقق ساخته مدیریت زمان است.نتایج حاصل ازرگرسیون چندمتغیری خطی نشان دادکه :1- بین هوش هیجانی ومدیریت زمان رابطه وجوددارد.2- الگوی مدیریت زمان براساس هوش هیجانی مدیران به قرارزیراست: خودانگیختگی ×017/0+خودآگاهی×26/0+017/0=مدیریت زمان پرونده مقاله
      • دسترسی آزاد مقاله

        2 - مقایسه خلافیت و هوش دانشجویان رشته های مختلف تحصیلی
        علی رضا پیرخانی داوود معنوی پور حسن پاشا شریفی
        چکیده:هدف پژوهش و بررسی و مقایسه خلاقیت و هوش دانشجویان رشته های مختلف تحصیلی است.نمونه پژوهش از بین دانشجویان در حال تحصیل دانشگاه آزاد اسلامی واحد گرمسار به صورت تصادفی طبقه ای انتخاب و تامین گردید.تعداد نمونه شامل 377 نفر دانشجوی دختر و پسر رشته های مختلف تحصیلی فنی چکیده کامل
        چکیده:هدف پژوهش و بررسی و مقایسه خلاقیت و هوش دانشجویان رشته های مختلف تحصیلی است.نمونه پژوهش از بین دانشجویان در حال تحصیل دانشگاه آزاد اسلامی واحد گرمسار به صورت تصادفی طبقه ای انتخاب و تامین گردید.تعداد نمونه شامل 377 نفر دانشجوی دختر و پسر رشته های مختلف تحصیلی فنی و مهندسی،کشاورزی ،دامپزشکی و علوم انسانی بود.ابزار این پژوهش شامل دو آزمون استاندارد تفکر خلاق تورنس (TTCT)فرم B تصویری و آزمون ریون فرم پیشرفته (AMP) بود.داده های پژوهشی طی 2 هفته و با اجرای گروهی کنترل شده جمع آوری شد. برای تحلیل داده های پژوهش از آزمون های آماری تحلیل واریانس یکطرفه ،تعقیبی شفه وو T‌ در نمونه های مستقل استفاده گردید.نتایج نشان داد که بین میانگین هوش دانشجویان رشته های مختلف تحصیلی تفاوت معنی داری وجود دارد. بین میانگین خلاقیت دانشجویان رشته های مختلف نیز تفاوت معنی داری یافت شد. تفاوت میانگین کل هوش در دانشجویان دختر و پسر رشته های مختلف دانشگاه معنب دار بود.بین میانگین کل خلاقیت دا نشجیان دختر وپسر رشته های مختلف دانشگاه تفاوت معنی داری دیده نشد. پرونده مقاله