زمینه: ساختار تشکیلاتی دولتها بر اساس اهداف، ضرورتها، نیازها و اقتضائات زمانی و جغرافیایی هر عصر شکل میگیرد. هدف: هدف اصلی این تحقیق شناسایی چالشهای متناسبسازی ساختار تشکیلات دولت با استفاده از رویکردهای تصمیمگیری چند معیاره میباشد. روش: این پژوهش ازنظر نحوه گر چکیده کامل
زمینه: ساختار تشکیلاتی دولتها بر اساس اهداف، ضرورتها، نیازها و اقتضائات زمانی و جغرافیایی هر عصر شکل میگیرد. هدف: هدف اصلی این تحقیق شناسایی چالشهای متناسبسازی ساختار تشکیلات دولت با استفاده از رویکردهای تصمیمگیری چند معیاره میباشد. روش: این پژوهش ازنظر نحوه گردآوری دادهها، توصیفی- پیمایشی است. جامعه آماری پژوهش نیز خبرگان علمی و اجرایی محیطهای دانشگاهی و سازمانهای دولتی میباشند. با استفاده از پرسشنامه محقق ساخته دادهها جمعآوری شد، و برای تحلیل دادهها از رویکردهای تصمیمگیری چندمعیاره (MCDM) استفاده گردید. یافتهها: در این پژوهش با بررسی ادبیات تحقیق و مصاحبه با خبرگان، تعداد 66 شاخص شناسایی و استخراج گردید، که بعد از قضاوت خبرگان و با استفاده از آزمون دلفی فازی 29 مورد از شاخصها مورد تائید قرار گرفت و در 5 مؤلفه اصلی سازماندهی گردید. نتایج آزمون دیمتل (میزان تأثیرگذاری و تأثیرپذیری متغیرها) نشان داد که متغیرهای خصوصیسازی، تمرکززدایی و متناسبسازی، متغیرهای اثرگذار و متغیرهای ساختار دولت و بوروکراسی زدایی متغیر اثرپذیر میباشند. بر اساس تحلیل مدلسازی ساختاری تفسیری متغیرها در دو سطح طبقهبندی شدند. در بالاترین سطح، مؤلفه بوروکراسی زدایی و در پایینترین سطح، مؤلفههای ساختار دولت، متناسبسازی، خصوصیسازی و تمرکززدایی قرار دارند. نتیجهگیری: بدون تردید هیچ دولت یا سازمانی را نمیتوان یافت که با ساختاری نامتناسب از کارایی و اثربخشی بالایی برخوردار باشد؛ این موضوع ازآنجهت اهمیت بیشتری پیدا میکند که ساختار مناسب بر کیفیت تمام فعالیتهای درون و میان سازمانها تأثیرگذار است.
پرونده مقاله
هدف: این پژوهش با هدف بررسی نقش رهبری استراتژیک بر نوآوری استراتژیک با نقش تعدیل گر هوشیاری کارآفرینانه در شرکت های تولیدی استان ایلام می باشد. روش: روش پژوهش از نوع توصیفی- تحلیلی است که به لحاظ ماهیت کاربردی و به لحاظ روش اجرا، پیمایشی است. جامعه آماری تحقیق شامل 190 چکیده کامل
هدف: این پژوهش با هدف بررسی نقش رهبری استراتژیک بر نوآوری استراتژیک با نقش تعدیل گر هوشیاری کارآفرینانه در شرکت های تولیدی استان ایلام می باشد. روش: روش پژوهش از نوع توصیفی- تحلیلی است که به لحاظ ماهیت کاربردی و به لحاظ روش اجرا، پیمایشی است. جامعه آماری تحقیق شامل 1900 نفر از کارکنان شرکت های تولیدی استان که از این تعداد از طریق فرمول کوکران 320 نفر به عنوان نمونه به طور تصادفی انتخاب شدند. ابزار جمع آوری داده ها پرسشنامه می باشد و برای تجزیه و تحلیل داده ها از آمار توصیفی (میانگین، فراوانی، درصد تجمعی) و از آمار استنباطی (آزمون کلموگروف- اسمیرنوف، آزمون ضریب همبستگی پیرسون و آزمون تحلیل رگرسیون، آزمون دوربین واتسون و ...) با نرم افزار spss انجام شد. یافته ها: نتایج حاصل از اجرای آزمون همبستگی پیرسون در سطح اطمینان 99 %نشان داد بین رهبری استراتژیک بر نوآوری استراتژیک با نقش تعدیل گر هوشیاری کارآفرینانه کارکنان نمونه مورد پژوهش رابطه مثبت و معنی داری وجود داشت. نتیجه گیری: نتایج به دست آمده نشان می دهد که هر 6 بُعد رهبری استراتژیک (چشم انداز درباره آینده، ساختار و فرایند سازمانی، سرمایه انسانی، ارزش های اخلاقی، شایستگی و فرهنگ سازمانی) بر نوآوری استراتژیک با نقش تعدیل گر هوشیاری کارآفرینانه تأثیر مثبت و معناداری داشتند و مورد تأیید قرار گرفتند.
پرونده مقاله
زمینه: امروزه در میان رویکردهای گوناگون مطرحشده در عرصه مدیریت شهری، حکمروایی خوب شهری از مطرحترین و مؤثرترین رویکردهاست. هدف: پژوهش حاضر بدنبال شناسایی و ارزیابی مهم ترین متغیرها وپیشرانهای کلیدی اثرگذار بر آینده حکمروایی شهری تا افق 1410 برای کلانشهر تهران است. همچ چکیده کامل
زمینه: امروزه در میان رویکردهای گوناگون مطرحشده در عرصه مدیریت شهری، حکمروایی خوب شهری از مطرحترین و مؤثرترین رویکردهاست. هدف: پژوهش حاضر بدنبال شناسایی و ارزیابی مهم ترین متغیرها وپیشرانهای کلیدی اثرگذار بر آینده حکمروایی شهری تا افق 1410 برای کلانشهر تهران است. همچنین، دنبال ارائه محتملترین سناریوهای پیشرو در زمینه وضعیت حکمروایی مطلوب شهری در افق 1410 برای کلانشهر تهران است. روش تحقیق: در تحقیق حاضر از روش تحلیل ساختاری و تحلیل اثر متقاطع برای تجزیه و تحلیل دادهها استفاده شده است. دادهها و اطلاعات موردنیاز تحقیق بهصورت ترکیبی از دادههای کیفی کمی بوده است که بامطالعه اسناد و به روش پیمایشی (پرسشنامه) و مصاحبه با کارشناسان در چهارچوب مدل دلفی جمعآوریشده است. برای تحلیل داده از روش تحلیل اثرات متقابل متغیرها نرمافزار MICMAC و برای تدوین سناریوها از نرمافزار Morphol استفادهشده است. یافته ها: درنهایت از بین یکصد هزار سناریوی خروجی پنج هزار دارای اعتبار شناسایی گردید و با توجه به غیرممکن بودن تحلیل این تعداد درنهایت 10 سناریو با اینرسی بالا انتخاب گردید و در بین این 10 سناریو 4 سناریو با بیشترین میزان اینرسی و تکرار بالای 90% در سناریوهای بعدی مورد تحلیل قرار گرفته است. نتیجه گیری: در بین سناریوهای ارائهشده هیچگونه سناریوی ایده آلی به دست نیامده و تنها سناریوی مطلوب مربوط به متغیر پاسخگویی بوده که در هر چهار سناریو تکرار شده است و این موضوع یک هشدار نسبت به وضعیت آینده مدیریت شهرهای ایران از جمله کلانشهر تهران در زمینه تحقق حکمروایی خوب شهری است.
پرونده مقاله
زمینه: یکی از مفاهیم نو و جدید در صنعت برندسازی توسعه برند جامع است که نقش مهمی در افزایش سهم بازار، تعداد مشتریان و ایجاد تمایز قابل ملاحظه دارد. هدف: هدف پژوهش پیش بینی برندسازی فراگیر در سازمان های برگزارکننده رویدادهای آموزشی غیر دانشگاهی بر اساس رویکرد کیفی و کمی چکیده کامل
زمینه: یکی از مفاهیم نو و جدید در صنعت برندسازی توسعه برند جامع است که نقش مهمی در افزایش سهم بازار، تعداد مشتریان و ایجاد تمایز قابل ملاحظه دارد. هدف: هدف پژوهش پیش بینی برندسازی فراگیر در سازمان های برگزارکننده رویدادهای آموزشی غیر دانشگاهی بر اساس رویکرد کیفی و کمی بود. روش: جهت دستیابی به هدف تحقیق از روش آمیخته شامل دو بخش کیفی و کمی استفاده شد. در بخش کیفی از مصاحبه با خبرگان صنعت آموزش و برندسازی استفاده گردید. سپس از روش کدگذاری جهت تجزیه و تحلیل اطلاعات حاصل از مصاحبه استفاده شد. مدل برندسازی فراگیر شامل عوامل فردی (شایستگی های فردی، روابط انسانی، خودباوری، تلاش مستمر و جذابیت فردی)، عوامل سازمانی (اعتبار سازمانی، مسئولیت پذیری اجتماعی شرکت، هویت سازمانی، تصویر سازمانی و ارزش برند سازمانی)، عوامل مدیریتی (نگرش مدیران به برندسازی، شایستگی مدیریتی، برنامه ریزی برای برندسازی، نظارت بر فرآیند برندسازی) و عوامل محیطی (تبلیغات، دلایل مالی و محیط اجتماعی) است. یافته ها: از روش دلفی جهت تأیید یا رد مؤلفه های مرحله کیفی استفاده شد که نتایج حاصل از مصاحبه با خبرگان عوامل استخراج شده در بخش کیفی را مورد تأیید قرار داد. سپس جهت آزمون مدل از روش مدل معادلات ساختاری استفاده شد. 407 نفر از مدیران، معاونان و کارشناسان شرکت ها و مؤسسات برگزار کننده آموزش غیردانشگاهی در پژوهش شرکت کردند. نتیجه گیری: نتایج نشان داد که عوامل فردی، عوامل سازمانی، عوامل مدیریتی و عوامل محیطی برند سازی فراگیر را پیش بینی می کنند.
پرونده مقاله
امروزه فقر از مشکلات مهم کشورها محسوب میشود که پیامدهای منفی فراوانی از لحاظ اجتماعی، اقتصادی، فرهنگی در جامعه دارد و با توجه به افزایش تعداد بازنشستگان در کشور، این مطالعه به مدل سازی پویای رفع فقر و محرومیت در معیشت با تأکید بر بازنشستگان نیروهای مسلح پرداخته است. مد چکیده کامل
امروزه فقر از مشکلات مهم کشورها محسوب میشود که پیامدهای منفی فراوانی از لحاظ اجتماعی، اقتصادی، فرهنگی در جامعه دارد و با توجه به افزایش تعداد بازنشستگان در کشور، این مطالعه به مدل سازی پویای رفع فقر و محرومیت در معیشت با تأکید بر بازنشستگان نیروهای مسلح پرداخته است. مدلسازی این مطالعه به روش پویاییهای سیستم انجام گرفته است که یک روش مدل سازی شبیه سازی کامپیوتری است. در این مطالعه ابتدا عوامل تأثیر گذار و تأثیرپذیر بر فقر شناسایی شده و سپس با تلفیق سیاستهای توانمندسازی بازنشستگان مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفته است. نتایج مطالعه از اجرای سناریوی تصمیمات بازنشستگی از قبیل اتخاذ تصمیمات خدمات حمایتی، تسهیلات خود اشتغالی، وام قرض الحسنه، خدمات ورزشی، مصرفی و آموزشی نشان می دهد که رفتارهای متغیرهای مدل به سمت رفتارهایی در جهت رفع و کاهش فقر و محرومیت در جامعه تمایل دارد. بدین ترتیب اتخاذ تصمیمات صحیح باعث بهبود میزان توانمندسازی بازنشستگان، ارتقاء تحقیق و توسعه، کاهش تقاضای سوداگری، افزایش کارآفرینی، بهبود دستمزدها و درآمدها و در ادامه کاهش فقر میشود. کلیه تجزیه و تحلیل ها با نرم افزارونسیم انجام شده است که جامع ترین نرم افزار شبیه سازی برای بهبود عملکرد سیستمهای واقعی است.
پرونده مقاله
برای داشتن نظام مدیریتی موثر وکارآمد بایستی مدیرانی مقتدر و شجاع تربیت نمود . هدف اصلی این پژوهش، طراحی الگوی شجاعت مدیریتی در سازمانهای دولتی است که با استفاده از رویکرد داده بنیاد به صورت کیفی انجام شده است. جامعه آماری این تحقیق ، مدیران سازمانهای دولتی استان کردستان چکیده کامل
برای داشتن نظام مدیریتی موثر وکارآمد بایستی مدیرانی مقتدر و شجاع تربیت نمود . هدف اصلی این پژوهش، طراحی الگوی شجاعت مدیریتی در سازمانهای دولتی است که با استفاده از رویکرد داده بنیاد به صورت کیفی انجام شده است. جامعه آماری این تحقیق ، مدیران سازمانهای دولتی استان کردستان می باشند. برای گردآوری اطلاعات از مصاحبه عمیق و نیمه ساختاریافته استفاده و تجزیه وتحلیل اطلاعات به روش استراوس و کوربین انجام گرفت. روش نمونهگیری نظری، با تکنیک هدفمند و گلوله برفی بود که بر مبنای آن مصاحبه با مدیران سازمانهای دولتی انجام شد. دادهها بعد از انجام 11 مصاحبه، تکراری و اشباع نظری حاصل شد ولی 15 مصاحبه انجام شد. نتایج داده های به دست آمده از مصاحبه ها طی فرایند کدگذاری باز، محوری و انتخابی، منتج به ایجاد 140 کد، 8 مفهوم، 3مقوله اصلی و شکل گیری نظریه داده بنیاد در حوزه تدوین الگوی شجاعت مدیریتی در سازمانهای دولتی گردید، الگوی نهایی بر اساس یافته ها در سه محور ابعاد شجاعت مدیریتی، عوامل موثر بر ایجاد شجاعت مدیریتی و پیامدهای شجاعت مدیریتی در سازمانها بر اساس داده های حاصل از نظرات مدیران تدوین شد.
پرونده مقاله
انتخاب تامین کنندگان مناسب و تخصیص سفارش به آنها یکی از فعالیت های مهم استراتژیکی مدیریت زنجیره تامین می باشد، هدف این پژوهش ارائه یک مدل ریاضی برای انتخاب تامین کننده تولید در زنجیره تامین در چارچوب روش های پژوهش عملیاتی در واحدهای تولیدی صنایع لبنیاتی شهرستان ماکو بود چکیده کامل
انتخاب تامین کنندگان مناسب و تخصیص سفارش به آنها یکی از فعالیت های مهم استراتژیکی مدیریت زنجیره تامین می باشد، هدف این پژوهش ارائه یک مدل ریاضی برای انتخاب تامین کننده تولید در زنجیره تامین در چارچوب روش های پژوهش عملیاتی در واحدهای تولیدی صنایع لبنیاتی شهرستان ماکو بود، مدل بصورت برنامه ریزی خطی با مفروضاتی از قبیل تامین یک نوع مواد (شیر)، با شرایط لازم و یکسان کیفیت، تحویل به موقع، تعهدات و الزامات زیست محیطی برای همه تامین کننده ها طرح گردید، در این مدل پارامتر هایی مانند هزینه خرید شیر، هزینه حمل و نقل، میزان خرید شیر، تعداد تامبن کننده های شیر، ظرفیت تولیدی، حداقل شیر موردنیاز در نظر گرفته شده اند. اهداف این تحقیق شامل مینیمم سازی هزینه های تامین شیر، تامین حداقل شیر موردنیاز و انتخاب تامین کننده مناسب شیر می باشد. روش تحقیق توصیفی ریاضی از حیث هدف کاربردی و ابزار گردآوری اطلاعات اسناد و مدارک، مصاحبه از کارشناسان و مدیران تولید استفاده شد. برای تعیین حجم نمونه، از روش نمونه گیری خوشه ای و به شیوه تصادفی انتخاب شد، با توجه به پیچیدگی حل مساله، از رویکرد الگوریتم فراابتکاری زنبورعسل با بهره گیری از نرم افزار متلب استفاده شد. نتایج حاصل از یافته ها نشان داد که با الگوریتم زنبورعسل، تامین کننده های مناسب شیر در زنجیره تامین انتخاب گردیدند بطوری که هزینه تامین شیر مینیمم شد و حداقل مواد موردنیاز (شیر)، توسط تامین کننده ها برآورد شد. نتیجه می گیریم الگوریتم زنبورعسل پیشنهادی عملکرد قابل قبولی در مدت زمان مناسبی می باشد.
پرونده مقاله
پژوهش حاضر با توجه به رشد سریع فعالیتهای بانکداری در فضای کسبوکار کشور و در راستای کمک به موفقیت بیشتر این نوع فعالیتها در صنعت بانکداری انجامشده است. هدف نهایی پژوهش، ارائه مدلی برای بانکداری کارآفرینانه با توجه به ساختار بانکداری کشورمان است تا از این راه بتواند ن چکیده کامل
پژوهش حاضر با توجه به رشد سریع فعالیتهای بانکداری در فضای کسبوکار کشور و در راستای کمک به موفقیت بیشتر این نوع فعالیتها در صنعت بانکداری انجامشده است. هدف نهایی پژوهش، ارائه مدلی برای بانکداری کارآفرینانه با توجه به ساختار بانکداری کشورمان است تا از این راه بتواند نیازهای رو به رشد در زمینه بانکداری را پوشش دهد. در این پژوهش، برای دستیابی به مدل بانکداری کارآفرینانه از روش کیفی تئوری داده بنیاد استفادهشده است که مبنای اصلی جمعآوری اطلاعات در این روش، انجام مصاحبههای نیمه ساختاریافته با افراد آگاه و متخصصان در حیطه موضوعی موردنظر است. نمونهگیری مورد استفاده در این مقاله، نمونهگیری نظری بوده است. پس از انجام مصاحبهها و جمعآوری اطلاعات، کدهای بهدستآمده در بخشهای مختلف، تجزیهوتحلیل شده و پس از انجام مراحل سهگانه کدگذاری باز، محوری و انتخابی مدل نهایی توسط محققان این مقاله بهدستآمده است. مدل نهایی از مجموع مقوله محوری، شرایط علّی، شرایط مداخلهگر، راهبردها و در نهایت، پیامدها و نتایج حاصل از بانکداری کارآفرینانه تشکیلشده است. هرکدام از این شرایط و عوامل تشکیلدهنده مدل دارای متغیرها و مقولههایی هستند که توجه به آنها تحقق هدف نهایی بانکداری کارآفرینانه را موجب میشود.
پرونده مقاله
زمینه: نظارت بر محیط زیست و بهبود پایداری همزمان با حفظ بهرهوری و سودآوری به عنوان اهداف استراتژیک در کسبو کار فعلی پذیرفته شده است. بنابراین ضروری است شیوههای مدیریتی را اجرا کرد که علاوه بر ارتقای عملکرد و کارایی زنجیره تامین بر نگرانی اقتصادی، زیستمحیطی و اجتماع چکیده کامل
زمینه: نظارت بر محیط زیست و بهبود پایداری همزمان با حفظ بهرهوری و سودآوری به عنوان اهداف استراتژیک در کسبو کار فعلی پذیرفته شده است. بنابراین ضروری است شیوههای مدیریتی را اجرا کرد که علاوه بر ارتقای عملکرد و کارایی زنجیره تامین بر نگرانی اقتصادی، زیستمحیطی و اجتماعی متمرکز باشد. هدف: هدف این مقاله، ارائه رویکردی یکپارچه از شیوههای مدیریت زنجیره تامین ناب، چابک، تابآور و سبز (لارج) در صنعت قطعهسازی در ایران در جهت دستیابی به پایداری میباشد. روشها: مقاله حاضر با بررسی مطالعات انجام شده در مدیریت زنجیره تامین ناب، چابک، تابآور و سبز سعی در ارائه پیشنهاد رویکرد جدید لارج دارد. در این مقاله، مدلی تحلیلی- ترکیبی مبتنی بر دیمتل فازی و فرآیند تحلیل شبکهای فازی در جهت یکپارچهسازی شیوههای مدیریت زنجیره تامین لارج در زنجیره تامین قطعهسازی در ایران ارائه شده است. با استفاده از دیمتل فازی روابط میان معیارها و زیرمعیارها شناسایی و سپس با استفاده از فرآیند تحلیل شبکهای فازی وزنها محاسبه و اهمیت آنها مشخص گردید. یافتهها: رویکرد یکپارچه مدیریت زنجیره تامین لارج به ترتیب اولویت شامل: موجودی استراتژیک (تابآور)، تولید بهموقع (ناب)، روابط با تامینکنندگان (ناب)، مدیریت کیفیت جامع (ناب)، توانایی تغییر زمانهای سفارش تامینکنندگان (چابک)، کاهش زمان تاخیر (تابآور)، حملونقل انعطافپذیر (تابآور) و کاهش مصرف انرژی (سبز) میباشد. نتیجهگیری: مطابق با یافتههای تحقیق، استراتژی یکپارچه لارج برای دستیابی به پایداری در زنجیره تامین پیشنهاد شده است. حرکت به سوی پایداری از طریق اجرای رویکرد یکپارچه مدیریت زنجیره تامین لارج، یک استراتژی کلیدی در صنعت قطعهسازی در ایران است.
پرونده مقاله
هدف از این مقاله شبیه سازی اکوسیستم نواوری در حوزه سلامت با استفاده از رویکرد پویایی شناسی سیستم و ارزیابی سناریوهای مختلف جهت ایجاد اکوسیستم نواوری در شهر تبریز می باشد. بر اساس ادبیات تحقیق، متغیرهای سرمایه گذاری عمومی و خصوصی ، سرمایه گذاری ریسک پذیر و فرشته،ایجاد م چکیده کامل
هدف از این مقاله شبیه سازی اکوسیستم نواوری در حوزه سلامت با استفاده از رویکرد پویایی شناسی سیستم و ارزیابی سناریوهای مختلف جهت ایجاد اکوسیستم نواوری در شهر تبریز می باشد. بر اساس ادبیات تحقیق، متغیرهای سرمایه گذاری عمومی و خصوصی ، سرمایه گذاری ریسک پذیر و فرشته،ایجاد موسسه ها و دانشکده های ماموریت محور،دولت،فرهنگ،اختراع بعنوان متغیرهای کلیدی موثر ایجاد اکوسیستم نواوری در نظر گرفتهشده اند. تعامل بین متغیرها به عبارت دیگر فرضیه پویا با استفاده از نمودارهای علیّ-حلقوی و نقشه های حالت- جریان نشان داده شده، سپس با کمک گرفتن از نظریههای معتبر در حوزه ادبیات مساله و دیدگاه های افراد خبره، روابط علیّ در قالب توابع ریاضی تعریفشده و در نهایت اقدام به شبیهسازیشده است. بر اساس نتایج بدست امده، با کاهش نرخ بهره، سرمایه گذاری بر روی فعالیت های تحقیق و توسعه افزایش یافته، همچنین با بهبود فضای کسب و کار و روابط حسنه با سایر کشور ها، اکوسیستم نواوری بهبود و رشد می کند. برای افزایش نرخ نواوری و افزایش انتشار ان ، عوامل جمعیت و جذابیت محل موثر است، با انتشار نواوری، میزان سود افزایش یافته و با افزایش سود و وارد کردن دوباره ان به چرخه سرمایه گذاری، اکوسیستم نواوری تقویت و رشد داشته و رشد اقتصادی افزایش می یابد
پرونده مقاله
زمینه: این یک واقعیت است که شرکتها نیاز به دستاوردهای علمی و تکنولوژیکی ناشی از دانشگاههای مختلف دارند اما تجاری سازی تحقیقات دانشگاهها را نمیتوانند با موفقیت با توجه به بسیاری از تحقیقات علمی پیشنهاد شده توسط دانشگاهها برای نیازهای واقعی شرکتها و همچنین بازارها ب چکیده کامل
زمینه: این یک واقعیت است که شرکتها نیاز به دستاوردهای علمی و تکنولوژیکی ناشی از دانشگاههای مختلف دارند اما تجاری سازی تحقیقات دانشگاهها را نمیتوانند با موفقیت با توجه به بسیاری از تحقیقات علمی پیشنهاد شده توسط دانشگاهها برای نیازهای واقعی شرکتها و همچنین بازارها برآورده و اجرا کنند. هدف: هدف این پژوهش شناسایی مولفههای تجاری-سازی دانش به منظور ارائه مدل برای آموزش عالی کشور بود. روش: روش پژوهش ترکیبی متوالی اکتشافی بود. در بخش کیفی مطالعه از تحلیل مضمون بارویکرد استقرایی استفاده گردید. در بخش آمار استنباطی از تحلیل عاملی تاییدی استفاده شد. با توجه به شاخصهای برازش کای اسکوئر نسبی، برازش تطبیقی، برازش تطبیقی مقتصد، و هلتر مدل از برازش مطلوبی برخوردار بود. یافته ها:در این پژوهش سه مضمون فراگیر فرهنگ ثروت آفرین، دانشگاه ثروت آفرین و رصد خانه نیاز شناسایی شد که در آن مضمون فراگیر فرهنگ ثروت آفرین شامل دو مضمون سازمان دهنده حمایت و به گزینی بود مضمون فراگیر دانشگاه ثروت آفرین شامل دو مضمون سازمان دهنده تفکر تجاری و کیفیت مداری بود و مضمون فراگیر رصد خانه نیاز شامل دو مضمون سازمان دهنده یکسان سازی منافع و موقعیت شناسی بود و این شبکه در قالب مدل ساختاری برازش شد. نتیجه گیری:با توجه به مضامین اصلی استخراج شده می توان گفت فرهنگ سازی و بسترسازی دانشگاه جهت فراهم سازی امکانات و آموزش کارکنان و درنظر گرفتن نیازهای جامعه و بازار و ارتباط سه جانبه بین دانشگاه، دولت و صنعت از عوامل کلیدی در ایجاد تجاری سازی دانش در آموزش عالی محسوب می شود.
پرونده مقاله